Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Verloren Dubbeltje

• Frederik D

Arm schaap.

• ­­¥ Lotje ­­¥

:)

• ­­¥ Lotje ­­¥

ja en God red het

• ­­¥ Lotje ­­¥

Er zijn wel eens schapen die tollen 3 keer in de rondte , .Lopen met hun kop overal tegen aan . rollebollen en komen niet over eind . keer op keer dwars zijn .

God zoek het schaap en red hem/haar van alle narigheden . Dat schaap hoort er weer bij.

Je kan dat schaap met mensen vergelijken .;)

• theo

Beste Lotje, de uitleg van het verlorene ken ik wel.

ik stel je een serieuze vraag nav je stukje, het laatste zinnetje.

Hij zoekt, Hij vindt. Met het vinden is het verlorene toch al gered.?

Wat moet er nog gered worden en waarvan als het verlorene is gevonden?

Nog maar eens:

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> De verloren schaap red Hij

Nee, er staat: Hij zoekt tot Hij het vindt en dan (daarna dus) redt Hij het.

• Frederik D

Denk eens na over die gelijkenis.

Wie vindt wie? Volgens de Boazzen moet het schaap zelf God vinden. Maar volgens de Theo's daarentegen vindt God het schaap.

Wie van de twee, Boaz of Theo, komt het dichtst in de buurt bij die gelijkenis?

Kun je hierop een eigen antwoord geven? En wil je vervolgens je eigen antwoord met eigen woorden onderbouwen?

• ­­¥ Lotje ­­¥

de afgedwalende . de zondaars

• theo

Als het weggelopen schaap zich nou eens niet thuisvoelde in de kerkelijke kudde?

Als het weggelopen schaap nou eens is uitgekotst door gemeenteleden ( of de familie) want we motten je niet want je bent….vul maar in….en verloren rondloopt?

Dan laat God die hele kerkelijke gemeente of die familie zo maar in de steek om dat uitgekotste schaap te zoeken.

Een kerkelijke gemeente of familie zonder God dus .

Dit is natuurlijk wel behoorlijk confronterender… !!!

• theo

Ik geef het maar weer eens op.

• ­­¥ Lotje ­­¥

God red .