Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de bijbel

• Otis

Je snapt er zoals gewoonlijk weer helemaal niets van.

.

• ­­¥ Lotje ­­¥

je blijft ook uitdagen hey

Paarden doen we een bit in de mond om ze te laten gehoorzamen,

Wij hebben oren gekregen om te luisteren Maar Adam en Eva . Die oren hadden ze denk ik ergens anders of zo . die luisterde niet.

• ­­¥ Lotje ­­¥

ik snapt het helemaal ,je schrijft weer zoals je zei: dat je leest . Dus jij snapt het niet . en kom niet aan van ik kan het niet lezen want ook dat kun je van mij lezen . anders reageer je niet keer op keer . PUNT weer . die woorden van jou hebben verders geen waarde , ga niet over de topic .op een ander bord roep je tegen een ander : dat het niet over de topic gaat , maar je doe hier hetzelfde . Haal de balk uit je ogen zou ik zo zeggen.

• Gonnie

David schreef:

Het Koninkrijk der hemelen komt overeen met iemand, die goed zaad gezaaid had in zijn akker. 25 Doch terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand en zaaide er onkruid overheen, midden tussen het koren, en ging weg. 26 Toen het graan opkwam en vrucht zette, toen kwam ook het onkruid te voorschijn. 27 Daarna kwamen de slaven van de eigenaar en zeiden tot hem: Heer, hebt gij niet goed zaad in uw akker gezaaid? Hoe komt hij dan aan onkruid? 28 Hij zeide tot hen: Dat heeft een vijandig mens gedaan. 29 De slaven zeiden tot hem: Wilt gij dan, dat wij het bijeenhalen? Hij zeide: Neen, want bij het bijeenhalen van het onkruid zoudt gij tevens het koren kunnen uittrekken. 30 Laat beide samen opgroeien tot de oogst. En in de oogsttijd zal ik tot de maaiers zeggen: Haalt eerst het onkruid bijeen en bindt het in bossen om het te verbranden, maar brengt het koren bijeen in mijn schuur. (mattheus 13)

David winking smiley

Valt dat onder de gelijkenissen David. Mooi, maar met wat en wie wordt het onkruid vergeleken, zijn dat de ongelovigen of zij die misdaden tegen de mensheid plegen. ?

Hier krijg ik vaak de indruk dat ongelovigen op de zelfde hoop worden gegooid bij het onkruid.

• 'en passant'

Verklaring van de gelijkenis van het onkruid

36 Toen nu Jezus de scharen van Zich gelaten had, ging Hij naar huis. En Zijn discipelen kwamen tot Hem, zeggende: Verklaar ons de gelijkenis van het onkruid des akkers.

37 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen;

38 En de akker is de wereld; en het goede zaad zijn de kinderen des Koninkrijks; en het onkruid zijn de kinderen des bozen;

39 En de vijand, die hetzelve gezaaid heeft, is de duivel; en de oogst is de voleinding der wereld; en de maaiers zijn de engelen.

40 Gelijkerwijs dan het onkruid vergaderd, en met vuur verbrand wordt, alzo zal het ook zijn in de voleinding dezer wereld.

41 De Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen;

42 En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden.

43 Dan zullen de rechtvaardigen blinken, gelijk de zon, in het Koninkrijk huns Vaders. Die oren heeft om te horen, die hore.

Mattheus 13