Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

(zelf)verlossing

• 'en passant'

samuel Schreef:

>

> > Wat trouwens (en geheel die zin) een heel

> > diepzinnige betekenis heeft maar misbruikt

> wordt

> > om zichzelf uit te verkiezen boven de anderen.

>

> Je bedoelt dat je dat je er moeite mee hebt en

> daarom er maar voor kiest de ander te betichten

> van zichzelfverhogend zijnde, terwijl het

> duidelijk in de Bijbel staat.

Je zegt het toch zelf voortdurend, jullie zijn toch het uitverkoren ‘geslacht’ (hoop dat je dit ook al niet te letterlijk neemt) die “door het Bloed van Jezus Christus vrijgekocht en betaald en gereinigd zijn door Zijn Bloed en dus ook een gereinigd hart hebben.” ?

De zin die jij aanhaalt is verborgen taal die door jou/jullie letterlijk geïnterpreteerd wordt,als je Hem maar aanneemt.

14 De zaaier is, die het Woord zaait.

15 En dezen zijn, die bij den weg bezaaid worden, waarin het Woord gezaaid wordt; en als zij het gehoord hebben, zo komt de satan terstond, en neemt het Woord weg, hetwelk in hun harten gezaaid was.

16 En dezen zijn desgelijks, die op de steenachtige plaatsen bezaaid worden; welke, als zij het Woord gehoord hebben, terstond hetzelve met vreugde ontvangen.

17 En hebben geen wortel in zichzelven, maar zijn voor een tijd; daarna, als verdrukking of vervolging komt om des Woords wil, zo worden zij terstond geërgerd.

18 En dezen zijn, die in de doornen bezaaid worden; namelijk degenen, die het Woord horen;

19 En de zorgvuldigheden dezer wereld, en de verleiding des rijkdoms en de begeerlijkheden omtrent de andere dingen, inkomende, verstikken het Woord, en het wordt onvruchtbaar.

20 En dezen zijn, die in de goede aarde bezaaid zijn, welke het Woord horen en aannemen, en dragen vruchten, het ene dertig-, en het andere zestig-, en het andere honderdvoud.(Marcus)

Maw :Is je grond goede aarde of is hij bezaaid met stenen of distels?

Houdt het op met het ‘aannemen’ en aanmeten of moet het ook nog 'vrucht gaan dragen.??

Aan jou om jezelf eens te ‘inspecteren’…alleen maar aan jou.

Want wat is het ‘werk’?

Is het ‘werk’ slechts voorbestemd voor zij die de titel dragen van rabbi, priester, non, dominee, voorganger, evangelist,jehova en wat heb je nog allemaal ?Is het werk slechts om te ‘preken’ en niet te ‘handelen’, want door de titel zijn ze gered?

Of is het slechts voorbestemd voor zij, die in dit korte tijdsbestek tussen geboorte en dood op aarde zijn, zichzelf als uitverkoren uitroepen voor het ‘werk’ omdat ze dit zichzelf ‘aanmeten’ door het juiste geloof(denken althans)?

Of is het ‘werk’ niet eerder voor allen die Gods Liefde voelen branden in hun hart,wat de aanzet is tot onzelfzuchtige dienstbaarheid voor de medemens om hen ook die Liefde(Eigenschap van Christus) te laten ontdekken, omdat niemand hiervan uitgesloten is tenzij hij zichzelf uitsluit?

In het verleden (en nog) hebben ‘gelovigen’ heel wat op hun kerfstok gehaald door de haat en de afgunst en de hoogmoed die hen dreef tot massale moordpartijen, folteringen en verbanningen in naam van hun God; Eenzelfde dogmatisering zoals jij en Boaz en voorbijganger en nog een paar, hier nu demonstreert.

Zij waren overtuigd van hun ‘gelijk’ en roeiden groeperingen uit omdat het in hun ogen ketters waren.Afgunst was het dat hen dreef en angst voor het verliezen van hun macht , omdat deze ‘bon-hommes’ in de gebieden waar ze leefden, de ware christen demonstreerden; Ze gingen al weldoende rond, hielpen waar ze konden, waar de nood ook was, stonden zieken en stervenden bij en reikten de Waarheid aan.

