Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Koninkrijk van God

• BOAZ

Jehovah's Witnesses Official Web Site

Beliefs Future Medical Topics Contact Us Publications Languages Search

Online Bible

New World Translation of the Holy Scriptures

Acts 5:1-42

1 However, a certain man, An·a·ni´as by name, together with Sap·phi´ra his wife, sold a possession 2 and secretly held back some of the price, his wife also knowing about it, and he brought just a part and deposited it at the feet of the apostles. 3 But Peter said: “An·a·ni´as, why has Satan emboldened you to play false to the holy spirit and to hold back secretly some of the price of the field? 4 As long as it remained with you did it not remain yours, and after it was sold did it not continue in your control? Why was it that you purposed such a deed as this in your heart? You have played false, not to men, but to God.” 5 On hearing these words An·a·ni´as fell down and expired. And great fear came over all those hearing of it. 6 But the younger men rose, wrapped him in cloths, and carried him out and buried him.

7 Now after an interval of about three hours his wife came in, not knowing what had happened. 8 Peter said to her: “Tell me, did YOU sell the field for so much?” She said: “Yes, for so much.” 9 So Peter said to her: “Why was it agreed upon between YOU to make a test of the spirit of Jehovah?

Boaz.

• Stefan

Lees nu eens wat de mens maakt van Hem.

Dat is waar mijn vraag ook op doelde; heeft de Geest een Naam?

En direct een rommeltje aan antwoorden.

God is Geest.

En Geest is Het, die de harten doorzoekt wat van Hem is.

En wat van Hem is, is uit Zijn Naam.

• Stefan

Wat uit Zijn Naam gebeurt, is Geest.

Daar heeft de mens niets mee van doen. Zelfs bidden tot Hem, doet de Geest.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Lees nu eens wat de mens maakt van Hem.

>

> Dat is waar mijn vraag ook op doelde; heeft de

> Geest een Naam?

>

> En direct een rommeltje aan antwoorden.

>

>

> God is Geest.

>

> En Geest is Het, die de harten doorzoekt wat van

> Hem is.

>

> En wat van Hem is, is uit Zijn Naam.

Wat is Zijn Naam, Thomas?

Boaz.

• BOAZ

Wat is Zijn Naam, Thomas?

Boaz.

• Stefan

God is het Leven.

Ik Ben.

• CU

Leuk geprobeerd hoor.

Zonder dat je het weet maak je de woorden die Jezus tegen Nicodemus sprak ondergeschikt aan de woorden van Paulus.

Door te stellen dat je wedergeboren bent heb je dezelfde verwachting als die Nocodemus dacht te vinden bij zijn nachtelijke bezoek aan Jezus. Jij gelooft simpelweg de uitleg van Jezus niet die nota bene gewoon te lezen is en ik je aanreikte, maar wel zet je jezelf op een hoger plan dan de uitleg van Jezus.

Ik ben dus niet wedergeboren maar zal natuurlijk eens wedergeboren worden. Het gekke is dat ook Paulus, ondanks je verkeerde interpretaties, het met het volgende stukje bij het hoede eind heeft in 1 Kor. 15

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.

Dit laat toch ook niets aan duidelijkheid te wensen over op het wedergeboren zijn? Want wat zal er met ons gebeuren zodat we in het gezin van God geboren kunnen worden?

51 Zie, ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, bij de laatste bazuin, want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden en wij zullen veranderd worden. 53 Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.

(Twee maal dat we veranderd zullen worden. Let op de toekomstige tijd. Maar jij bent dat nu al? Paulus was het toen nog niet.)

Denk even terug aan wat Jezus zei: “Wat uit de Geest geboren is, is geest”. . Maar zoals ik aantoonde zijn wij (nog) niet uit de Geest geboren. Nog steeds zijn we vlees en bloed. Sla maar eens met een koekenpan op je eigen hoofd of met een hamer op je duim.

Maar wanneer we volgens Op. 21:4 vrij zijn van pijn en zo , pas dan zijn we opnieuw geboren.

Nog duidelijker zijn de manifestaties van Jezus na zijn opstanding, zijn wedergeboorte, toen Hij door dichte muren ging. Dat zou jij dus ook moeten kunnen als je wedergeboren zou zijn. Maar jij en ik zijn vlees en bloed, geen geest.

Het is alleen maar hoogmoed, BOAZ, wat je op de been houdt.

Door dit te lezen kan je later niet meer zeggen dat je het niet wist. En je weet het zo goed dat er staat geschreven dat als niemand over God het juiste verteld, God zelfs de stenen kan laten spreken.

• Stefan

1 Joh 4,2

Hieraan kent gij de Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

>>Wat uit Zijn Naam gebeurt, is Geest.

>>Daar heeft de mens niets mee van doen. Zelfs bidden tot Hem, doet de Geest.

Mat 18,20

Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam,

daar ben Ik in het midden van hen.

Rom 8,9

Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest,

indien tenminste de Geest Gods in u woont.

Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft,

die komt Hem niet toe.

Rom 8,14

Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden,

die zijn kinderen Gods.

Wat wil je bereiken met ‘'de Naam laten noemen’'?

Is dat ter bevrediging van het in-eigen denk-bouwwerk welke de letter aanbidt,

en daarmee de Geest ‘'buiten’' houdt?

De oren en het hart op slot houdt?

