Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Boaz

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Mijn door jou gekwalificeerde ongeloof zegt alles

> over jou en volstrekt niets, nada, noppes gans

> totaal niks over mij Boaz.

Jawel, dat jij ongelovig bent en de Here Jezus Christus tot een leugenaar maakt:S

Dat zegt meer over jou dan mij:?

Boaz.

• Frederik D

Gaat dat over mijn sites?

Mijn sites vragen slechts aandacht voor sites die zacht gezegd nogal omstreden zijn. Mijn sites wil dus onder meer een discussie losmaken.

• Ellen-Josee

Wat ben jij tegenwoordig onmogelijk laat op!

Soms toch ook waakzaam?

Ik heb het al gezien, je maakt je druk over de elfjes.

Ellen

• Frederik D

Ik kan de sites niet meer veranderen.

• theo

omdat ik er geen aparte posting van wil maken;

Je hebt me nu misschien wel honderd keer uitgemaakt voor ongelovig of een atheist die denkt dattie gelovig is.

Ik leg de bijbel anders uit dan jij, onze visise verschillen dat is wel duidelijk.

Maar ik ben wel gelovig, niet op jouw manier……maar toch gelovig.

Immers ik geloof dat God bestaat, daar getuig ik van, ook op dit prikbordzoals een ieder en dus ook jij kunt lezen.

Hoe ga je om met het gebod in de bijbel dat je niet mag liegen?

Honderd keer of meer schrijven dat ik ongelovig ben is tenslotte een leugen.

Dat is honderd keer of meer een leugen vertellen.

Lap je zo'n gebod nou gewoon aan je laars ?

Over uitleg van de bijbel kun je verschillend denken, kijk maar naar de honderden verschillende christelijke geloofsgroepen.

Over liegen is niet zoveel discussie mogelijk mij dunkt.

Als ik schrijf:

Boaz is een ongelovige..dat is een leugen want ik weet dankzij dit prikbord dat je wel degelijk gelovig bent..

Of.

Piet is een dief terwijl ik weet dattie niet heeft gestolen dan is dat een leugen.

OF

Ellen heeft meer met de koran dan met de bijbel dan is dat een leugen.

OF

Frederik heeft grote bewondering voor New Agers dan is dat een leugen want zijn berichten op dit prikbord spreken andere taal.

mijn vraag is dus hoe je met je constant herhaalde leugen aan mij gericht op dit prikbord omgaat.

Kom je op zo'n manier wel in het reine met God onze schepper?

• Frederik D

Ook ik sta, zit en lig vaak verbijsterd wanneer ik zie dat sommigen hier hun hand niet omdraaien voor een leugentje, en toch met zeer droge ogen beweren dat ze Gods geboden eren en in acht nemen. Misschien is het dit: wie de Tien Geboden in acht neemt, heeft er dus twee te veel (tien min acht is twee) en mag er dus twee overslaan.

Daan beweert over mij geregeld dat ik een WTG-verleden heb. Ook dat is een leugentje. Ik heb een grefo-achtergrond en dat blijkt hier geregeld, dunkt me.

Ik zwijg maar over de lasterlijke leugens van de echte prikbordverziekers. Met hen valt totaal niet te praten. Met lieden als Daan en Boaz valt wel te praten, al is het soms zeer moeilijk.

Zou het zijn dat lieden als Boaz en Daan denken dat het doel de middelen heiligt? Dus dat de Tien Geboden een leugentje heiligen?

Gij zult niet liegen … Waarom hebben nogal wat mensen moeite met dat gebod?

• Erik

.

• Richard II

theo Schreef:

——————————————————-

> Richard II Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het gaat hier om de troost die charlatan

> Ogilvie

> > geeft.

> > Uit het feit dat jij hem charlatan noemt, maak

> ik

> > op dat je dit afkeurt, of begrijp ik dat

> > verkeerd?

> > Oftewel: je bent niet echt blij voor die

> mensen.

>

> Je dwingt me nu wat in een hoekie, erg slim van je

> en eigenlijk ook wel terecht.

>

> Ik keur het inderdaad af omdat ik van mening ben

> dat het een charlatan is en jij bent van mening

> dat christenen dat DUS ook zijn.

Ik heb in ieder geval de indruk dat beide standpunten wat betreft het verschaffen van troost veel op elkaar lijken. :)

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> omdat ik er geen aparte posting van wil maken;

>

> Je hebt me nu misschien wel honderd keer

> uitgemaakt voor ongelovig of een atheist die denkt

> dattie gelovig is.

>

> Ik leg de bijbel anders uit dan jij, onze visise

> verschillen dat is wel duidelijk.

>

> Maar ik ben wel gelovig, niet op jouw

> manier……maar toch gelovig.

> Immers ik geloof dat God bestaat, daar getuig ik

> van, ook op dit prikbordzoals een ieder en dus ook

> jij kunt lezen.

De duivel gelooft ook dat God bestaat. Het gaat om een relatie met God te hebben. God wil van je dat je Zijn liefde beantwoordt. Jezus zei: “Heb de Here, je God lief met heel je hart, met heel je ziel en heel je verstand.” Zonder die liefde stelt het geloof niets voor en wijzelf ook niet.

• Gonnie

Jij wilt toch niet beweren dat Theo God niet lief heeft, waar wil jij naar toe met die opmerking. Theo is voor mij het voorbeeld dat zijn geloof eerlijk en oprecht is en hij getuigt hier geregeld over de Liefde van God en dat niets maar ook niets hem kan scheiden van de Liefde van God.

Dus wat wil jij nu eigenlijk te beweren.