Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Veel verzen, maar waar blijft de context ?

• Ellen-Josee

Daan Schreef:

——————————————————-

> Laat dat mens toch kletsen Frans.

>

> Misschien dat je nu begrijpt waarom ik zo'n hekel

> aan die ouwe gekke toverknol heb.

>

>

> Einde discussie over de toverknol.

En wanneer ga jij nu eens een beetje normaal doen Daan?

• Frans

Daan, ik weet niet wat jou drijft, maar mensen afbranden, om wat voor reden dat ook mag zijn, kan toch nooit iets bijdragen voor welke overtuiging die men mag hebben dan ook.

We kunnen allemaal net zo goed op een constructieve manier met elkaar om gaan, zonder het met de ander eens te hoeven zijn.

• Ellen-Josee

Goed zo Frans, dat geeft mij tenminste weer vertrouwen in je intenties terug.

Ellen

• ­­¥ Lotje ­­¥

De begeleider vroeg aan ons wat er gedaan moest worden en via de begeleider kregen ze de opdracht . dat kon zijn : de tuinen bij houden rondom het zwembad . , de vloeren schuren in het zwembad . de w.c schoonmaken . haren uit de putjes halen . beet je de rot karweitjes . maar die gast die de tuinen moest doen vond dat leuk werk . Daar naast kregen ze om de zoveel tijd een gesprek met de begeleider . . Sommige moesten ook in het weekend komen . En dat vinden ze minder .

• Douce.

Veel kan ik zeggen, maar het is beter dat ik de de zo juist gelovigen niet voor de voeten loop. Stel je voor dat ze dan God niet meer zien.

Ik heb intussen begrepen dat mijn aanwezigheid hier toch voor de tere zieltjes niet is gewenst.

Voorlopig blijf ik dan ook maar weg hypocrieten, tot een moment wanneer ik dat verkies, misschien wel morgen.

Douce

• Frans

? Ben ik nu suf, schuldig of allebei ? Ik begrijp het niet.

• Daan

Frans Schreef:

——————————————————-

> Daan, ik weet niet wat jou drijft, maar mensen

> afbranden, om wat voor reden dat ook mag zijn, kan

> toch nooit iets bijdragen voor welke overtuiging

> die men mag hebben dan ook.

> We kunnen allemaal net zo goed op een

> constructieve manier met elkaar om gaan, zonder

> het met de ander eens te hoeven zijn.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik heb zo'n hekel aan die …het begint met een t.

Goed dan, ik ga het proberen Frans :)

• Douce.

Je bent noch suf of schuldig, maar ik heb iets gezegd en als je terugleest zul je zien dat ik weer gestalkt word.

Ik ben dat beu van christelijke nietszeggende breedsmoelen.

Douce

• Frans

Daan Schreef:

——————————————————-

> Goed dan, ik ga het proberen Frans :)

Dat doet me plezier, maar daar gaat het niet om, het zal zegen brengen.

• theo

Ik heb ( en ik niet alleen !!) wel pogingen ondernomen om serieus met een bijbelstudie te openen.

Het blijft opvallend stil of het verzand in….

Maaaar beste Frans, we hebben allemaal onze eigenaardigheden.

Wat de ene een mooi bijbeldeel vindt om eens nauwkeuriger te onderzoeken boeit een ander niet altijd of volstrekt niet.

Je ziet de veelkleurigheid op dit prikbord mooi weergegeven zoals de samenleving er ook uitziet.

Het “”zweverige“” van b.v. Thomas en Baldu en Carl spreekt me persoonlijk niet aan.

De drie heren spreken elkaar erg aan en is dat niet prachtig?

Ik veroordeel het niet zoals een aantal dat hier wel doen en die veroordeelaars spreken me nog minder aan maar die geef ik weer tegengas.

Sommigen doen eigenlijk niet aan bijbelonderzoek maar willen meer evangeliseren en verkondigen hun eigen geloof.

De atheisten hier stellen goeie vragen, andere vragen dan wij christenen gewend zijn omdat we vaak geen kritische vragen gewend zijn, hoewel dat in mijn cultuur weer heel normaal is.

We zijn veelkleurig en gelukkig maar.

Er zijn hier J.G. -Pee Kaa eNners- Z.d.A. - ex verg.v. gel. - ex vrijg.gereform. verbonden aan ev.getinte geloofsgemeenschappen- atheisten- N.A. - Joods- nou ja de samenleving dus.

Wat voor mij essentieel is dat is voor de ander nietszeggend.

Waar voor de ene het juiste geloof essentieel is , die onderling dan ook weer verschillen, is dat voor de ander het juiste doen.

Het bewust kwetsen en beledigen blijf ik een eigenaardige bezigheid vinden terwijl het voor een ander essentieel is immers die ander MOET de Waarheid weten anders komtie na het aards bestaan in de hel of brengtie anderen daar.

Hoe dan ook, we zijn op dit prikbord een mooi voorbeeld hoe de samenleving ook is.

Zelfs hier en daar stompzinnige berichten van enkelen en ook DAT is zo in de samenleving.

Er zijn massas forums waar je alleen berichten mag plaatsen waar iedereen het met iereen eens moet zijn en dat lijkt wel mooi maar is dodelijk saai.

Daarom vind ik ook de webmaster hier het prima doet.