Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Verloren Dubbeltje

• theo

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Ik begrijp het volgende niet: God is toch alwetend

> en alziend? Hoe kan het dan dat hij zijn schaap

> kwijt was en niet kon vinden?

Nou vooruit, omdat Lotje jouw niet wil antwoorden.

Een gelijkenis is geen geschiedenisverhaal.

He tverhaal geeft aan dat God nooit stopt met zoeken e ndat God zomaar de zelfingenomen 99 schapen alleen laat.

Kunnen die dan voor zichzelf zorgen? Kunnen ze dat echt wel?

Een gelovige wil en kan toch niet zonder God , althans dat zeggen wij gelovigen.

Zie verder mijn reactie aan Richard.

• Frederik D

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wie van de twee, Theo of Boaz, zit het dichtst bij de gelijkenis?

• ­­¥ Lotje ­­¥

je kan dat zelf bekijken wie je noemt . ik zeg God red dus ga maar vergelijken .

• Frederik D

Is het zo dat je geen antwoord durft te geven?

• ­­¥ Lotje ­­¥

ja wel maar ik ga geen namen noemen . je kan dat zelf trouwens uitvissen . God red en kijk dan van wie het vanaf kwam . klaar met de preek .

• Gonnie

Eigenlijk eerst de schaapjes op het droge brengen, en dan die ene verloren schaapje gaan zoeken.

• theo

Helaas, er staat niks over het feit dat dei 99 schapen eerst in veiligheid zijn of worden gebracht…God laat ze in de steek zo lijkt het.

Ik besef terdege die confronterende gedachte hoor.

• ­­¥ Lotje ­­¥

in de Bijbel worden wij, mensen, vergeleken met schapen. Zo machteloos als die schapen, zijn wij! Als een schaap wat machteloos op zijn rug ligt, of vastzit met zijn poten in de modder, zo liggen wij mensen in de zonde, niet in staat om onszelf daaruit te redden. En dat niet onbewust, maar door eigen domheid zoals het schaap ook door eigen domheid in de sloot belandde.

• Frederik D

Want je durft niet tegen Boaz in te gaan en je durft niet Theo bij te vallen? Want je hebt een dubbele agenda?

Begrijp je überhaupt wat ik geschreven heb in deze draad?

Laat verder maar. Want ik heb de zeer sterke indruk dat ik ook bij jou vandaag weer water naar de oceaan draag.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Begrijp je überhaupt wat ik geschreven heb in deze draad

*******************************************************************************

ja onzin