Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genade is ontvangen!

• samuel

Ben jij ze slapie? Of zo? Nee hoor als theo gewoon het geloof van Peri en dat van Boaz en dat van Kees die hij maar al te graag omlaaghaalt en mijn geloof accepteert maar dat doet hij niet. Ik denk eerder dat hij het niet kan uitstaan dat anderen zien dat zijn geloof inderdaad alleen een invulling is en niet zijn leven.

• Stefan

Dans.

Als dans voor de ziel is wat vrijheid is voor de vogel, dan nodigt de dans onweerstaanbaar de mens uit waartoe hij bestemd is: leven. Dansen is een lokroep en hij die deze hoort, waagt zich behoedzaam op het verkennende pad van zijn wezen. Hij ontdekt onvermoede innerlijke horizonten die ook begrenzingen zijn - nabije, meer afgelegen en verre - met de kracht, de beweeglijkheid, de speelsheid en de ernst van de eigen vleugelslag.

http://www.alternatievegids.com/Zoek/Lexicon.php?zwoord=15

• Douce.

Wat is dit mooi omschreven, dankjewel!

Douce

• Stefan

:)

• Frederik D

Dus de kosten zijn betaald en dus zijn er geen extra kosten.

• theo

perihelium Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Genade is gratis, om niet, noppes, geen

> > tegenprestatie.

>

>

>

> Genade is onverdiend en dat is iets heel anders

> dan gratis. Voor Gods genade is de hoogste prijs

> betaald.

Juist.

Waarom is juist geloof dan zo belangrijk voor jullie.

Immers, juistgeloof is noodzaak om door God in de hemel toegelaten te worden volgens jullie.

Immers niet(juist)gelovigen komen niet in de hemel volgens jullie.

Je schrijft: De hoogste prijs IS betaald - maar het is niet genoeg voor God volgens jullie.

Het offer van Jezus was nog niet genoeg, nee de mens moet zelf de hemel verdienen door het juistegeloof te hebben volgens jullie.

Zie je de discrepantie dan niet?

Waar nog bijkomt dat God het geloof geeft volgens de bijbel dus nietgelovigen (en volgens jullie verkeerd gelovigen ) kunnen er niks aan doen dat ze niet geloven of het foute geloof hebben volgens jullie.

Maar goed, ik heb het gevoel dat ik tegen een enorm blok beton sta te praten uh te schrijven want de discrepantie(s) dringt maar niet door

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Genade is gratis, om niet, noppes, geen

> > > tegenprestatie.

> >

> >

> >

> > Genade is onverdiend en dat is iets heel anders

> > dan gratis. Voor Gods genade is de hoogste

> prijs

> > betaald.

>

> Juist.

>

> Waarom is juist geloof dan zo belangrijk voor

> jullie.

>

> Immers, juistgeloof is noodzaak om door God in de

> hemel toegelaten te worden volgens jullie.

Volgens de Bijbel, zie bv Hebreeën 11.

>

> Immers niet(juist)gelovigen komen niet in de hemel

> volgens jullie.

Romeinen 6:3-11

Weet u niet dat wij die gedoopt zijn in Christus Jezus, zijn gedoopt in zijn dood? We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. Als wij delen in zijn dood, zullen wij ook delen in zijn opstanding. Immers, we weten dat ons oude bestaan met hem gekruisigd is omdat er een einde moest komen aan ons zondige leven: we mochten niet langer slaven van de zonde zijn. Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem. Hij is gestorven om een einde te maken aan de zonde, voor eens en altijd; en nu hij leeft, leeft hij voor God. Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God.

>

> Je schrijft: De hoogste prijs IS betaald - maar

> het is niet genoeg voor God volgens jullie.

Romeinen 3:22

God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven.

>

> Het offer van Jezus was nog niet genoeg, nee de

> mens moet zelf de hemel verdienen door het

> juistegeloof te hebben volgens jullie.

Romeinen 3:25

Jezus Christus is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft.

>

> Zie je de discrepantie dan niet?

Bij gebrek aan geloof zegt Jezus: “als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje…” (Matteüs 17:20 - Lucas 17:6)

>

> Waar nog bijkomt dat God het geloof geeft volgens

> de bijbel dus nietgelovigen (en volgens jullie

> verkeerd gelovigen ) kunnen er niks aan doen dat

> ze niet geloven of het foute geloof hebben volgens

> jullie.