Waarom vraag je dit zo vaak?

Wil je dat ik Jahweh, JHWH, of Jehovah schrijf, of Jezus Christus?

Wil je Abba lezen, of Vader, of Rabbuni?

Wil je Hem horen, de Here, Heiland, of Herder?

Wie hore, weet wat de Geest tot de gemeente zegt..

en daarmee het herkennen van Zijn Stem,

wat gelijk is aan het horen van Zijn Naam.

Wie oren heeft, die hore..

zie de teksten bovenin.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> 1 Joh 4,2

>

> Hieraan kent gij de Geest van God: alle geest, die

> belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen

> is, die is uit God;

>

>

> >>Wat uit Zijn Naam gebeurt, is Geest.

>

> >>Daar heeft de mens niets mee van doen. Zelfs

> bidden tot Hem, doet de Geest.

>

>

> Mat 18,20

> Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn

> Naam,

> daar ben Ik in het midden van hen.

>

> Rom 8,9

> Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest,

>

> indien tenminste de Geest Gods in u woont.

> Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft,

> die komt Hem niet toe.

>

> Rom 8,14

> Want zovelen als er door de Geest Gods geleid

> worden,

> die zijn kinderen Gods.

>

>

> Wat wil je bereiken met ‘'de Naam laten noemen’'?

Zonder het aanroepen van de Naam Jahweh is er geen verlossing en redding mogelijk.

Joel 2:32 En het zal geschieden, dat ieder die de naam Jahweh aanroept, behouden zal worden, want op de berg Sion en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, zoals Jahweh gezegd heeft; en tot de ontkomenen zullen zij behoren, die Jahweh zal roepen.

>

>

> Is dat ter bevrediging van het in-eigen

> denk-bouwwerk welke de letter aanbidt,

> en daarmee de Geest ‘'buiten’' houdt?

>

> De oren en het hart op slot houdt?

>

> Waarom vraag je dit zo vaak?

>

> Wil je dat ik Jahweh, JHWH, of Jehovah schrijf, of

> Jezus Christus?

Het gaat er niet om wat ik wil!

Yeshua ( Jezus ) betekent Jahweh redt.

Handelingen 2:21 En het zal zijn, dat al wie de naam Jahweh aanroept, behouden zal worden.

>

> Wil je Abba lezen, of Vader, of Rabbuni?

>

> Wil je Hem horen, de Here, Heiland, of Herder?

>

> Wie hore, weet wat de Geest tot de gemeente

> zegt..

> en daarmee het herkennen van Zijn Stem,

>

> wat gelijk is aan het horen van Zijn Naam.

Onzin Thomas, wie het naamloze en onpersoonlijke aanroept mist zijn redding en verlossing.

Het naamloze wat jij aanroept heeft geen naam:S

Fillipenzen 2: 8 En in zijn uiterlijk als een mens bevonden, heeft Hij Zich vernederd en is gehoorzaam geworden tot de dood, ja, tot de dood des kruises. 9 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, 10 opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, 11 en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!

Yeshua ha Masiach is Jahweh tot eer van Elohiem de Vader!

Boaz.

>

>

> Wie oren heeft, die hore..

>

> zie de teksten bovenin.

• BOAZ

Als een afvallige christen voldoe jij aan wat Jahweh zegt in Deuteronomium 29: 4 Doch Jahweh heeft u geen hart gegeven om te verstaan of ogen om te zien, of oren om te horen, tot op de huidige dag.

Mattheus 13: 13 Daarom spreek Ik tot hen in gelijkenissen, omdat zij ziende niet zien en horende niet horen of begrijpen. 14 En aan hen wordt de profetie van Jesaja vervuld, die zegt:

Met het gehoor zult gij horen en gij zult het geenszins verstaan, en ziende zult gij zien en gij zult het geenszins opmerken; 15 want het hart van dit volk is vet geworden, en hun oren zijn hardhorend geworden, en hun ogen hebben zij toegesloten, opdat zij niet zien met hun ogen, en met hun oren niet horen, en met hun hart niet verstaan en zich bekeren, en Ik hen zou genezen.

16 Maar uw ogen zijn zalig, omdat zij zien en uw oren, omdat zij horen. 17 Voorwaar, Ik zeg u: Vele profeten en rechtvaardigen hebben begeerd te zien wat gij ziet, en zij hebben het niet gezien, en te horen wat gij hoort, en zij hebben het niet gehoord.

Maar CU blijf rustig door leven als een geestelijke dode, want dat ben je!

Lucas 9:57 En toen zij op weg waren, zeide iemand tot Hem: Ik zal U volgen, waar Gij ook heengaat. 58 En Jezus zeide tot hem: De vossen hebben holen en de vogelen des hemels nesten, maar de Zoon des mensen heeft geen plaats om het hoofd neer te leggen.

59 En Hij zeide tot een ander: Volg Mij. Maar deze zeide: Sta mij toe eerst heen te gaan en mijn vader te begraven. 60 Maar Hij zeide tot hem: Laat de doden hun doden begraven; maar ga gij heen en verkondig het Koninkrijk Gods.

61 En weer een ander zeide: Ik zal U volgen, Here, maar laat mij eerst afscheid nemen van mijn huisgenoten. 62 Maar Jezus zeide : Niemand, die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods.

Boaz.