Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gnosis,de tijdgeest en de postmoderne mens.

• Frederik D

Want?

• theo

Jij verlost jezelf ook Boaz, hoe pijnlijk die uitspraak van mij ook voor je is.

• Stefan

Het artikel schrijft, het artikel schrijft..

Wat nu, als ik het weer eens uitleg?

Hier; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14724491/14727764/re-(zelf)verlossing-ga-uit-van-babylon!#msg-14727764

• Claude Hommel

Het is Godsgeklaagd

• Sietse 45

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Want?

Je wordt er zo langzamerhand stront ziek van.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het artikel schrijft, het artikel schrijft..

In de Bijbel staat!

2 Korintieers 11:13 Want zulke lieden zijn schijn-apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus. 14 Geen wonder ook! Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts. 15 Het is dus niets bijzonders, indien ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren der gerechtigheid; maar hun einde zal zijn naar hun werken.

>

> Wat nu, als ik het weer eens uitleg?

>

> Hier;

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14724491/147

> 27764/re-(zelf)verlossing-ga-uit-van-babylon!#msg-

> 14727764

Dit is de meest belachelijke gnostische uitdrukking die ik ooit gelezen heb::o

Thomas schreef:

Maar Boaz, de Zoon moet wedergeboren worden in de mens, dat is namelijk de wedergeboorte.

Hoe kan de Zoon, het Licht, de Christus weder-geboren worden?

Dat bewijst dat jij een andere leer en leraar hebt, waar haal jij deze onzin vandaan?

De Here Jezus Christus die wedergeboren moet worden::o

Boaz.

• M*j*r**

Voordat ik verder lees.

Wat is zelfverlossing. Leg eens uit.

• Sietse 45

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> In het artikel staat dat gnostici graag

> Bijbelteksten gebruiken om hun leer van

> zelfverlossing te camoufleren!

>

> Boaz.

De meest wanstaltige verdraaiing van verzoening komt uit de koker van de orthodoxie:

God is een vijand die voldoening eist. Het lijden van Golgotha is de vergelding (=toerekening van de overtredingen) waarin God voldoening vond en verzoend werd.

Maar God is geen vijand! Op het kruis werd niet aan God betaald maar door God. Op Golgotha werd God niet verzoend maar was God bezig om de wereld met Zich te verzoenen.

Het kruis is Gods middel om de wereld met Zich te verzoenen. De verzoening is pas af, als er geen vijand meer zal zijn en alle tong tot eer van God de Vader zal juichen.

2Korinthe 5:19; Filippi 2:11

In de gevangenis-brieven gebruikt Paulus een woord voor verzoenen, dat nergens anders in Griekse literatuur wordt aangetroffen: ‘apo-katallasso’. Letterlijk: vanaf-verzoenen, NBG: weder verzoenen. In Efeze 2 schrijft Paulus dat God de vijandschap tussen Jood en heiden, (uitgebeeld door de soreq, de tussenmuur op het tempelplein) teniet doet. “… en de twee, tot één lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis… ”. Dus niet alleen verzoening met God maar ook verzoening onderling. Dat is ‘apo-katallasso’.Efeze 2:14,15

http://www.goedbericht.nl/NT/2Korinthe/5-verzoening.html

• BOAZ

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Voordat ik verder lees.

>

> Wat is zelfverlossing. Leg eens uit.

Lees maar verder dan kom je er wellicht achter:D

Boaz.

• Douce.

Ik draag geen wanten, ook niets als het erg koud is. Wel handschoenen, mag dat ook?

Douce