Omdat ik aanneem dat je geen masochiste bent.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMarith Schreef:
——————————————————-
> Frederik D Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Omdat ik aanneem dat je geen masochiste bent.
>
> Als je er niets van begrijpt zeg het dan gewoon.
> Geef het jou een fijn gevoel dat je die vraag
> stelt?
> Het heeft niets te maken met een fijn gevoel kan
> ik je wel vertellen.
>
> Marith
Je zou Frederik toch ook antwoord kunnen geven op wat het geloof voor/met je doet?
Marith Schreef:
——————————————————-
> BOAZ Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> >
> > Wij waren in de vader en in de waarheid, dat
> > schreef jij zelf!
> > Waar komt dan de dwaling vandaan als men in de
> > vader en in de waarheid is.
> >
> > Boaz.
> >
> > > >
> De Dwaling is juist NIET in Waarheid te zijn.
> Herlees nog eens de tekst om de strekking ervan op
> te nemen.
> En lees ook eens het antwoord dat ik naar Lesage
> schreef.
Hoe kan iemand die in de WAARHEID en bij de vader was in de dwaling geraken?
Het is verbijsterend dat zij in de Vader waren zonder hem te kennen en hun plaats konden verzaken, niet in staat zichzelf te begrijpen, onwetend van hem in wie zij zich bevonden.
Boaz.
>
> Marith
Gen.3
17 En tot Adam zeide Hij: Omdat gij geluisterd hebt naar de stem van uw vrouw, en van die boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen van uw leven.
18 Ook zal het u doornen en distels voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.
19 In het zweet van uw aanschijn zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde weerkeert, aangezien gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof weerkeren.
20 Voorts noemde Adam de naam van zijn vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.
21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en trok ze hun aan.
22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van de boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
23 Zo zond de HEERE God hem weg uit de hof van Eden, om de aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.
24 En Hij dreef de mens uit
; en stelde cherubs tegen het oosten van de hof van Eden, en een vlammig lemmer van een zwaard, dat zich omkeerde, om te bewaren de weg van de boom des levens.
24 En Hij dreef de mens uit; en stelde cherubs tegen het oosten van de hof van Eden, en een vlammig lemmer van een zwaard, dat zich omkeerde, om te bewaren de weg van de boom des levens.
Dat is niet wat er in het evangelie van de waarheid staat.
Maar door het zoeken naar de godsvonk in jouzelf en zelfverlossing, zal jij nooit de boom des levens vinden.
Boaz.
thomas Schreef:
——————————————————-
> De godsvonk hoeft niet gezocht te worden, maar
> gevonden doordat deze geraakt wordt door het
> Woord..van God.
>
> Het is de her..innering die Hem opendoet. Op.3
> vers 20
Her..innering gnostische taal, Thomas!
Het is de tactiek van gnostici om te proberen de Bijbel te misbruiken voor een gnostische invulling.
Geen fundamentalist die daarin trapt!
Boaz.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?