Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

ontmoeting of een oordeel

• Gonnie

Het zou zomaar kunnen dat ik ook in de verpleging ben geweest ja ,en heb ik dan ook in de nacht moeten waken bij stervenden. Dat zou zo maar kunnen. Lang geleden dat wel, maar het is niet zo dat jij alleen van alles gedaan en beleefd hebt.

Ik heb ook geleefd,Dame.

• Gonnie

Jij hebt die rare gewoonte om tegen een ander opmerkingen te maken dat zij zo vaak aanwezig zijn ook juist tegen de gene die nogal bescheiden zijn met hun aanwezigheid , en ja dan ga ik tellen want dat vind ik zo idioot om zo'n opmerking te maken ,en dan laat ik jou even weten dat jij het behoorlijk mis hebt.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Jij hebt die rare gewoonte om tegen een ander

> opmerkingen te maken dat zij zo vaak aanwezig zijn

> ook juist tegen de gene die nogal bescheiden zijn

> met hun aanwezigheid , en ja dan ga ik tellen want

> dat vind ik zo idioot om zo'n opmerking te maken

> ,en dan laat ik jou even weten dat jij het

> behoorlijk mis hebt.

Oh ja gaan we nou daar over hakketakken?

Het ging over eutanasie weet je nog? Daarover waren we het niet met elkaar eens.

Blijkbaar zijn we daarover uitgepraat, ik heb geen belangstelling voor verdere voortzetting.

Ellen

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Het zou zomaar kunnen dat ik ook in de verpleging

> ben geweest ja ,en heb ik dan ook in de nacht

> moeten waken bij stervenden. Dat zou zo maar

> kunnen. Lang geleden dat wel, maar het is niet zo

> dat jij alleen van alles gedaan en beleefd hebt.

> Ik heb ook geleefd,Dame.

Haha! LOL…

geloof je het zelf?

• 'en passant'

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Het zou zomaar kunnen dat ik ook in de verpleging

> ben geweest ja ,en heb ik dan ook in de nacht

> moeten waken bij stervenden. Dat zou zo maar

> kunnen. Lang geleden dat wel, maar het is niet zo

> dat jij alleen van alles gedaan en beleefd hebt.

> Ik heb ook geleefd,Dame.

Juist Gonnie en velen die hier ‘schreeuwen’ weten vaak niet waarover ze het hebben.

Laat ieder maar eens in een ander zijn schoenen staan en dan praten….door te ervaren kan men wijzer worden.

Het is gemakkelijk te roepen dat een ander een ‘moord’ begaat wanneer hij vraagt om te sterven.

Maar wat als je in diezelfde situatie zit bv.

Ik heb geleerd om respect te hebben voor het wilsbesluit van iemand anders, ook al druist dit in tegen mijn eigen geweten. Wat kunnen wij weten wat er in een ander omgaat, wat hij voelt ,hoe hij lijdt?

Wij moeten niet oordelen, elkeen draagt hierin zijn eigen verantwoordelijkheid tegenover het leven.

Wie kan weten wat het is om bv 30 jaar volledig verlamd te liggen, voor alles afhankelijk te zijn en niet meer te kunnen praten en dan de wens te kennen geven om te willen sterven?

Wie zijn wij om te zeggen dat zij nog jaren gekluisterd moeten blijven liggen omdat ze anders een moord begaan en God hen nog niet geroepen heeft. Getuigt dit niet van een grote arrogantie en hoogmoed door voor God te willen spelen?

Marith

• 'en passant'

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Elia schrijft : Je hebt helemaal geen verstand van

> een stervensproces.

> __________________________________________________

> _______________________

>

> Wat weet jij van mij wat ik in mijn leven heb

> meegemaakt, stervensprocessen heb ik helaas als

> kind mee moeten maken toen mijn ouders na een

> verschrikkelijk lijden zeer jong zijn gestorven en

> later mijn pleegouders en hun dochter.

> Jij gooit zo maar wat neer hier zonder enig gevoel

> en verstand.

> JIJ gaf laatst Marjorie het advies dat zij maar

> niet zo vaak op het bord moest komen omdat dat

> beter voor haar zou zijn , maar dat advies mag jij

> wel op je zelf toepassen.

Juist Gonnie en velen die hier ‘schreeuwen’ weten vaak niet waarover ze het hebben.

Laat ieder maar eens in een ander zijn schoenen staan en dan praten….door te ervaren kan men wijzer worden.

Het is gemakkelijk te roepen dat een ander een ‘moord’ begaat wanneer hij vraagt om te sterven.

Maar wat als je in diezelfde situatie zit ?.

Ik heb geleerd om respect te hebben voor het wilsbesluit van iemand anders, ook al druist dit in tegen mijn eigen geweten. Wat kunnen wij weten wat er in een ander omgaat, wat hij voelt ,hoe hij lijdt?

Wij moeten niet oordelen, elkeen draagt hierin zijn eigen verantwoordelijkheid tegenover het leven.

Wie kan weten wat het is om bv 30 jaar volledig verlamd te liggen, voor alles afhankelijk te zijn en niet meer te kunnen praten en dan de wens te kennen geven om te willen sterven?

