Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bewijs voor het bestaan van God

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > > Inderdaad, ik weet niet hoe ik bijvoorbeeld

> > moet

> > > bidden. :)

> >

> > Romeinen 8:26

> > De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten

> > immers niet wat we in ons gebed tegen God

> moeten

> > zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met

> > woordloze zuchten.

>

> Maar als de Heilige Geest het allemaal regelt, wat

> heeft het dan voor zin dat ik bid?

Als je geliefde zegt wat ze graag hoort, heeft het dan zin om dat te zeggen?

>

> > Wie de Zoon heeft, heeft het leven!

> >

> http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+joh+4&id18=

>

> > 1&l=nl&set=10

>

> Ik heb geen zoon.

Wie de Zoon van God heeft, heeft het leven!

• Frederik D

Belg vindt bewijs voor bestaan God in Google Earth

Een man uit Maaseik beweert het ultieme bewijs voor het bestaan van God gevonden te hebben. Volgens Jehoiada Nesnaj kan je het bewijs gemakkelijk vinden op de kaartensite Google Earth. Dat meldt het Belang van Limburg.

De Maaseikenaar kan niet leven met het idee dat de mens afstamt van de aap en vond het bewijs op Google Earth dat God wel degelijk bestaan heeft. Hij ziet dat bewijs in de beeltenis van Jezus die oplicht op de plaats waar de berg Sinaï volgens de kaartensite zou moeten liggen. Omdat hij door zijn ontdekking niet wil lastig gevallen worden door religiueze fanatici, nam hij zich het pseudoniem Jehoiada Nesnaj aan.

Afbeeldingen

Zelf noemt de man zich niet fanatiek. “Ik ben pas dieper naar God beginnen zoeken na het verlies van een familielid”, verklaart hij, “Als ik mezelf dit vijf jaar geleden had horen zeggen, dan had ik mezelf gek verklaard maar nu ben ik wel degelijk overtuigd van mijn gelijk.”

De man zegt dat hij op basis van een uitgebreide literatuurstudie de precieze plaats van de berg Sinaï in Saoedi-Arabië heeft kunnen lokaliseren. “Op een plaats van zeven op zeven mijl heeft de natuur in de voorbije tienduizenden jaren een landschap geboetseerd waarin meerdere religieuze afbeeldingen te zien zijn”, aldus Jehoiada Nesnaj, “Ik vind dat geen toeval, maar zie daarin de hand van God. Het is toch raar dat de diadeem op het hoofd van Jezus zich volgens Google Earth precies op een hoogte van 7.777 voet bevindt? Ik ga ervan uit dat God wist dat Jezus zou geboren worden en dat er satellieten zouden komen om dit alles te kunnen zien.”

Pareidolia

De Maaseikenaar is zo overtuigd van het bestaan van God dat hij binnenkort ook een boek zal publiceren. “Ik wil gewoon de waarheid aanreiken, de mensen zijn al lang genoeg op het verkeerde been gezet door Darwins theorie. Of ze het loven of niet is dan hun zaak.”

Een psychotherapeut van de Leuvense universiteit stelt dat de man duidelijk lijdt aan het fenomeen “pareidolie”. Dat fenomeen houdt in dat mensen onduidelijke waarnemingen zo gaan interpreteren dat ze er iets herkenbaars in zien.

——————————

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/801452/2009/03/30/Belg-vindt-bewijs-voor-bestaan-God-in-Google-Earth.dhtml

Die Jansen toch.

• Frederik D

Maar niet op oorzaakloze gebeurtenissen (stoffelijke gebeurtenissen zonder stoffelijke oorzaken) zoals de vrije wil of Gods openbaring in onze hersens.

• Richard II

> > Maar als de Heilige Geest het allemaal regelt,

> wat

> > heeft het dan voor zin dat ik bid?

>

> Als je geliefde zegt wat ze graag hoort, heeft het

> dan zin om dat te zeggen?

Vaak wel.

Maar ik denk dat de Here boven dit soort aards gereutel behoort te staan.

> > Ik heb geen zoon.

> Wie de Zoon van God heeft, heeft het leven!

De Zoon van God heeft de gewoonte om langs maagdelijke weg geboren te worden.

Een Zoon van God kan dus nooit van mij zijn.

• Frederik D

Het is wel degelijk een wetenschappelijk argument.

Trouwens ook een theologisch argument. God schiep geen universum vol deï ex machina. God is geen slechte toneelschrijver.

• Richard II

Kijk, dat is nou typisch een voorbeeld van goddelijke interactie met de stoffelijke wereld.

Werk aan de winkel dus voor de wetenschap!

• Richard II

Als neutrino's sneller kunnen vliegen dan de lichtsnelheid, dan is er heus nog veel meer mogelijk dan jij denkt, hoor.

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > > Maar als de Heilige Geest het allemaal

> regelt,

> > wat

> > > heeft het dan voor zin dat ik bid?

> >

> > Als je geliefde zegt wat ze graag hoort, heeft

> het

> > dan zin om dat te zeggen?

>

> Vaak wel.

> Maar ik denk dat de Here boven dit soort aards

> gereutel behoort te staan.

Je (en ieder van ons) wist niet wat te bidden en Gods Geest helpt ons in onze zwakheid.

>

> > > Ik heb geen zoon.

> > Wie de Zoon van God heeft, heeft het leven!

>

> De Zoon van God heeft de gewoonte om langs

> maagdelijke weg geboren te worden.

> Een Zoon van God kan dus nooit van mij zijn.

Het gaat er voor onze redding niet om een kind te baren bij een vrouw, maar om geloof te hebben in de Zoon van God, Jezus Christus.

• Richard II

> > Vaak wel.

> > Maar ik denk dat de Here boven dit soort aards

> > gereutel behoort te staan.

> Je (en ieder van ons) wist niet wat te bidden en

> Gods Geest helpt ons in onze zwakheid.

Da's dan heel aardig van Gods Geest.

> Het gaat er voor onze redding niet om een kind te

> baren bij een vrouw, maar om geloof te hebben in

> de Zoon van God, Jezus Christus.

Nou ja, ik heb geen zoon, en dat geloof heb ik ook niet.

Dan houdt het op, hè?

• Frederik D

Nee, hoor.

Als neutrino's sneller dan het licht gaan, dan roept men niet: hee, een wonder. Maar men gaat op zoek naar de stoffelijke oorzaken.