Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jesaja 5:20

• Stefan

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hoeveel levens denk jij dat je nodig hebt

> voordat

> > jij een nieuwe ziel hebt, Thomas?

> >

> >

> > Wat zijn levens in jouw ogen Boaz?

> >

> > Wat is goed in jouw ogen, en wat is het Licht?

> >

> > Zoals het leven in een wereld van goed en kwaad

> de

> > dood is, is het Leven het Licht.

>

> De dood is onnatuurlijk!

>

> Boaz.

Dood zoals de bijbel dood dood noemt, en leven leven.

Is er eens enige herkenning ergens in wat wanneer iets geschreven wordt? Tjonge..wat een pantser van onwil.

Efeze 2

1 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden;

2 In welke gij eertijds gewandeld hebt naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht der lucht, van de geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;

3 Onder welke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden van ons vlees, doende de wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;

4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad heeft,

5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)

6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;

7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

• theo

Ik vermoed dat Boaz het domweg niet wil begrijpen.

• Frederik D

En dus geen gnosticus …. Enkelvoud, gnosticus.

• M*j*r**

:)

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik vermoed dat Boaz het domweg niet wil begrijpen.

Hij begrijpt echt wel wat er staat.

Ik las net het bericht van Marith dat Steven had gezegd dat hij ook al uit de dood was opgestaan.

Het vervelende van dit alles is dat het de mensen zo verteld wordt. Door een voorganger, een leider etc. Men sluit zich ergens bij aan en er wordt je verteld als je maar gelooft en Jezus in je hart hebt dan ben je gered en ben je een wedergeboren christen. Er worden een paar versen uit de bijbel gehaald waaruit dit dan zou moeten blijken. En klaar is je geloof. De rest van de bijbel wordt niet “doorgenomen” .

Ik vind het misleiding. De bijbel staat vol van “hartzaken” en innerlijke hoedanigheden. Maar Boaz en Peri zullen hun “leider” echt niet afvallen.

Het maakt mij verder ook helemaal niet uit wat zij geloven, maar ga een ander niet afbranden die dit soort zaken wel in de bijbel lezen en ga dan niet zeggen dat het er niet in staat.

• theo

Wat me vooral opvalt uit je eerdere bericht: De daden en de gebruikte woorden op dit prikbord komen niet overeen met zijn (hun !!) geloofsovertuiging en de bijbelse boodschap.

Dat is de kern van het “”hele gebeuren“”.

• Claude Hommel

Marith Schreef:

——————————————————-

> en je auto volgde als straf :D

:D

Boontje komt om zijn loontje.

Ik heb de foto van de auto gezien, het leek meer op zo\'n 40km karretje dan op een echte auto.

• Stefan

> Johannes heeft het over Jezus de Messias, de Zoon

> van Jahweh God!

Natuurlijk heeft hij het over Hem over wie anders?

Waar moet Hij wassen?

Boaz zijn ge-indoctrineerde mening van het Evangelie is om alles, alle noodzakelijke verandering van en in de mens ter ere van Hem, op de één of andere manier buiten de mens houden, en toch ook ‘'van boven ondergaan’'.

Een raadselachtig geloofsleven, en een raadselachtige dood, maar dit zijn eigen-lijk de strohalmen die dan óók nog verbranden moeten..

• 'en passant'

thomas Schreef:

——————————————————-

>

> Een raadselachtig geloofsleven, en een

> raadselachtige dood, maar dit zijn eigen-lijk de

> strohalmen die dan óók nog verbranden moeten..

:) eigen-lijk, ja het kan niet anders dat in zo een staat een levende voor een dode aanzien wordt en al wat dood is hiertoe aangetrokken wordt.

Of het Goede voor het kwaad aanzien wordt…

De indoctrinaties zijn zo vergaand sinds eeuwen dat er een fikse aardbeving of een tsunami nodig is om al die muren omver te werpen.

Als Liefde hier niet meer toe in staat is dan komt de Wil van God in actie en dan noemt men dit een wrekende God, terwijl hij slechts de puntjes op de i zet en terug tot Zich neemt wat van Hem is.

Wanneer in elke religie die aangehangen wordt Liefde de heersende kracht zou zijn, dan zou dit een maagdelijk prikbord zijn , onbevlekt ;)

Marith