Wie zijn wij om te zeggen dat zij nog jaren gekluisterd moeten blijven liggen omdat ze anders een moord begaan en God hen nog niet geroepen heeft. Getuigt dit niet van een grote arrogantie en hoogmoed door voor God te willen spelen in ons oordeel?

Ieder zal verantwoording moeten afleggen voor zijn daden en daar heeft geen mens zich met te bemoeien. Het enige dat vereist is,is om te kunnen luisteren, zonder eigen invulling,zonder te willen overtuigen..Want dat is inbreuk plegen.

Marith

• Gonnie

Marith beter kan het niet verwoord worden, en zo is het ook. Als ik dagelijks met mijn hond naar het park ga dan zie ik vele vrijwilligers met ook nog betrekkelijk jonge mensen nog in rolstoelen echt totaal verlamt rijden. Een in en in triest leven.

Totaal afhankelijk met alles van een ander. Natuurlijk ben ik niet zo van dat zij dan maar moeten kiezen voor euthanasie, maar een buitenstaander mag niet oordelen daarover.

• Gonnie

Ja, ik lieg niet. !

• Gonnie

Heb jij het over LOL als wij het hebben over het lijden en sterven.? :(

En nogmaals over het algemeen heb ik een hekel aan liegen en zeker niet als wij het hebben over zo'n onderwerp.

Eigenlijk had ik helemaal geen zin om te hebben wat ik in mijn leven voor werk heb gedaan, maar door jouw akelig gedrag en om dat jij in alles ervaring hebt kon ik het niet laten.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Marith Schreef:

——————————————————-

> Gonnie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Elia schrijft : Je hebt helemaal geen verstand

> van

> > een stervensproces.

> >

> __________________________________________________

>

> > _______________________

> >

> > Wat weet jij van mij wat ik in mijn leven heb

> > meegemaakt, stervensprocessen heb ik helaas

> als

> > kind mee moeten maken toen mijn ouders na een

> > verschrikkelijk lijden zeer jong zijn gestorven

> en

> > later mijn pleegouders en hun dochter.

> > Jij gooit zo maar wat neer hier zonder enig

> gevoel

> > en verstand.

> > JIJ gaf laatst Marjorie het advies dat zij maar

> > niet zo vaak op het bord moest komen omdat dat

> > beter voor haar zou zijn , maar dat advies mag

> jij

> > wel op je zelf toepassen.

>

> Juist Gonnie en velen die hier ‘schreeuwen’ weten

> vaak niet waarover ze het hebben.zou best kunnen maar ik heel goed zelfs .

> Laat ieder maar eens in een ander zijn schoenen

> staan en dan praten.juist en dan pas roepen net zoals je je zelf zegt…door te ervaren kan men

> wijzer worden.

> Het is gemakkelijk te roepen dat een ander een

> ‘moord’ begaat wanneer hij vraagt om te sterven.of je het nou vraagt of geeft . MOORD IS MOORD je krijgt een injectie toegediend waar gif in zit . Hoe zie jij dat??

> Maar wat als je in diezelfde situatie zit ?.zou ik er nooit om vragen ook niet voor andere.

> Ik heb geleerd om respect te hebben voor het

> wilsbesluit van iemand anders,als jij er mee eens bent als een ander vraagt om euthanasie ben je het zelfde . een moordenaar. medeplichtig weet je wel ook al druist dit

> in tegen mijn eigen geweten.Ja dat zien we in de gevangenissen ook . . MEEDEPLICHTIG ZIJN Wat kunnen wij weten

> wat er in een ander omgaat, wat hij voelt ,hoe hij

> lijdt?

> Wij moeten niet oordelen,verdorie zeg nu zeg je het zelf . wij moeten niet oordelen . Nee en ook niet dus zeggen doe maar euthanasie. daar sta je dan achter dus je oordeelt wel elkeen draagt hierin

> zijn eigen verantwoordelijkheid tegenover het

> leven.

> Wie kan weten wat het is om bv 30 jaar volledig

> verlamd te liggen, voor alles afhankelijk te zijn

> en niet meer te kunnen praten en dan de wens te

> kennen geven om te willen sterven?wie zegt dat die verlamde mens dood wil? als ze al 30 jaar liggen , verlamd ,,hadden ze wel eerder om euthanasie gevraagd of zelf een hoop tabletten ingenomen zou het niet?

> Wie zijn wij om te zeggen dat zij nog jaren

> gekluisterd moeten blijven liggen omdat ze anders

> een moord begaan en God hen nog niet geroepen

> heeft.je eigen er niet mee bemoeien . God heb het in handen een ander mens niet Getuigt dit niet van een grote arrogantie

> en hoogmoed door voor God te willen spelen in ons

> oordeel?nee….. moord zien en dat zien vele niet

> Ieder zal verantwoording moeten afleggen voor zijn

> daden en daar heeft geen mens zich met te

> bemoeienverdorie zeg nu zeg je het weer . ieder mens komt op voor zijn eigen zonden . Dus een ander hoeft de ander niet te doden door euthanasie .. Het enige dat vereist is,is om te kunnen

> luisteren, zonder eigen invulling,zonder te willen

> overtuigen..Want dat is inbreuk plegen.zoals het spuitje geven . lekker makkelijk ben je er van af toch??je wil niks dragen dan . DE ANGST DUS

>

> Marith