Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Drie visies op de Bijbel

• Daan

kees Schreef:

——————————————————-

> Er is in het geheel geen bewijs dat Frederik

> gelijk heeft.

Natuurlijk heeft hij geen gelijk.

De tijd zal het leren Kees.

En ga ook maar niet in discussie met hem, dat heeft geen zin.

Hij zit hier op het verkeerde prikbord, maar dit is iets wat die zogenaamde slimbo niet begrijpt.

Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren. Voor mensen die sceptisch staan tegenover de bijbel is speciaal het bijbel-sceptisch prikbord geopend

• Tjoppy

Het bijbel-sceptisch prikbord is zo te zien net opgeheven. Gisteren stonden er nog maar liefst twee threads op.

Iemand moet zijn of haar kritiek kunnen spuien; ook over de bijbel.

• Frederik D

Abstracta “bestaan”. Dat wil zeggen niet als concrete dingen in de buitenwereld maar als ideeën in ons hoofd. En ideeën zijn stoffelijke hersenprocessen.

Je moet dus een onderscheid maken tussen verwijzing van een idee en het idee zelf in ons hoofd. Het idee “eenhoorn” bestaat maar de verwijzing bestaat niet want er bestaan geen éénhoorns.

Jouw beleving van muziek bestaat. Jouw beleving is net als een idee een stoffelijk hersenproces.

Ik ontken niet de geest met al zijn subtiliteiten. Integendeel. Ik zie de geest als iets rijks, rijker dan menigeen denkt dat hij is. Maar ik ontken wel dat de geest onstoffelijk is.

Omdat de menselijke geest vol ver- en inbeelding is, zijn er goden, niet als echte entiteiten maar als fantasma's. Een kern van de menselijke geest is de fantasie.

Jij kunt iets aannemen zonder bewijs. Ik kan dat niet. Waarbij zij aangetekend dat ook een goede argumentatie als bewijs kan dienen.

• Frederik D

Nee, dat vul ik zelf niet in. Jij mag meedenken over het aantal hoofdvisies op de Bijbel, net als Frans op constructieve wijze deed. :)

• Frederik D

Bedankt voor je constructieve bijdrage.

Heb je ook een onderbouwing voor je geloof dat de Bijbel het onfeilbare Woord Gods is? Of kom je niet verder dan God met de Bijbel bewijzen en de Bijbel met God?

• Frederik D

Want er valt geen mooi rijtje te maken van de hoofdvisies op de Bijbel? Of kun je het beter?

• Frederik D

Dit zijn discussieprikborden geen sektarische bijvalbordjes. Voor bijval moet je in je eigen koninkrijkzaaltje zijn.

• Daan

Oh ja ?

Ik wil mijn kritiek ook wel spuien op het pribord van atheisme, maar dat wordt verwijderd zodra ik over de bijbel begin.

Waarom is dat, denk je ?

En waarom denk jij dat mijn berichten direct worden verwijderd op het prikbord van abortus omdat ik tegen abortus ben ?

• BOAZ

Tjoppy Schreef:

——————————————————-

> Het bijbel-sceptisch prikbord is zo te zien net

> opgeheven. Gisteren stonden er nog maar liefst

> twee threads op.

>

> Iemand moet zijn of haar kritiek kunnen spuien;

> ook over de bijbel.

Dat kunnen zij toch doen op het atheisten of new-age prikbord!

Boaz

• kees

ik weet hoe jij tegen de Schrift aankijkt, je hebt een negatieve invloed hier, voor de rest sleur je bepaalde mensen hier op het prikbord in het ongewisse.

Op mij persoonlijk heb je geen invloed waarschijnlijk ben je daar te klein voor, dat kleine beetje kennis wat jij hebt is nog geen zandkorrel in de woestijn voor de Almachtige God van Israel.