Joden vermoorden Jezus Christus omdat Hij hun ware gelaat liet zien.Zij begrepen Hem niet en zwaaiden maar met hun Geschriften, net als jullie nu doen. Het is niet anders.

En hier op dit prikbord worden prikkers niet meer vermoord, maar beschimpt, bespot, gehoond, weggelachen omdat zij jouw/jullie geloof en opinie niet delen en zij iets anders laten zien van ‘geloof’ dan de ‘letter’.

Kijk jezelf eens aan in die spiegel, durf jezelf aankijken.

Want de Geest heb je niet zoals je hieronder schrijft, bezit je niet, kan je je niet toe-eigenen door een aanname, de Geest zal jou in bezit nemen nadat de grond klaargemaakt is, nadat het zaad gezaaid is,ontkiemd en wassende is, nadat het onkruid gewied is. Pas als het Zaad Volrijp geworden is zal de oude mens verdwijnen en staat de nieuw mens op met andere eigenschappen en zal het Zaad Vrucht dragen….

Marith

> Ik zou zeggen onthecht jezelf eens van al die

> wereldse kennis van zg wijsheden uit de gnostiek,

> mystiek, esotherie en richt je op Jeuzus

> Christus.

> En laat Hem het voor het zeggen hebben door Zijn

> heilige Geest, mits je deze hebt natuurlijk.

• Douce.

Wat ben ik blij met je posting!!

Mij uit het hart gegrepen, dankjewel thomas.

Douce

• theo

Je hebt het wel begrepen maar durft jezelf niet te herkennen.

Is ook niet zo verwonderlijk hoor.

Net als bij een secte, de leider en aanhangers zeggen altijd nadrukkelijk dat ze ECHT geen secte zijn maar het juiste geloof hebben..

Net als bij alcoholisten, die zeggen van zichzelf ook dat ze ECHT geen alcoholist zijn. Ze kunnen best van de drank afblijven.

Misschien denk je over een jaar of wat nog eens aan wat ik nu schreef als je het bijbeldeel (of die andere, van Jezus en Abrahams kinderen ) dan nog eens onder ogen krijgt.

Bij sommige mensen gaat het helaas nooit goed komen, die blijven een hard hart houden en blijven op hun sokkel zitten.

Dat is wel jammer, zeker voor de (nabije) omgeving en hun dierbaren om hun heen maar niet in mindere mate ook voor de harden zelf.

Want ze zullen nooit echte liefde ontvangen.

Wel namaakliefde van mensen die naar je OPkijken vanwege vermeende vroomheid en bijbelkennis van jou en de jouwen, die vlijen je wel, die steken wel veren in bepaalde plaatsen, dat soort mensen zijn er ook tamelijk veel maar dat zijn zelden blijvertjes en heeft niks met de liefde te maken en zeker niks met echte liefde en ZEKER niks met de liefde van Christus.

Maar wie weet, als je de zin- “”Maar wij zijn Abrahams kinderen“” weer eens tegen komt in de bijbel of in een ander boek of als toehoorder bij een preek dat je nog eens aan de woorden van theo denkt en dat je ogen ooit eens geopend zullen worden.

• Stefan

;)

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> >

> > > Wat trouwens (en geheel die zin) een heel

> > > diepzinnige betekenis heeft maar misbruikt

> > wordt

> > > om zichzelf uit te verkiezen boven de

> anderen.

> >

> > Je bedoelt dat je dat je er moeite mee hebt en

> > daarom er maar voor kiest de ander te betichten

> > van zichzelfverhogend zijnde, terwijl het

> > duidelijk in de Bijbel staat.

>

> Je zegt het toch zelf voortdurend, jullie zijn

> toch het uitverkoren ‘geslacht’ (hoop dat je dit

> ook al niet te letterlijk neemt) die "door het

> Bloed van Jezus Christus vrijgekocht en betaald en

> gereinigd zijn door Zijn Bloed en dus ook een

> gereinigd hart hebben." ?

Dus ja je hebt er moeite mee! Geeft niet maar het maakt het nog niet minder waar.

