Wij zijn ons lijf.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlStel: ik heb en dochtertje van vijf. We wonen aan een drukke straat. Geregeld zeg ik haar: hol niet als een blinde kip vanuit huis de straat op. Ik weet dat ze doof is voor mijn vaderlijke vermaningen. Wat te doen? Moet ik haar vrije wil respecteren en het grote risico lopen dat ze half of helemaal dood wordt gereden? Of moet ik ervoor waken dat ze niet plots de straat op kan rennen? Een goede vader kiest voor het laatste en heeft maling aan de vrije wil van zijn dochtertje.
Ja, de keuze, vele mensen hele gezinnen heb ik gekend die naar de gaskamers zijn gebracht, was dat ook vrije keuze van allen die zijn vergast.En kinderen die opgesloten als slaven gedwongen worden dag en nacht te moeten werken zonder ooit buiten licht te zien, en dan die jonge meisjes die hoe dan ook met geweld gedwongen worden tot prostitutie, is dat ook hun hun vrije wil.
Ik vraag mij af wie zijn er nu gek jullie met jullie vrije wil van de slachtoffers of ik. die dat met geen mogelijkheid dat kan begrijpen.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Stel: ik heb en dochtertje van vijf. We wonen aan
> een drukke straat. Geregeld zeg ik haar: hol niet
> als een blinde kip vanuit huis de straat op. Ik
> weet dat ze doof is voor mijn vaderlijke
> vermaningen. Wat te doen? Moet ik haar vrije wil
> respecteren en het grote risico lopen dat ze half
> of helemaal dood wordt gereden? Of moet ik ervoor
> waken dat ze niet plots de straat op kan rennen?
> Een goede vader kiest voor het laatste en heeft
> maling aan de vrije wil van zijn dochtertje.
Stel dat je dochter volwassen is(want dat is een reëlere vergelijking omdat zij verantwoordelijkheid draagt voor haar daden) en zij maakt een keuze die helemaal niet de jouwe is, zij heeft geen oren naar al jouw waarschuwingen.Met ander woorden, zij gaat haar eigen weg volgens haar eigen wil en luister niet naar jouw ‘wil’. Breekt met haar vader en verlaat haar thuis.
Je kan haar met alle geweld proberen in te pompen dat ze een foute keuze maakt met het gevolg dat de verwijdering nog groter wordt of je kan haar vastbinden aan een tafelpoot waardoor ze slachtoffer wordt van jouw tirannieke gedrag en de deur voorgoed op slot doen wanneer ze ontsnapt . In beide gevallen is dit een puur egocentrische daad. Of je kan haar de vrijheid geven zelf te gaan ervaren, wat gepaard zal gaan met veel lijden en verdriet, maar de deur op een kier laat, hopend dat ze ooit terug tot inzicht komt.Dat is onvoorwaardelijke liefde.
Zo verhoudt de mens zich momenteel tot God. Hij is zijn eigen weg gegaan met alle gevolgen van dien.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?