Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de bijbel

• 'en passant'

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dan zou ik de verantwoordelijkheid voor Eénheid,

> van God kunnen zien.

>

> En de verantwoordelijkheid voor de twee-heid, van

> de mens.

Ja, Alles wat uit de Eenheid viel is niet meer perfect.

En uit de twee-heid kwam de veelheid en de chaos :-)

• Frederik D

Omdat het gaat om een argumentatie: als God o zo goed is, waarom gedoogt hij dan het vele kwaad?

En je gaat voorbij aan leed veroorzaakt door de natuur en aan de onvrije “wil” van de slachtoffers.

Dus je zou wat waakzamer moeten zijn op wat je schrijft.

• Frederik D

Dus Gods liefde is kleiner dan zijn halsstarrig vasthouden aan wat dogma's.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dus Gods liefde is kleiner dan zijn halsstarrig

> vasthouden aan wat dogma's.

Wat een vreemde conclusie ::o

• Frederik D

Vreemd? Een volstrekt logische conclusie. In jouw optiek wint Gods respect voor de zogeheten vrije wil het van Gods liefde. En aldus maak jij van God een steile schriftgeleerde.

• kees

Nee Frederik is het niet zo dat je bv niet op de rand van een vulkaan moet gaan wonen, of zoals in Nederland onder de zeespiegel moet je bouwen om te wonen om maar een paar voorbeelden te noemen.

En is het niet zo dat zeer grote steden waar miljoenen mensen het vroeg of laat fout zal gaan, dat zijn toch keuzes van de mens.

• Frederik D

En was het jouw keuze om geboren te worden? Hou toch op om alle schuld op de individuele mens te schuiven en om God uit de wind te houden.

• kees

ik ben blij dat ik dit leven mag ervaren dus ja.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Vreemd? Een volstrekt logische conclusie. In jouw

> optiek wint Gods respect voor de zogeheten vrije

> wil het van Gods liefde. En aldus maak jij van God

> een steile schriftgeleerde.

Ongelooflijk hoe de rede aan de haal gaat met de mens.

Wat begrijp jij eigenlijk onder Gods liefde? Liefde in jouw optiek is dus bezit, want God moet dus de mens beschermen, behoeden voor alle misstappen die hij in zijn onbezonnenheid en onwetendheid begaat of waar hij vaak doelbewust voor kiest.

De mens wil enerzijds vrij zijn in zijn keuzes,maar God moet ingrijpen vooraleer hij zich bezeerd?

Maar hoe kan de mens dan leren,ervaren,ontdekken?Door te vallen en vaak diep te vallen…Besef dat in elkeen de dader en het slachtoffer aanwezig is.

Liefde in mijn optiek is onvoorwaardelijkheid, de vrije wil dient om tot zelfkennis te komen.

Doch de vrije wil is niet het synoniem van vrijheid, de mens is allesbehalve vrij, ook al denkt hij dit.

Kan je nog volgen?

• Gonnie

Als iets niet logisch is, dan vind ik het moeilijk om het dan met mijn verstand aan te nemen.