> De zin die jij aanhaalt is verborgen taal die door

> jou/jullie letterlijk geïnterpreteerd wordt,als

> je Hem maar aanneemt.

Je zoekt iets dat er niet is, geen verborgenheid dat is occult zoiets wat jij aanhangt alrhans dat laat je merken door je schrijfsels.

Het is gewoon de waarheid voor ieder te lezen in de Bijbel.

>

> 14 De zaaier is, die het Woord zaait.

> 15 En dezen zijn, die bij den weg bezaaid worden,

> waarin het Woord gezaaid wordt; en als zij het

> gehoord hebben, zo komt de satan terstond, en

> neemt het Woord weg, hetwelk in hun harten gezaaid

> was.

> 16 En dezen zijn desgelijks, die op de

> steenachtige plaatsen bezaaid worden; welke, als

> zij het Woord gehoord hebben, terstond hetzelve

> met vreugde ontvangen.

> 17 En hebben geen wortel in zichzelven, maar zijn

> voor een tijd; daarna, als verdrukking of

> vervolging komt om des Woords wil, zo worden zij

> terstond geërgerd.

> 18 En dezen zijn, die in de doornen bezaaid

> worden; namelijk degenen, die het Woord horen;

> 19 En de zorgvuldigheden dezer wereld, en de

> verleiding des rijkdoms en de begeerlijkheden

> omtrent de andere dingen, inkomende, verstikken

> het Woord, en het wordt onvruchtbaar.

> 20 En dezen zijn, die in de goede aarde bezaaid

> zijn, welke het Woord horen en aannemen, en dragen

> vruchten, het ene dertig-, en het andere zestig-,

> en het andere honderdvoud.(Marcus)

Onthoud het maar goed wat je hier geplakt hebt, en lees het is enkele malen goed door, wellicht ga je het dan echt begrijpen.

>

>

> Maw :Is je grond goede aarde of is hij bezaaid met

> stenen of distels?

> Houdt het op met het ‘aannemen’ en aanmeten of

> moet het ook nog 'vrucht gaan dragen.??

> Aan jou om jezelf eens te ‘inspecteren’…alleen

> maar aan jou.

Je bent lichtelijk in de war, dit is voorafgaande aan je bekering en groei het begin, vrucht dragen en anderen daarvan laten eten dat is meer de kwestie, maar ik zie geen vrucht bij jou dus ook niks te eten.

Maar ik had je al uitgenodigd eens een weekje mee te lopen met mij, dan kan je zien wat vruchtdragen betekent.

>

> Want wat is het ‘werk’?

> Is het ‘werk’ slechts voorbestemd voor zij die de

> titel dragen van rabbi, priester, non, dominee,

> voorganger, evangelist,jehova en wat heb je nog

> allemaal ?

Jehova waar heb je het over? eerst was het veldwerk minderwaardig voor je en nu is het ineens is het werk slechts, ja het werk is slechts voor degenen die er voor uitgerust zijn.

Is het werk slechts om te ‘preken’ en

> niet te ‘handelen’, want door de titel zijn ze

> gered?

Je bedoelt zoiets wat je nu hier doet op het PB preken, en allerminst handelen want daar ben je niet voor uitgerust.

> Of is het slechts voorbestemd voor zij, die in dit

> korte tijdsbestek tussen geboorte en dood op aarde

> zijn, zichzelf als uitverkoren uitroepen voor het

> ‘werk’ omdat ze dit zichzelf ‘aanmeten’ door het

> juiste geloof(denken althans)?

Hier ga je weer de fout in, lees eens de Bijbel.

> Of is het ‘werk’ niet eerder voor allen die Gods

> Liefde voelen branden in hun hart,wat de aanzet is

> tot onzelfzuchtige dienstbaarheid voor de medemens

> om hen ook die Liefde(Eigenschap van Christus) te

> laten ontdekken, omdat niemand hiervan uitgesloten

> is tenzij hij zichzelf uitsluit?

Zonder deJezus Christus geen heilige Geest, geen God geen liefde.

