Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genade is ontvangen!

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Genade is gratis, om niet, noppes, geen

> tegenprestatie.

Genade is onverdiend en dat is iets heel anders dan gratis. Voor Gods genade is de hoogste prijs betaald.

• perihelium

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14612310/14616577/re-de-kern-!!#msg-14616577

• Frederik D

Ik geloof in niets. Dus ook niet in de evolutie. Wel neem ik het evolutionisme voor waar aan, niet op geloofsgronden maar op gronden van harde bewijzen.

Al zou een neutrino sneller gaan dan licht, dan blijft het evolutionisme nog steeds als een huis staan.

Kortom, je beweerde weer onzin.

• Frederik D

En jij behoort te geloven dat de aarde plat is. Jij laat aldus lelijkere steken vallen dan Theo.

Aanvaard jij eerst maar dat de bijbelse aarde plat is voordat jij anderen beticht van een te klein geloof in de Bijbel. .

• Frederik D

Slivovitsch aangelengd met yoghurt.

• Frederik D

Die prijs is betaald door Jezus. Maar blijkbaar is God een grootgraaier en veel hij nog meer prijzen.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Die prijs is betaald door Jezus.

• Stefan

En daarmee, omdat het geloof, de Weg en de Waarheid van Hem is, kan je je afvragen wat het voor zin heeft anderen proberen af te vangen over hun zogenaamde geloof. Geloven alsof dit iets van de mens zelf is, van het vlees en bloed; de eigen wil.

Want één ding is zeker; geloof is niet van de mens, maar uit God.

Wat heeft de mens, in zijn gedragingen en uitingen van wereldse zinnen, met Zijn werken te maken?

Overgave is wel het eerste vereiste; overgave van wat getoond wordt wat van de wereld is, het goed en kwaad. Dat onderkennen is wat de mens verder brengt.

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ja.

>

> Die bedoel ik; 1 Petrus 1

>

> 2 De uitverkorenen naar de voorkennis van God de

> Vader, in de heiligmaking des Geestes, tot

> gehoorzaamheid en besprenging met het bloed van

> Jezus Christus;

Ik ervaar die discussies met jou als dansen Thomas.

Ellen ;)

• samuel

Als jij dat vind, ik vind dat hij gewoon eerlijk moet zijn.