Hoe moet het dan als je iemand's hart steelt, en heus er zijn er genoeg hoor die dat bij mij doen. X(
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlperihelium Schreef:
——————————————————-
> Dat gaat toch over deze topic: http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14639055/let terlijke-lezing;-figuurlijk-gesproken#msg-14639055
Je zal me wel niet geloven, maar ik heb daar niet eens naar gekeken, ook niet aan gedacht. Ik vond het gewoon een makkelijk voorbeeld.
Het goede voorbeeld geven doe ik door niemand persoonlijk aan te vallen noch te stalken. Misschien iets voor jou ?
>
> Beschuldig je me van stalken??
Dat gevoel heb ik al een tijdje ja. Lees jouw reacties op mij eens na.
Nee, kies er liever voor niet te stelen.precies .in het zwembad heb ik meegemaakt dat er kinderen kwamen voor werkstraf .Als ze iets uitgespookt hadden dan kregen ze werkstraf kinderen van 14 a 15 jarige en wij hadden daar ons voor gelegd dat ze dan in het zwembad dat ook mogen doen . Ik vroeg eens aan zo,n meisje van . En…..? waarom ben je nu hier wat had je gedaan?? ze zei:: ik had een lippenstift bij de drogist meegenomen . Zo,n klein dingetje ze kon het ook nog makkelijk betalen zei is nadien .( maar ja jatten is jatten) maar ze heb wel een stempel op van : je steelt , mensen weten het , politie weet het , waar ze voor straf moest komen werken (zwembad weet het) Vriendinnen weet het . ik bedoel er mee ze heb gelijk een stempel .voor zo,n klein rot dingetje .
Dat is volgens mij ook een foute aanpak. die kan de rest van hun leven negatief beïnvloeden.
Wat ook vaak gebeurt is dat men ze leert om niet te stelen of te liegen vanwege de straf die er op volgt, i.p.v. hen duidelijk te maken dat het er vooral om gaat dat het verkeerd is en er anderen mee kwaad of pijn gedaan wordt.
Ze kwamen bij ons . via hun begeleider . Door aanpak van politie komen ze bij een begeleider en door hun krijgen ze werkstraf.
Maar inderdaad altijd werk die werkstraf niet . ooit was er een die zelfs zijn ,, werkstraf,, bij ons leuk vond . Na aflloop van zijn tijd vroeg hij .:: Mag ik hier komen werken is wel leuk B)
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Je zou ipv te klagen toch ook het goede voorbeeld
> kunnen geven?
Ik wil hierbij graag opmerken dat Frans hier toch wel regelmatig een goed voorbeeld geeft
Hoe ga jij eigenlijk om met dat wat Frans aantipt?
> De topic waar je naar verwijst geeft
> de uitleg in de titel.
Kan best dat jij denkt dat Frans verwijst naar iets als voorbeeld
Maar zelfs dan, lijkt dit me dan ook niet meer dan een voorbeeld van hoe het zo vaak gaat
zelf zie ik hem niet zozeer verwijzen, maar een patroon aanduiden
In dat kader zie ik je opmerkingen dan ook niet als relevant, maar eerder als een
ontwijkende beweging.
Baldu
Ook hier, ga je niet op de topic in, maar op je ‘eigen dingetje’, dat wat je meent
te hebben gezien namelijk.
Ook dat is ontwijken, hiermee leid je mensen af zodat het echte punt niet
meer aan de orde hoeft te komen
Mogelijk een onbewuste reactie?
Indien ja, dan onderzoek eens wat je vermijden wilt
Vraag om terug te komen op het onderwerp:
herken jij jezelf wel in hetgeen Frans in de topic aangeeft?
Baldu
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Frans Schreef:
>
> > Ik verwijs niet naar enig topic, ik gaf een
> > voorbeeld hoe het er vaak aan toe gaat.
>
>
>
> Vaak lees ik hier bijbelteksten die (heerlijk
> Nederlands) te hooi en te gras geplaatst worden.
>
> Meestal stranden die teksten al bij de letter,
> vaak ook verdwijnen ze in de mist van een
> zweverige woordenvloed.
> Ondertussen is de discussie gestart en gaat het
> welles/niets spelletje in volle gang. Dat is zo
> jammer.
>
> Een voorbeeldje:
>
> Als uw oog u tot zonde verleid, ruk het uit, als
> je hand je tot zonde verleid hak het af.
>
> Krijgen we het nieuwsbericht dat één of andere
> gek in een kerkdienst zijn ogen uitrukt… en we
> zijn vertrokken.
>
>
>
> Dat gaat toch over deze topic:
> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14639055/let
> terlijke-lezing;-figuurlijk-gesproken#msg-14639055
>
>
>
>
>
> >
> > Het goede voorbeeld geven doe ik door niemand
> > persoonlijk aan te vallen noch te stalken.
> > Misschien iets voor jou ?
>
>
> Beschuldig je me van stalken??
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?