>

> In het verleden (en nog) hebben ‘gelovigen’ heel

> wat op hun kerfstok gehaald door de haat en de

> afgunst en de hoogmoed die hen dreef tot massale

> moordpartijen, folteringen en verbanningen in naam

> van hun God; Eenzelfde dogmatisering zoals jij en

> Boaz en voorbijganger en nog een paar, hier nu

> demonstreert.

Sorry dat is wat jij ervan maakt, ik vervolg niemand ik wens niemand dood, ik wijs mensen op hun dwaling en dat ze in duisternis verkeren en in vals licht, Jezus is degene die oordeelt.

De oorzaak van de vervolgingen die jij noemt moet je zoeken bij de rooms katholieke kerk, en de heersers van die tijd, niet bij mij of Boaz of anderen die de waarheid verkondigen, maar die jij en je consorten niet kan verdragen, duisternis verdraagt geen licht.

> Zij waren overtuigd van hun ‘gelijk’ en roeiden

> groeperingen uit omdat het in hun ogen ketters

> waren.Afgunst was het dat hen dreef en angst voor

> het verliezen van hun macht , omdat deze

> ‘bon-hommes’ in de gebieden waar ze leefden, de

> ware christen demonstreerden; Ze gingen al

> weldoende rond, hielpen waar ze konden, waar de

> nood ook was, stonden zieken en stervenden bij en

> reikten de Waarheid aan.

Dat zou je wel graag willen geloven ik ook en er waren wel oprechte christenen die dat deden en nu nog, maar meer verdieping in vele van deze sekten laat een ander licht zien een vals licht, nu is het licht van de rooms katholieke kerk net zo vals, maar de paus eist nu eenmaal gehoorzaamheid

aan hem en zijn woord.

>

> Joden vermoorden Jezus Christus omdat Hij hun ware

> gelaat liet zien.Zij begrepen Hem niet en zwaaiden

> maar met hun Geschriften, net als jullie nu doen.

> Het is niet anders.

Wij zwaaien met geschriften, het NT je kan nu eenmaal altijd ontkennen wat er in staat maar dat maakt het niet minder waar.

> En hier op dit prikbord worden prikkers niet meer

> vermoord, maar beschimpt, bespot, gehoond,

> weggelachen omdat zij jouw/jullie geloof en opinie

> niet delen en zij iets anders laten zien van

> ‘geloof’ dan de ‘letter’.

Oh je bedoelt zoiets als alle liefdevolle reakties aan mij en de genoemde personen, ja maar ja daar had onze Heer al voor gewaarschuwd: 18 Indien de wereld u haat, weet dan, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft. 19 Indien gij van de wereld waart, zou de wereld het hare liefhebben, doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld uitgekozen heb, daarom haat u de wereld. 20 Gedenkt het woord, dat Ik tot u gesproken heb: Een slaaf staat niet boven zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren. 21 Maar dit alles zullen zij u aandoen om mijn naam, want zij kennen Hem niet, die Mij gezonden heeft. 22 Indien Ik niet gekomen was en tot hen gesproken had, zij zouden geen zonde hebben, maar nu hebben zij geen voorwendsel voor hun zonde. Joh. 15

>

> Kijk jezelf eens aan in die spiegel, durf jezelf

> aankijken.

Wat hebben julie toch met een spiegel? Al die zg zweverige figuren komen met de “spiegel” als ze op hun duisternis worden gewezen.

Ik heb je al verteld wat het spiegelbeeld van een christen is.

> Want de Geest heb je niet zoals je hieronder

> schrijft, bezit je niet, kan je je niet

> toe-eigenen door een aanname, de Geest zal jou in

> bezit nemen nadat de grond klaargemaakt is, nadat

> het zaad gezaaid is,ontkiemd en wassende is, nadat

> het onkruid gewied is. Pas als het Zaad Volrijp

> geworden is zal de oude mens verdwijnen en staat

> de nieuw mens op met andere eigenschappen en zal

> het Zaad Vrucht dragen….

