Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Als God niet bestaat, is het leven zinloos

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nonsense. Ook zonder een geloofje kun je leven en

> je vermaken.

Is dat vermaken een doel op zich en heeft dat leven ook een doel?

>

> Maar ja, je geeft duidelijk aan: er zou een God

> moeten zijn en dus is er een God. Ja, ik zou tien

> miljoen moeten hebben maar staat er daarom dus

> tien miljoen op mijn bankrekening?

Of je denkt dat er geen God is en komt er vervolgens achter dat Hij bestaat.. Hoezo zou jij tien miljoen moeten hebben?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, het leven heeft geen hogere zin. Juist daarom

> verzint men allerlei hogere zingevingen, de

> geloofjes.

>

> De schrijver van dat artikeltje had dat moeten

> erkennen.

Als het leven geen hogere zin heeft (ik geloof niet dat jij dat gelooft) dan heeft bv kennis ook geen enkel nut.

• Gonnie

En dan Peri, jij hebt straks een eeuwig leven in de hemel, hoe stel jij je dat voor.

Eeuwig Godslof zingen en met alle hemelbewoners altijd eeuwig in aanbidding en als maar gelukkig zijn. ?

Hoe stel jij nu het eeuwige leven voor.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nonsense. Ook zonder een geloofje kun je leven en

> je vermaken.

>

> Maar ja, je geeft duidelijk aan: er zou een God

> moeten zijn en dus is er een God. Ja, ik zou tien

> miljoen moeten hebben maar staat er daarom dus

> tien miljoen op mijn bankrekening?

Ben je nog jong van jaren Frederik?

Of had je een voorspoedig leven, zonder veel tegenslag?

Soms loutert het leven de mens ,maakt hem milder maar soms ook niet.

Soms gebeurt dit maar op zijn sterfbed ,maar vaak ook niet. Dat is dan het triestige ervan…

Soms zijn er mokerslagen nodig om de hoogmoedige mens op de knieën te dwingen….

Marith

• Gonnie

Ik vind het nogal hoogmoedig te veronderstellen, dat alleen voor gelovigen het leven zin heeft, ik ben niet gelovig maar ik vind het leven beslist niet zinloos en ik leef er ook niet zo maar op los, want ik zet mij in tot mijn dood om waar nodig mijn steentje bij te dragen voor een leven voor een ander of het nu een mens is of een dier. Het gaat er mij om dat ik hoop dat na mij het in de wereld steeds beter wordt.

Ik lig nimmer wakker dat ik straks dood ben, een geen leven heb na dit. Ik ben dan niet belangrijk meer maar wel die na mij komen.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> En dan Peri, jij hebt straks een eeuwig leven in

> de hemel, hoe stel jij je dat voor.

> Eeuwig Godslof zingen en met alle hemelbewoners

> altijd eeuwig in aanbidding en als maar gelukkig

> zijn. ?

>

> Hoe stel jij nu het eeuwige leven voor.

Ik stel het me voor zoals God in de Bijbel het aangeeft. En jij?

Romeinen 8:18-30

18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden. 26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister.

• 'en passant'

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Het gaat er mij om dat ik hoop dat na mij het in

> de wereld steeds beter wordt.

> Ik lig nimmer wakker dat ik straks dood ben, een

> geen leven heb na dit. Ik ben dan niet belangrijk

> meer maar wel die na mij komen.

Dat is toch een mooie intentie?

En misschien meer met geloof te maken dan dat je zou vermoeden.:)

marith

• Douce.

Zou je eens op menselijk- oftewel aardniveau uit kunnen leggen hoe dat er volgens jou gaat uitzien?

Douce

• Frederik D

Doel op zich.

Maar wat is de zin van de zin van het leven? En wat is de zin van de zin van de zin van het leven? Etcetera.

• Stefan

Ik vind deze tekst die laatst geplaatst werd (het was even zoeken) zo'n zeldzaam mooie beschrijving hierover;

U zult Mij gewaarworden,

u zult u van mijn aanwezigheid bewust worden

en toch zult u Mij met uw verstand niet kunnen vatten,

omdat mijn Wezen voor u een geheim is en blijven zal.

En toch openbaar Ik Mij aan u.

U zult Mij kunnen herkennen als een Wezen dat in zich liefde, wijsheid en macht is.

En u zult Mij dan ook steeds meer liefhebben

en het u gelukkig maken heeft steeds

en steeds weer plaats,

want nooit zult u -

als u eens door Mij gelukkig gemaakt bent -

deze gelukzaligheid willen missen.

De vonk die uit Mij werd uitgestraald als zelfstandig wezen,

zal voortdurend aansturen op de vuurzee van mijn liefde.

En dit streven om bij Mij te zijn zal eeuwig niet eindigen,

eeuwig zal de liefde zich wegschenken,

eeuwig zullen de zielen zich openen

en eeuwig de straal van mijn liefde in zich opnemen.

En steeds zal het verlangen naar Mij en het voortdurend vervullen ervan,

gelukzaligheid bereiden die nooit meer zal eindigen.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14640220/14643104/re-woont-god-op-n-bepaalde-plaats-#msg-14643104