Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Boaz

• Frederik D

Maar helaas, dat adagium kan ook niet worden bewezen. Integendeel zelfs, de verschillen zijn groter dan de overeenkomsten.

• Douce.

Mezelf heb ik zo nu en dan, waar nodig, kunnen bewijzen en dat was ruim voldoende:)

Voor mij is ratio niet de absolute top zoals je weet, uitsluitend ratio, is niets.

Ook jij bewijst dat, door lief te kunnen hebben.

Douce

• Richard II

Ik deed nog wel zo mijn best.

Vind je dat ik nog meer stappen omlaag moet doen dan?

• Alma

Het enige wat ik lees van Henoch is dat hij wandelde met God en ook als Zijn kind opgenomen is. Gewoon een nazaat van Adam en Eva en niet afkomstig van wat voor marsmannetjes dan ook.

Alma

• Frederik D

Maar wil je de wereld duiden, dan heb je heel veel ratio nodig, naast hartstochtelijke liefde voor de waarheid. Waarheidsliefde en ratio vormen een ideaal huwelijk. Moge ik het kind van deze ouders zijn.

• Douce.

Uit zo'n huwelijk worden kinderen geboren die slechts met hun hoofd bezig zijn, dus een verstandshuwelijk.

Waar geen liefde huist, gevoel en aanvaarding van dat wat we nu eenmaal met dat koppie niet kunnen snappen, zijn de nazaten ook bekrompen gedrochten.

Iets wat je niet snapt en nog niet feitelijk is bewezen, moet niet per definitie naar het rijk der fabelen worden verwezen. Dat is je ogen sluiten voor evt. onderzoek en vooruitgang.

Douce

• Frederik D

Je hebt over de passage “hartstochtelijke waarheidsliefde” heen gelezen?

Het denken in “zo dit, zo dat” leidt tot veel onzin, bijvoorbeeld voetzoelreflexologie en homeopathische kool in ontstoken oren, en is verder nooit bewezen. Bovendien is het een zeer, zeer oud, dus wellicht te ouderwetsch denken en is voorts zeer goed psychologisch te duiden. De mens wil zich weerspiegeld zien in het universum.

• Douce.

Hartstochtelijke waarheidsliefde heeft met je verstand te maken, d.w.z. bij jou:), voor zover ik dat na al die jaren kan bepalen.

Ieder mens is een universum in het klein en dat ga ik lekker niet feitelijk onderbouwen.

Ik ben voorstander van reguliere geneeskunde in samenhang met homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen.

Helaas kunnen velen deze weelde niet aan en gaan dan achterlijke en/of onverantwoordelijke dingen doen.

De natuur geeft heel veel, wat je door (over)conditionering niet meer weet en voelt. In jouw geval zou ik het niet “willen” weten noemen:D

Douce

• BOAZ

toeter Schreef:

——————————————————-

> hallo Boaz,

>

> ik wilde graag op je reageren over buitenaardsen

> maar de discussie was dusdanig verstoord door de

> zogenaamde vrijdenkende intellectuelen dat ik een

> nieuwe draad begin. Even: op Fred nogwat reageer

> ik niet meer, tijdsverspilling. En Miranda mag

> lekker met haar pop spelen, daar reageer ik ook

> niet op.

>

> Welnu mijn reactie: het boek Henoch leert ons dat

> er een volkje op arde is, in het vlees dat

> tegelijk met ons hier rond doolt. Mijns inziens

> zijn dit de gray aliens. Volgens mij staat het in

> 15:8.

Het staat ook in de Bijbel.

1. Mat 3,7

Toen hij nu zag, dat vele van de Farizeeën en Sadduceeën tot de doop kwamen, zeide hij tot hen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan?

2. Mat 12,34

Adderengebroed, hoe kunt gij, die slecht zijt, iets goeds zeggen? Want uit de overvloed des harten spreekt de mond.

3. Mat 23,33

Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel?

4. Luc 3,7

Hij sprak dan tot de scharen, die uitliepen om zich door hem te laten dopen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan?

Uit: NBG-vertaling 1951

>

> Verder leert de bijbel dat er ook engelen zijn

> daarboven. Engelen zijn niets anders dan

> boodschappers van god, een soort postbodes. Er

> zijn miljoenen hemelse machten en heersers

> daarboven onze hoofden.

Het zijn gezondenen die een boodschap brengen en het zijn dienende geesten die een veelvoud aan diensten hebben.

> Dus ik geloof zeker niet

> dat alle wezens die ons bezoeken demonen zijn.

Klopt Hebreeen 13:2 Vergeet de herbergzaamheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen geherbergd.

> Bovendien zijn demonen niet per sé dezlfden als

> gevallen engelen.

In de Schriften komen in de Nederlandse vertaling, boze geesten en onreine geesten voor, in het Grieks staat er daimon dat in de KJV vertaald is als devils.

Het zijn allemaal gevallen geesten.

>

> Laten we niet vergeten dat Michael ook nog steeds

> een strijd aangaat boven onze hoofden en er ook

> goedwillende wezens zijn.

Mee eens toeter.

> Het volkje dat ons

> ontvoert zijn handlangers van satan maar ze zijn

> wel degelijk in het vlees. Juist daarom zijn ze

> gevaarlijker dan de onzichtbare demonen.

Het zijn afstammelingen van satan( zoals Obama ) of mensen die overmeesterd zijn door boze geesten (gebondenheid of bezetenen )

Boaz.

>

> gr.

• BOAZ

Alma Schreef:

——————————————————-

> Het enige wat ik lees van Henoch is dat hij

> wandelde met God en ook als Zijn kind opgenomen

> is. Gewoon een nazaat van Adam en Eva en niet

> afkomstig van wat voor marsmannetjes dan ook.

Toeter heeft het over het apocriefe boek Henoch, Alma.

Boaz.

>

> Alma