Mooi praatje maar nee klopt niks van, de doop daar draait het om het oude leven afleggen, en daarna is de weg vooor de heilige Geest vrij om je door Jezus Christus gegeven te worden, en je door hem vrijwillig te laten leiden, een geest die je in bezit neemt is een demon een onreine geest, daarom dreef Jezus en wij ook nog heden ten dagen deze bezitterige geesten uit.

>

>

>

>

>

> > Ik zou zeggen onthecht jezelf eens van al die

> > wereldse kennis van zg wijsheden uit de

> gnostiek,

> > mystiek, esotherie en richt je op Jezus

> > Christus.

> > En laat Hem het voor het zeggen hebben door

> Zijn

> > heilige Geest, mits je deze hebt natuurlijk.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Je hebt het wel begrepen maar durft jezelf niet te

> herkennen.

Oh ik dacht dat je het over jezelf had, dat doe je toch nog steeds!

>

> Is ook niet zo verwonderlijk hoor.

> Net als bij een secte, de leider en aanhangers

> zeggen altijd nadrukkelijk dat ze ECHT geen secte

> zijn maar het juiste geloof hebben..

> Net als bij alcoholisten, die zeggen van zichzelf

> ook dat ze ECHT geen alcoholist zijn. Ze kunnen

> best van de drank afblijven.

Zo iemand zoals jouzelf roken en drinken en maar ontkennen dat je verslaafd bent, geeft niet je moet toch ergens dood aan gaan toch.

>

> Misschien denk je over een jaar of wat nog eens

> aan wat ik nu schreef als je het bijbeldeel (of

> die andere, van Jezus en Abrahams kinderen ) dan

> nog eens onder ogen krijgt.

> Bij sommige mensen gaat het helaas nooit goed

> komen, die blijven een hard hart houden en blijven

> op hun sokkel zitten.

> Dat is wel jammer, zeker voor de (nabije) omgeving

> en hun dierbaren om hun heen maar niet in mindere

> mate ook voor de harden zelf.

Ja ik kan dan ook niet anders dan diep medelijden voelen met de mensen om je heen die je al jarenlang leugens op de mouw speld.

>

> Want ze zullen nooit echte liefde ontvangen.

Zou je denken, ik denk dat je er al ervaring ermee hebt, je hebt nog nooit liefde gegeven en dus ben je ook niet in staat te het te ontvangen.

>

> Wel namaakliefde van mensen die naar je OPkijken

> vanwege vermeende vroomheid en bijbelkennis van

> jou en de jouwen, die vlijen je wel, die steken

> wel veren in bepaalde plaatsen, dat soort mensen

> zijn er ook tamelijk veel maar dat zijn zelden

> blijvertjes en heeft niks met de liefde te maken

> en zeker niks met echte liefde en ZEKER niks met

> de liefde van Christus.

Je bedoelt het groepje dat altijd om jou heen hangt en je deze veren in .. stopt, ja maar dat is en was voor vele al duidelijk theo.

>

> Maar wie weet, als je de zin- “”Maar wij zijn

> Abrahams kinderen“” weer eens tegen komt in de

> bijbel of in een ander boek of als toehoorder bij

> een preek dat je nog eens aan de woorden van theo

> denkt en dat je ogen ooit eens geopend zullen

> worden.

Jazeker, ik heb erg genoten van deze autobiografische tekst over jezelf, en iedere keer als ik de weer eens lees van de farizeeërs/theologen(zg) dat ze kinderen van Abraham zijn zal ik met veel genoegen aan je autobiografische tekst terugdenken.

Bedankt, en uit de grond van mijn hart meen ik dat.

• Sietse 45

Heel mooi verwoord jongeman, hier kan samuel het voorlopig het wel een tijdje mee doen,

laat hem maar kauwen en herkauwen (tu)

• Frederik D

Maar waarom niet proberen op een mensvriendelijke maar ideevijandige manier de meningen van Baldu en dergelijken te weerleggen? Wellicht wordt zo het prikbord ook een stuk boeiender. En bestaat het geloof van Baldu uitsluitend uit incorrecte elementen?

• Frederik D

Jij bent een neognosticus.

• theo

Kauwen en herkauwen en herkennen (b)lijkt onmogelijk bij Samuel.

Jammer maar helaas.