BOAZ Schreef:
——————————————————-
> Marith Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > BOAZ Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> >
> > > Hoeveel levens denken jullie nodig te hebben
> > > voordat jullie een nieuwe ziel hebben, Marith
> > en
> > > Thomas?
> > >
> > > Boaz.
> >
> > Stel jij jezelf eens de vraag Boaz in hoeverre
> jij
> > de taal spreekt van een ‘bekeerling’ of een
> > ‘geredde’ ?????
> > Of welke signatuur jij draagt?
> > Maar dat kan je niet, je kan je die vraag niet
> > stellen, je durft het niet en wil het niet.
>
> Ik ben van boven af opnieuw geboren, niet van
> binnen uit door her-innering aan de godsvonk.
Jij kan dat van jezelf wel vinden, dat je opnieuw geboren bent, maar dat blijkt nergens uit.
3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.
Jij kan dus volgens jouw eigen zeggen het Koninkrijk van God zien. Vertel het maar aan de prikkers, hoe ziet het Koninkrijk eruit?
Kol. 3
Het nieuwe leven (heeft betrekking op de "opnieuw geborenen)
5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,
Sorry hoor, maar ik zie het nieuwe leven niet in jou.
Veel christenen denken dat als ze maar bekeerd zijn dat ze dan van boven af opnieuw geboren zijn. Zo simpel is het niet. Als dat zo was, was Jezus met 1 a-viertje klaar geweest.
Van bovenaf opnieuw geboren worden gaat om een geestelijke geboorte en niet door je alleen maar te bekeren tot een geloof.
Want:
43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde? 47 En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde?
48 Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is.
Zolang ik geen verschil zie tussen het doen en laten van jou en de ongelovigen hier op dit bord, zijt gij niet volmaakt gelijk uw hemelse Vader volmaakt is en dus niet van bovenaf opnieuw geboren.
Dan toch maar het innerlijke, van binnen uit zoals de bijbel ons o.a. uit dit vers leert:
12 We bevelen onszelf niet opnieuw aan, maar geven u de mogelijkheid trots op ons te zijn, zodat u zich kunt verdedigen tegen wie zich op uiterlijke zaken laat voorstaan in plaats van op innerlijke.
> Dus vanuit de gnostiek bekeken ben ik geen
> bekeerling en dus geen gnostisci en dat zal ik ook
> nooit worden.
Ja hoor, je hebt je bekeerd tot een geloof. Hoe je wederom geboren wordt, dat staat verder in de bijbel.
> De gnostische boeken die ik had heb ik verbrand.
> > En zo is het werkelijk :de Hemelse Mens moet
> > leven
> > Zie ook Johannes,3, 30: Hij moet wassen, maar
> ik
> > minder worden.
> > Dat komt jou natuurlijk niet uit en daarom
> negeer
> > je wat jou niet uitkomt en slaat steeds wild om
> je
> > heen.
>
> Johannes heeft het over Jezus de Messias, de Zoon
> van Jahweh God!
Waarschijnlijk begrijp je niet echt wat Johannes probeerde uit te leggen.