CU Schreef:
——————————————————-
> Zijn er hier die menen wedergeboren te zijn?
>
> Zo ja, op welke grond?
Zeker niet op bestaande grond
Marith
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEr heeft zich nog niet één wedergeborene gemeld na drie dagen. Het valt dan wel mee met het wedergeborenegehalte hier op het prikbord. Er kan dan ook niemand verslag doen hoe het er in het Koninkrijk van God uitziet.
Toch blijf ik benieuwd op welke grond iemand meent wedergeboren te zijn. Maar helaas, tot lering heeft tot nog toe niemand zich geroepen gevoeld.
Marith Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Beter is het om de
> > > gekruisigde Christus te prediken. De Zijnen
> > horen
> > > naar Zijn stem.
> >
> > De Zijnen horen naar de Stem van de opgestane
> > Christus.
> >
> >
> > Mooi opgemerkt Marith, en bevat zoveel meer en
> > omvat zoveel groter, dan het afstandelijke
> > redeneren.
>
> Het gaat om het Nieuwe en hier wordt vooral aan
> het oude krampachtig vastgehouden.
Juist, en dat is dan ook het verschil, met de mens en de Mens, wat ontkent wordt door hen, die ‘'het niet technisch kunnen zien’'; 17 En toen zij Hem zagen, baden zij Hem aan; doch sommigen twijfelden.
18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
19 Gaat dan heen, onderwijst al de volken, hen dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
20 En ziet, Ik ben met u al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
Of zoals in het Thomas Evangelie; 15
Jezus zei:
Als je iemand ziet die niet geboren werd uit een vrouw,
werp je dan op je aangezicht neer en vereer hem.
Dat is je vader.
Het
> Paasmysterie wordt ontkent, zelfs weggehoond omdat
> het niet begrepen wordt.
>
> Marith
O maar ik weet best hoe dat koninkrijk van God er uit ziet hoor.
Dat is daar waar NIET gescholden wordt en geen haat is en geen hoogmoed en geen oorlog en geen geroddel en geen ontrouw en daar waar belangeloos hulp wordt gegeven…
DAT soort zaken. De lijst kun je zelf wel verder aanvullen.
Gelukkig is dat hier en daar best zichtbaar, kijk maar om je heen want het komt zelden voor het journaal en in de krant.
Gehandicapte bestolen van scootmobiel
vrijdag 02 december 2011 Drachten
Een gehandicapte vrouw uit Drachten (54) is bestolen van haar scootmobiel. Het voertuig werd in de donderdagnacht gestolen uit de gezamenlijke hal van haar flat aan de Burefen.
Door de diefstal zit de vrouw voorlopig aan huis gekluisterd nu ze geen eigen vervoer meer heeft. De vrouw deed bij de politie aangifte van diefstal. De politie heeft de zaak in onderzoek.
——————————-
Bestelbus leeggeroofd in Garyp
vrijdag 02 december 2011 Garyp
Een bedrijfswagen met daarin gereedschap is donderdagnacht leeggeroofd in Garyp. Het voertuig stond geparkeerd aan de Tuije in het dorp.
De daders kwamen volgens de politie de bedrijfswagen binnen door een deur te forceren. Uit het voertuig werden boormachines, een zaagmachine en schroefmachines weggenomen. De eigenaar, een 26-jarige inwoner van Garyp deed aangifte bij de politie.
Jongen (14) redt leven plaatsgenote
vrijdag 02 december 2011 Kortehemmen
Een veertienjarige jongen uit Beetsterzwaag heeft donderdagmiddag door zijn kordate optreden het leven gered van een 15-jarige plaatsgenote. De twee waren vanuit Drachten op de fiets naar huis. Ter hoogte van de Boerestreek in Kortehemmen kreeg het 15-jarige meisje vermoedelijk een epileptische aanval. Ze belandde daardoor met fiets en al in de sloot en kwam met haar hoofd onder water te liggen.
De 14-jarige jongen bedacht zich geen moment en sprong in de sloot. Hij hield het hoofd van zijn plaatsgenote boven water. Een voorbijganger waarschuwde vervolgens enkele omwonenden. Met z'n allen haalden ze de twee uit het water. Het ambulancepersoneel ontfermde zich over het 15-jarige slachtoffer. Ze was onderkoeld en had mogelijk water binnen gekregen. Het meisje werd per ambulance overgebracht naar het UMCG in Groningen
Ja ik.
Althans volgens inzichten van mensen die hun heil zoeken in pinkster- en volle evangeliekringen.
Omdat je, eenmaal wedergeboren, door de wil van God geboren bent, kan dit dus niet sterven, en ben ik nog steeds wedergeboren en in leven.
Sommigen vinden dat ik ernstig dwaal. Boaz en Florin vinden mij zelfs een demon zelf.
Eerst vond ik dat erg. Wie zou het niet erg vinden om voor de baarlijke duivel zelf te worden uitgemaakt.
Later heb ik me er in geschikt, want Jezus zelf werd immers ook voor Beelzebub uitgemaakt. Ook heeft hij ooit gezegd dat we niet vreemd op moesten kijken als men ons zou vervolgen, ‘en liegende allerlei kwaad over ons spreeken zal’. En…..een dienaar styaat niet boven zijn meester.
Leuk is het niet - maar goed. Het zij zo.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?