Ik heb ( en ik niet alleen !!) wel pogingen ondernomen om serieus met een bijbelstudie te openen.
Het blijft opvallend stil of het verzand in….
Maaaar beste Frans, we hebben allemaal onze eigenaardigheden.
Wat de ene een mooi bijbeldeel vindt om eens nauwkeuriger te onderzoeken boeit een ander niet altijd of volstrekt niet.
Je ziet de veelkleurigheid op dit prikbord mooi weergegeven zoals de samenleving er ook uitziet.
Het “”zweverige“” van b.v. Thomas en Baldu en Carl spreekt me persoonlijk niet aan.
De drie heren spreken elkaar erg aan en is dat niet prachtig?
Ik veroordeel het niet zoals een aantal dat hier wel doen en die veroordeelaars spreken me nog minder aan maar die geef ik weer tegengas.
Sommigen doen eigenlijk niet aan bijbelonderzoek maar willen meer evangeliseren en verkondigen hun eigen geloof.
De atheisten hier stellen goeie vragen, andere vragen dan wij christenen gewend zijn omdat we vaak geen kritische vragen gewend zijn, hoewel dat in mijn cultuur weer heel normaal is.
We zijn veelkleurig en gelukkig maar.
Er zijn hier J.G. -Pee Kaa eNners- Z.d.A. - ex verg.v. gel. - ex vrijg.gereform. verbonden aan ev.getinte geloofsgemeenschappen- atheisten- N.A. - Joods- nou ja de samenleving dus.
Wat voor mij essentieel is dat is voor de ander nietszeggend.
Waar voor de ene het juiste geloof essentieel is , die onderling dan ook weer verschillen, is dat voor de ander het juiste doen.
Het bewust kwetsen en beledigen blijf ik een eigenaardige bezigheid vinden terwijl het voor een ander essentieel is immers die ander MOET de Waarheid weten anders komtie na het aards bestaan in de hel of brengtie anderen daar.
Hoe dan ook, we zijn op dit prikbord een mooi voorbeeld hoe de samenleving ook is.
Zelfs hier en daar stompzinnige berichten van enkelen en ook DAT is zo in de samenleving.
Er zijn massas forums waar je alleen berichten mag plaatsen waar iedereen het met iereen eens moet zijn en dat lijkt wel mooi maar is dodelijk saai.
Daarom vind ik ook de webmaster hier het prima doet.