Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het achterlaten van het oude

• baldu

Ach, ik herken dat wel Douce

Toen ik nog niet zo lang bij een Pinkstergemeente zat, heb ik een buddha beeldje met een slijptol

in stukken gezaagd en wat boeken weg gegooid

Dat kon echt niet meer, want dat was occult en beelden hebben een aanbiddingsfunctie was mijn motief

Heeeeeeeeeeeeeeeeel waarschijnlijk was ik toch bang anders niet bij God in een goed blaadje te komen

maar natuurlijk kan ik niet weten of dat ook voor Boaz geldt

Uit angst komt fanatisme voort, en uit fanatisme blindheid en doofheid

Jezus maakte blinden ziende en doven horende en van tollenaars en hoeren maakte Hij heiligen

zo leest men het evangelie tenminste

Ik ben echter blind en doof geworden door de interpretatie van dat evangelie

wie verantwoordelijk was?

Ik zelf, want ik wilde daar toen toch in geloven….

Als ik daarop terugkeek een paar jaar geleden schudde ik nog met mijn hoofd om zoveel kortzichtigheid

Momenteel lach ik, want ik heb die periode nodig gehad, en daarmee ook de mensen die me vertelden hoe ik iets moest begrijpen

dan ben je niet zo alleen…………

Nu ben ik liever vaak alleen, en dankbaar om deze lessen

dan waneer er 10.000 naast mij halleluja zouden roepen, die naast mij staan omdat ik daaraan meedoe

Baldu

• Douce.

Je lijkt net een tweelingbroer van me, zij het net een tikje anders:D

Herkenbaar en ook in mijn leven heel toepasbaar.

Af en toe, heel soms, komt er een moment van twijfel op het “pad” , maar dat is goed.

Dan ga ik weer naar boven, naar beneden, links en rechts kijken…..dus twijfel is een moment van scherpte en een aanleiding tot betere perceptie.

Zelden of nooit is er de wens tot absolute teruggang geweest, daar het proces binnenin niet meer te keren valt, als er verlichting is.

De ziel accepteert het niet meer, ondanks enige strijd (waar ik niet van houd…brr).

Douce

• Douce.

Baldu, ik heb hierop een antwoord gegeven wat hout snijdt, maar het is niet geplaatst.

Jammer is dat, daar de discussie hiermee monddood is gemaakt.

Ik snap er niets van, want het bevatte totaal niets discutabels.

Wellicht voor mij reden te meer om er mee te stoppen.

Als ik onzin verkoop okay, maar een serieus antwoord dat niet wordt geplaatst, is zonde van mij tijd.\\

Douce

• Douce.

Ik heb, daar ik deze geplaatste reactie niet zag, een opmerking gemaakt.

Deze komt hierbij te vervallen, omdat mijn reactie wel geplaatst is (uiteindelijk).

Zal wel door de moderatie vooraf komen.

Douce

• Frederik D

Toch was het een zinnige vraag van David. En zo'n vraag verdient een inhoudsrijk antwoord. Zou je, ook voor mij, alsnog zo'n antwoord willen formuleren?

• BOAZ

Tweelingbroer???? brrrrrrrrrrrrr.

New-age moet ik nu bijstellen tot gnostische theosoof.

Verlichting van de gnostici is hetzelfde als dwalen in de duisternis.

Boaz.

• BOAZ

Het enige wat ik met jou eens ben is dat jij een ketter bent.

Boaz.

• BOAZ

1 Korintieers 10:20 Integendeel, dat hun offeren een offeren is aan boze geesten en niet aan God en ik wil niet, dat gij in gemeenschap komt met de boze geesten. 21 Gij kunt niet de beker des Heren drinken èn de beker der boze geesten, gij kunt niet aan de tafel des Heren deel hebben èn aan de tafel der boze geesten. 22 Of willen wij de Here tot naijver wekken? Zijn wij soms sterker dan Hij?

Boaz.

• Douce.

Ach, je kunt heel veel in het leven bijstellen.

Mein Kampf kan ook nog Dein Kampf worden.

Je meent alles zeker te weten (in je denkpatroon), maar de ziel is bereid tot twijfel en tot lering..gelukkig maar.

Douce

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Toch was het een zinnige vraag van David. En zo'n

> vraag verdient een inhoudsrijk antwoord. Zou je,

> ook voor mij, alsnog zo'n antwoord willen

> formuleren?

Samuel gaf een correct antwoord!

Jezus Christus gaf aan dat hij de “ Ik Zal Zijn ” is!

En dat is Jahweh, die nuance ontgaat jou omdat David niet in de drieeenheid gelooft!

Boaz.