Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Als God niet bestaat, is het leven zinloos

• Frederik D

Ja, ik zie dat goed. En dat komt door mijn onderscheidingsvermogen. En dankzij dat vermogen heb ik het tot nu toe overleefd.

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> een almachtige, volkomen goede

> > Schepper van de wereld Die ons eeuwig leven

> > aanbiedt.

> Of zoiets bestaat is niet aan te tonen. We hebben

> een sprookjesboek over een onrechtvaardige en

> wrede tiran, maar het is mij een raadsel wat het

> bidden tot en.gehoorzamen van zo'n god, laat staan

> het vereren en toezingen ervan, voor zin heeft. Op

> die bijbelgod baseren christenen hun geloof.

Je spreekt jezelf hier tegen. En christenen geloven in een goede Schepper.

• Frederik D

Al die gelovigen die hier voorbij paradeerden en thans paraderen, heb ik nooit kunnen betrappen op het bezitten van harde feiten en ijzeren argumenten die dwingend pleiten voor één of andere wonderlijke bovenwereld. En ook in de geschiedenis van de filosofie, waarvan ik iets weet, ben ik nooit gestuit op zulke argumenten en feiten. Wie de geschiedenis van de filosofie kent, kan slechts concluderen dat de metafysica volkomen failliet is.

• Douce.

Zo nu en dan is het goed te filteren waarop je reageert en alles op “markeren als gelezen” te zetten.

Zeker als de tijd ontbreekt om alles te lezen en/of te reageren.

Douce

• Stefan

Oké Frederik, zoals ik al schreef; het is jouw wereld en geniet ervan.

• perihelium

Kan je de wind zien?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, ik zie dat goed. En dat komt door mijn

> onderscheidingsvermogen. En dankzij dat vermogen

> heb ik het tot nu toe overleefd.

Met zo'n intelectuele hoogmoed is het begrijpelijk om niet te geloven. Maar het blijft dom.

• theo

Doe ik regelmatig… vandaag ook.

Wat ik wel las was o.a .het gas van E.

er zijn verschillende reacties richting E. maar geen woord over het gas. Ik begrijp dat niet maar wellicht ligt dat aan mij.

Laat verder ook maar, wat mij bezig houdt dat heoft een ander tenslotte niet bezig te houden.

Waar de ene zich druk over maakt zegt de ander: Maak jij DAAR nou druk over?

• Frederik D

Dus jij beschikt ook niet over harde feiten en ijzeren ijzige argumenten die uiterst objectief pleiten voor die door jou veronderstelde bovenwereld.

• Frederik D

Ja, hoor. Met goede technieken valt de wind best te zien.

Maar jij verwart primitief zien met wetenschappelijk zien. Vandaar je grote moeite met de evolutiewetenschap.