Romeinen 1:16-22

Voor dit evangelie schaam ik mij niet, want het is Gods reddende kracht voor allen die geloven, voor Joden in de eerste plaats, maar ook voor andere volken. In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas

>

> Maar goed, ik heb het gevoel dat ik tegen een

> enorm blok beton sta te praten uh te schrijven

> want de discrepantie(s) dringt maar niet door

Johannes 6:43-48

Jezus zei: ‘Ik hoor u bezwaren maken. Toch kan niemand bij mij komen, tenzij de Vader die mij gezonden heeft hem bij me brengt, en ik zal hem op de laatste dag tot leven wekken. Het staat geschreven in de Profeten: “Zij zullen allemaal door God onderricht worden.” Iedereen die naar de Vader luistert en van hem leert komt bij mij. Niet dat iemand ooit de Vader gezien heeft – alleen hij die van God komt, heeft hem gezien. Waarachtig, ik verzeker u: wie gelooft, heeft eeuwig leven. Ik ben het brood dat leven geeft.

• CU

perihelium Schreef:

——————————————————-

> God gaf Zijn Zoon (Joh 3:16).

> God geeft het eeuwige leven aan hen die vertrouwen

> in Zijn Zoon (Joh 10:28).

> God geeft gelovigen alles wat ze nodig hebben door

> Zijn Zoon (Rom 8:32).

>

> Christus kwam om ons offer te zijn, om ons te

> dienen en Zijn leven te geven als losgeld voor

> onze zonden (Marcus 10:45).

Daar is ie weer. Aan wie moest er losgeld betaald worden?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > God gaf Zijn Zoon (Joh 3:16).

> > God geeft het eeuwige leven aan hen die

> vertrouwen

> > in Zijn Zoon (Joh 10:28).

> > God geeft gelovigen alles wat ze nodig hebben

> door

> > Zijn Zoon (Rom 8:32).

> >

> > Christus kwam om ons offer te zijn, om ons te

> > dienen en Zijn leven te geven als losgeld voor

> > onze zonden (Marcus 10:45).

>

> Daar is ie weer. Aan wie moest er losgeld betaald

> worden?

Aan de dood die in Christus zijn angel verliest. Laat je dus niet steken..

1 Korintiërs 15:50-58

Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dit: wat uit vlees en bloed bestaat kan geen deel hebben aan het koninkrijk van God; het vergankelijke krijgt geen deel aan de onvergankelijkheid. Ik zal u een geheim onthullen: wij zullen niet allemaal eerst sterven – toch zullen wij allemaal veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, wanneer de bazuin het einde inluidt. Wanneer de bazuin weerklinkt, zullen de doden worden opgewekt met een onvergankelijk lichaam en zullen ook wij veranderen. Want het vergankelijke lichaam moet worden bekleed met het onvergankelijke, het sterfelijke lichaam met het onsterfelijke. En wanneer dit vergankelijke lichaam is bekleed met het onvergankelijke, dit sterfelijke met het onsterfelijke, zal wat geschreven staat in vervulling gaan: ‘De dood is opgeslokt en overwonnen. Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’ De angel van de dood is de zonde, en de zonde ontleent haar macht aan de wet. Maar laten we God danken, die ons door Jezus Christus, onze Heer, de overwinning geeft.

Kortom, geliefde broeders en zusters, wees standvastig en onwankelbaar en zet u altijd volledig in voor het werk van de Heer, in het besef dat door de Heer uw inspanningen nooit tevergeefs zijn.

• theo

Ik ken de bijbel wel, tamelijk goed zelfs.

Je gaat niet in op mijn opmerkingen, Durf je dat niet? Kun je dat niet? Wil je dat niet?

Je plaatst wel bijbelteksten maar die ken ik natuurlijk ook wel.

Welke van de door jouw aangedragen bijbeldelen spreekt/spreken over een nooit ophoudend verblijf in de hel na het aards bestaan vanweg het feit dat een ander niet (op dezelfde wijze) gelovig is (als Peri of Samuel of Samuel of Florin) ?