Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

ontmoeting of een oordeel

• ­­¥ Lotje ­­¥

Ik ook niet Ellen . Ben niet bang voor de dood . en wil graag dan de ontmoeting met God . Alleen ik zou wel wat vragen hebben aan God

En hoop natuurlijk nog een aantal jaren mee te kunnen .

Maar den kook wel dat er mensen zijn die in het hun broek doen als het zo ver is .Dan ga het knagen ;)

• ­­¥ Lotje ­­¥

ik neem het leven zo het komen gaat , hoewel ik ook gezond ,,wil,, blijven natuurlijk . Pas heb ik een verre bekende weer meegemaakt zij heeft afgelopen zaterdag euthanasie laten doen .

Ik krijg daar de rillingen van . Nee dat hoef van mij niet . Bang voor het ziek zijn zie ik dat . Ik zeg dan draag je leed maar .

• M*j*r**

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Stel er komt een einde aan je leven binnenkort, en

> de dood in de ogen kijkt, ben je dan tevreden met

> je leven???

>

> Zou je dan uitzien naar de ontmoeting van God, of

> zou je beven van angst voor Zijn oordeel?

God oordeelt niet als zijnde een persoon buiten je.

18 Kinderkens, laten wij liefhebben niet met het woord of met de tong, maar met de daad en in waarheid.

19 Hieraan zullen wij onderkennen, dat wij uit de waarheid zijn en voor Hem ons hart overtuigen,

20 dat, indien ons hart (ons) veroordeelt, God meerder is dan ons hart en kennis heeft van alle dingen.

21 Geliefden, als ons hart ons niet veroordeelt, hebben wij vrijmoedigheid tegenover God,

Wanneer ons hart ons niet veroordeelt………………………

Marith schreef het elders al treffend hoe dat “werkt”

Heb je al eens doodervaring gehad en je leven (daden) zien passeren als in een film, inclusief alle onrecht gevoeld dat je een ander aangedaan hebt?

Ik verzeker je dat je op de knieën gaat

• Johanan

Lotje,volgens de schrift hoef je niet bang of bevreesd te zijn;Romeinen 6:7 Want wie gestorven is, is van zijn zonde vrijgesproken.

Johanan.

• Sietse 45

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> ik neem het leven zo het komen gaat , hoewel ik

> ook gezond ,,wil,, blijven natuurlijk . Pas heb ik

> een verre bekende weer meegemaakt zij heeft

> afgelopen zaterdag euthanasie laten doen .

>

> Ik krijg daar de rillingen van . Nee dat hoef van

> mij niet . Bang voor het ziek zijn zie ik dat . Ik

> zeg dan draag je leed maar .

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, heb heel wat ellende gezien en zie het nog steeds,

ik ben ook niet bang voor de dood.

Maar hoop echt niet dat deze persoon als een kasplantje en met alle toeters en bellen verder moet leven,

als je mensen ziet met de ziekte van parknison die zowat uitgemergeld in een rolstoel liggen en je spreekt met de persoon die er achter loopt dan ga je wel nadenken.

Heb je ook met demente mensen alleen ze weten het zelf eerst niet dat dit gaande is, maar voor de partner is het verschrikkelijk moeilijk en ook de kinderen als je ze zo ziet afglijden nee dankje

mogen ze mij wel die bekende pil geven deze ellende hoeft voor mij niet.

• Otis

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> ik neem het leven zo het komen gaat , hoewel ik

> ook gezond ,,wil,, blijven natuurlijk . Pas heb ik

> een verre bekende weer meegemaakt zij heeft

> afgelopen zaterdag euthanasie laten doen .

>

> Ik krijg daar de rillingen van . Nee dat hoef van

> mij niet . Bang voor het ziek zijn zie ik dat . Ik

> zeg dan draag je leed maar .

Sorry, maar je weet echt niet waar je over praat.

• Gonnie

Wat is een doods ervaring,?

Toen ik 13 jaar was dacht ik dat ik dood zou gaan, en ik weet nog mijn verbazing, en dacht toen Ik ben Gonnie + mijn achternaam en ik ben 13 jaar en ik ga dood. En toen kwam er redding. Het gekke was mijn verbazing er over, dat ik al dood ging.

En heel verhaal te veel om dat te schrijven , het komt hier op neer dat ik bijna was verdronken om dat ik een leeftijd genote probeerde te redden die tijdens het schaatsen in het open water reed .Zij had waarschijnlijk slechte ogen dat zij het niet zag, er was toen niemand aanwezig en om dat ik grote rubberlaarsen aan had om dat ik geen schoenen meer had van wege de oorlog kon ik mijn benen niet meer optillen.Er was nog één vrouw die trachte ons er uit te halen maar ook zij gleed in het water.

Maar nu een poos kwam er een ploeg schaatsenrijders langs en die op betere wijze ons er uit trokken.

Ik had natuurlijk ook op een afstand moeten gaan liggen en iets moeten toegooien zodat zij dat kon grijpen maar ik ging vlak bij haar op mijn hurken op het rand van het ijs, en ja daar ging ik.

• 'en passant'

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

Ik zeg dan draag je leed maar .

Dat is wel een hele boute uitspraak Lotje.

Wellicht nooit een kind gehad die overleden is aan kanker of een andere langdurige ziekte?

Of mensen zien lijden waardoor je je machteloos voelde?

Of zoals Sietse verteld over dementerende, laat dit dan maar je moeder of vader of geliefde wezen.

Jezus was in de eerste plaats ‘mens’ en Leed omdat de mensheid leed en vol Mededogen.

• ­­¥ Lotje ­­¥

ik weet heel goed wat demente mensen zijn heb er zelf mee gewerkt . maar ik zie euthanasie net zo iets al abortus . moord dus. Moord op je eigen lichaam

Voor dat men ziek zijn hebben ze misschien een pracht van een leven gehad . word men ziek dan doet met euthanasie . Geen dank dus voor het mooie leven wat ze wel gehad hebben . hup euthanasie lekker makkelijk ben je toch overal van af . Jezus heb geleden voor ons . Je mag je leed ook gerust dragen hoor .

• ­­¥ Lotje ­­¥

heellllllllllllllllllllllllllllllllll goed zelfs .