Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Als God niet bestaat, is het leven zinloos

• Frederik D

Je leutert veel lucht en leegte en gaat niet echt in op mijn argumenten. En dat is dom, Peri.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dus jij beschikt ook niet over harde feiten en

> ijzeren ijzige argumenten die uiterst objectief

> pleiten voor die door jou veronderstelde

> bovenwereld.

Doet me denken aan dit:

1 Toen werd Jezus van den Geest weggeleid in de woestijn, om verzocht te worden van den duivel.

2 En als Hij veertig dagen en veertig nachten gevast had, hongerde Hem ten laatste.

3 En de verzoeker, tot Hem gekomen zijnde, zeide: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg, dat deze stenen broden worden.

4 Doch Hij, antwoordende, zeide: Er is geschreven: De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord, dat door den mond Gods uitgaat.

5 Toen nam Hem de duivel mede naar de heilige stad, en stelde Hem op de tinne des tempels;

6 En zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts; want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij U op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.

7 Jezus zeide tot hem: Er is wederom geschreven: Gij zult den Heere, uw God, niet verzoeken.

8 Wederom nam Hem de duivel mede op een zeer hogen berg, en toonde Hem al de koninkrijken der wereld, en hun heerlijkheid;

9 En zeide tot Hem: Al deze dingen zal ik U geven, indien Gij, nedervallende, mij zult aanbidden.

10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan, want er staat geschreven: Den Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen.

11 Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.

Mattheus 4

• Douce.

Op E. reageer ik zelden en waar hij het nu over heeft is het overdenken niet waard (ik wil dit soort dingen niet te dichtbij laten komen), laat staan dat ik me er druk over wil maken.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk na te gaan waarom ik me erger/verbaas of niet prettig voel bij de uitspraken van mensen en laat het daarna los.

Waar jij je verbaast over weinig reacties, vind ik altijd dat prikkers daar kennelijk allemaal hun eigen redenen voor hebben. Je kunt prikkers niet dwingen om te allen tijde hun mening te geven, dat is toch niet nodig?

Douce

• Frederik D

Dus jij bent Jezus en ik de Duivel, die jou probeert te verleiden? Maar te verleiden tot wat? Tot zonde? Ach nee, gewoon tot een eerlijke aanvaarding van de pluriforme werkelijkheid. Dus zo duivels ben ik niet. En wellicht ben jij niet zo Jezus-achtig.

• Stefan

Hahaha..daar dacht ik ook al aan..;)

• Claude Hommel

Dan heb je niet goed gelezen Theo, ik reageerde als eerste op het gas maar waarschijnlijk sla jij al mijn berichten over :)

• Frederik D

Want?

En jij bevindt je ook op een hoge berg waarvanaf je de hele wereld kunt zien? Maar even tussen ons, de echte wereld is niet plat zoals de Bijbel denkt, maar zij is een bol.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dus jij bent Jezus en ik de Duivel, die jou

> probeert te verleiden? Maar te verleiden tot wat?

> Tot zonde? Ach nee, gewoon tot een eerlijke

> aanvaarding van de pluriforme werkelijkheid. Dus

> zo duivels ben ik niet.

En wellicht ben jij niet

> zo Jezus-achtig.

Ach nee, maar je klinkt als de Heer van deze wereld.

Dat is toch diegene die jij dient? Je schrijft het steeds weer neer, logisch toch, want de Andere Schepper, de Vader waar Jezus over sprak ken je niet of wil je niet kennen.

Dat is jouw goed recht maar zwaai dan zo niet :D

Marith

• Stefan

De echte wereld zijn er wel zeven.

Maar ja, daar gaan we weer..:D

• Frederik D

Ik aanbid God noch Duivel. Ik heb daarentegen een open oog voor de natuurlijke werkelijkheid, die veel boeiender is dan welke sprookjes- en spookjeswereld ook.