Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Honden zijn hemels, katten zijn hels

• Daan

CU Schreef:

——————————————————-

> Wij hadden tot vorige week twee rooie broertjes,

> maar moesten er eentje na bijna veertien jaar

> vorige week laten inslapen.

Erg om te lezen CU.

Ik weet wel dat je heel blij was met die twee rooie rakkers.

Gaat het wel goed met de andere rooie ?

Sterkte CU.

Gr Daan

>

> De broertjes kwamen destijds als jonge katertjes

> uit het asiel. Waren in beslag genomen door de

> politie bij een krimmineel die 14 jaar de bak in

> moest.

>

> De ene noemden we Krimmie en de andere Nelis.

> Echte binnenkatten die nooit buiten komen. Binnen

> mogen ze ook overal komen. Dan hebben we er een

> echte zwarte panter bij , sinds vorig jaar. Een

> zwarte poes.

>

> Katten zijn heerlijke beesten om te hebben.

• Daan

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Daan Schreef:

> >

> > Voor mij is een jood niks meer waard dan een

> > chinees of een hollandse kaaskop.

> > Als God onderscheid maakt in RAS wil ik niets

> met

> > die hele God te maken hebben.

> >

> Als dat nou eens geen optie is?

> Als er een blokkade op de snelweg staat kun je wel

> zeggen ik heb lak aan die blokkade en rij gewoon

> door, maar daar kom je dan nog wel achter.

> Begrijp me goed: ook ik moet niks hebben van een

> God die iets ziet in het ene ras en niks in het

> andere. Maar het is nogal onbunullig om te denken

> dat jet het voor het kiezen hebt.

Welnee, het is niet onbenullig LeSage.

God heeft al die rassen geschapen en we zijn allemaal hetzelfde.Een mens = een mens. Of je nu van joodse of van Afrikaanse afkomst bent.

Zet Beatrix( in gedachten) maar eens op een wc pot naast een werkloze sloeber uit zwart Afrika.

• Douce.

Jammer lieve schat, dat jij mijn verhaal en dus ook mij, niet hebt begrepen.

Fijne Kerst

Douce

• CU

De rooie die over is gebleven is die waarvan ik verteld had dat we die elke dag, al twee -en een half jaar nu, met insuline inspuiten. Een echte taaie rakker die het altijd maar elke dag laat gebeuren dat ie een injectie krijgt.

Om de drie dagen meten we zijn bloedsuiker en passen daar de insuline, menseninsuline Lantus, mee aan.

Het is hollands welvaren van 5 1/2 kilo.

• LeSage

Dat ben ik helemaal met je eens.

maar dat neemt niet weg dat als er een God is die racistisch is …. we dat moeten accepteren.

Als dat zo is natuurlijk. Als er uberhaupt al zoiets als een God bestaat.

Net zoals je MOET accepteren dat dat er een roadblock op de weg staat. Als dat zo is.

• Douce.

Katten zijn inderdaad heerlijk, maar het doet erg zeer als je, zoals jij nu, er een moet laten inslapen.

Verder zijn rooie katten inderdaad taaie rakkers, maar het valt toch niet mee om iedere dag met die spuit in de weer te zijn. Geef je de spuit in haar nek?

Volgens mij is 5 1/2 kg toch wel wat zwaar, mits hij weinig beweegt.

Fijne Kerst, ondanks verdriet om het afscheid.

Douce

• Douce.

Ik heb ook niet gezegd dat iedereen of jij mij zit te veroordelen en rustig ben ik zeker:)

Soms gaan dingen die door prikkers gezegd worden een eigen leven leiden en dat wilde ik uit de wereld hebben. Heel simpel toch? De suggestie dat ik een racist zou zijn (en met mij vele anderen), ging me net iets te ver en sloeg in het hele verband als een tang op een varken.

God heeft verschillende vormen gecreëerd dan wel laten ontstaan (wie dat ontkent moet maar eens om zich heen kijken:D), maar in wezen is er geen onderscheid.

Fijne Kerst.

Douce

• Lut

Daan Schreef:

——————————————————-

> Leuk voor je dat je zo blij met je kat bent.

> Dan had je het woordje “ rasgebonden” wel kunnen

> weglaten.

>

Waarom?

Douce beschreef haar kat: en als eerste kenmerken stond lief en ondeugend.

Het mooie noemde ze pas achteraf.

En dat ‘rasgebonden’ in haar bericht, dat woord staat ter verduidelijking van het woordje ‘mooi’ in die zin.

Ze zegt niet :“het is een raskat”. En dat had ze ook mogen zeggen, waarom niet? het is tenslotte een beschrijving, een voorstelling van haar kat

Dat jij dat in eerste instantie snoeverig vindt, tot daar aan toe

Maar na haar uitgebreide uitleg…

• CU

Hij krijgt één keer per dag 2 tot 3 eenheden menseninsuline, tijdens het eten van zijn dagelijkse portie zachtvoer. In het vet aan de zijkant van zijn buik. Tijdens het aanprikken kijkt ie niet op of om en eet gewoon door.

De dierenarts had het ons wel geleerd om tegendraads in zijn nek te spuiten, maar dat beviel hem niet.

• CU

Om het maar even te verduidelijken:

Leviticus 24:22

Enerlei recht zult gij hebben; zo zal de vreemdeling zijn, als de inboorling; want Ik ben de HEERE, uw God!

of

Deuteronomium 14:21

Gij zult geen dood aas eten; den vreemdeling, die in uw poorten is, zult gij het geven, dat hij het ete, of verkoopt het den vreemde; want gij zijt een heilig volk den HEERE, uw God.

en waarom? Hierom…….

Genesis 17: 10-11

Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij, en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde. En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u.