Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel en reïncarnatie

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wellicht kunnen de christelijke new agers ze

> plaatsen.

>

> En die vraag wie men in een vorig leven was, is

> een vraag die ik in mijn opening had moeten

> stellen. Maar bij deze stel ik nu deze vraag.

>

> Beste christelijke new age reïncarnatiegelovigen,

> wie waren jullie voor je geboorte? En waarom ben

> je nu wie je bent?

In tegenstelling tot zij die hier steeds hoog van de toren blazen, weten gnostici dat zij niets zijn zonder Christus.

New-agers daarentegen verheffen hun zelf tot een ‘licht entiteit’ en zweven ergens in de zevende hemel en bijbel-letterkundigen zoals hier en in de vele strekkingen plaatsen zich in de rol van Christus en spreken uit Zijn Naam. Beiden wortelen in hoogmoed.

Waarom ben je nu wie je bent? Je bent het product van daden uit het verleden en creëert de toekomst.

Marith

• Sfred+

Ik denk dat heidenen niet terugkomen, die krijgen een speciaal plekje allen tesamen. Gelovigen daarintegen wel fdom. Dat is het onderscheid wat God tot God maakt. Snap je ut:S

Miranda:)

• Sfred+

PS hoeft alleen maar in de spiegel te kijken.

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hij kan goed luisteren, of althans goed de indruk

> geven dat hij goed luistert.

Jij niet.

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En God is niet bij machte de slang te verpulveren?

Het is leuker om ermee te spelen:)

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De bewijslast ligt bij God.

Dus je gelooft eindelijk in Hem fdom:S

• Frederik D

Ik begrijp vaak maar weinig van zijn antwoorden. Dat komt omdat zijn antwoorden bij mij geen warm gevoel opwekken. Het gaat bij mij om de denotatie, de directe inhoud. Bij jou gaat het meer om de connotatie, de emotionele bijbetekenis.

New age is een container begrip. Het bevat onder meer de noties reïncarnatie en zelfverlossing. Daarom heb ik jouw soort christendom new age christendom genoemd. Een combinatie van christendom en new age. Geen scheldwoord maar een tamelijk objectieve beschrijving. Een denotatieve en geen connotatieve beschrijving.

Ik blijf benieuwd naar jouw onderbouwing van je reïncarnatiegeloof en naar wie jij in je vorig leven was.

• Frederik D

Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vragen.

• Gonnie

Ik vind het wel flauw om te vragen wie men was die in reïncarnatie gelooft, want als dat waar is dan weet men niets van hun vorig leven want je hebt een nieuw brein, het vorig brein is dood. Toch.?

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn

> vragen.

Zet ze eens onder elkaar, al die vragen van je PS, dan zal ik ze netjes een voor een beantwoorden keej;)