Aan wie moest er ook al weer losgeld betaald worden?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHoewel ik tegen een betonnen hoofd lijk te schrijven.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Ben jij ze slapie? Of zo? Nee hoor als theo gewoon
> het geloof van Peri en dat van Boaz en dat van
> Kees die hij maar al te graag omlaaghaalt en mijn
> geloof accepteert maar dat doet hij niet.
Je leest erg slecht.
Ik accepteer andermans en andervrouws wel.
Ik deel hun geloofsopvattingen niet altijd, maar ik acht ze niet slechtgelovig ( nou ja, DAAR waar het ten koste gaat van mensen(levens) wel) .
Ik accepteer een ieders geloofsovertuiging en bijbelvisie maar ik ben het er niet altijd mee eens.
Ik zeg niet dat een andersgelovige een slecht christen is, een namaakchristen, een nepchristen, ik zeg van een andersdenkenden gelovige niet dattie ongelovig is, dat een andersgelovige niet gelovig genoeg is OF te fanatiek gelovig en niet door God wordt toegelaten in de hemel omdat hun geloof anders is of te extreem is.
Ik zeg wel dat je jezelf juistgelovig vinden geen toegangskaartje naar de hemel is .
Het heil komt van Godswege, het heil komt niet door de verdienste van een mens , het heil of zo je wilt je redding of zo je wilt je hemeltoegangsbewijs verkrijg je niet door te zeggen dat je op de juiste manier gelovig bent. Het heil komt van God, daar kan een mens niks aan toevoegen en dat is maar gelukkig ook.
Dat jullie denken dat je eigen geloof, dat de arrogantie om te denken dat JIJ alleen het juiste geloof hebt en alle andersdenkenden fout geloof hebben en dat DAT DUS heil brengt, dat je geloof belangrijker is dan het offer van Christus, dat de dood en opstanding van Jezus Christus eigenlijk ten diepste NIET voldoende is want je moet immers voor je eigen heil zorgdragen doe een juist geloof te hebben mag je van mij best denken .
Maar bijbels is het niet. Althans het is niet des protestants christelijk.
Katholieken hebben een iets andere visie, officieel althans Kort door de bocht zijn ze van mening dat het heil van de kerk komt.
Zulke protestanten zijn er ook wel hoor, het heil komt van de kerk was nogal in zwang bij de ger.vrijgemaakten, ze zijn daarin gelukkig ietwat anders gaan denken.
Christelijke secteleiders zeggen per definitie dat het heil er is dankzij hun eigen secte.
theo Schreef:
——————————————————-
> Ik ken de bijbel wel, tamelijk goed zelfs.
En van wie en waarvan getuigen de geschriften volgens diezelfde bijbel?
>
>
> Je gaat niet in op mijn opmerkingen, Durf je dat
> niet? Kun je dat niet? Wil je dat niet?
Die bijbelteksten sluiten daar naar mijn mening juist goed bij aan.
>
> Je plaatst wel bijbelteksten maar die ken ik
> natuurlijk ook wel.
Daar lijkt het niet op want je lijkt iets anders te zeggen dan daar staat.
>
> Welke van de door jouw aangedragen bijbeldelen
> spreekt/spreken over een nooit ophoudend verblijf
> in de hel na het aards bestaan vanweg het feit dat
> een ander niet (op dezelfde wijze) gelovig is (als
> Peri of Samuel of Samuel of Florin) ?
waarom op de man spelen en van onderwerp veranderen?
We zijn allemaal zondaars. . . Het loon voor de zonde is de dood. . . We moeten perfect zijn om het eeuwige leven hebben. . . We kunnen deze perfectie niet verdienen door wat we doen. . . God biedt Zijn gerechtigheid door de betaling van Christus aan het kruis. . . Alleen het geloof in de Heer Jezus Christus kan ons redden. . . We kunnen weten dat we het eeuwige leven hebben als we Christus eenmaal hebben aanvaard als onze Verlosser.
theo Schreef:
——————————————————-
> Dat schreef ik al; Je bent van mening dat het heil
> niet van Godswege komt maar van de mens zelf door
> op de juiste wijze te geloven.
In de Bijbel staat dat het juiste geloof van God komt en dat de mens een vrije wil heeft om in Jezus Christus te geloven.
Psalm 3:9
Het heil is des HEEREN
Romeinen 10:17
Dus door te luisteren komt men tot geloof, en wat men hoort is de verkondiging van Christus.
Marcus 1:15
‘De tijd is aangebroken, het koninkrijk van God is nabij: kom tot inkeer en hecht geloof aan dit goede nieuws.’
perihelium Schreef:
——————————————————-
> We zijn allemaal zondaars. . . Het loon voor de
> zonde is de dood. . . We moeten perfect zijn om
> het eeuwige leven hebben. . . We kunnen deze
> perfectie niet verdienen door wat we doen
Jak. 1
Hoorders of daders
19 Weet (dit) wel, mijn geliefde broeders: ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam tot toorn;
20 want de toorn van een man brengt geen gerechtigheid voor God voort.
21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden.
22 En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden. 23 Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt;
24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag.
25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos.
27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.
> . . . God
> biedt Zijn gerechtigheid door de betaling van
> Christus aan het kruis. . . Alleen het geloof in
> de Heer Jezus Christus kan ons redden. . .
Dat is blijkbaar dus niet genoeg. Zie Jak. hierboven en:
8 Indien gij echter de koninklijke wet vervult naar het schriftwoord: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf, dan doet gij wèl.
9 Doch indien gij met aanzien des persoons handelt, doet gij zonde en wordt gij door de wet overtuigd van overtreding.
10 Want wie de gehele wet houdt, maar op één punt struikelt, is schuldig geworden aan alle (geboden)
14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden?
> We
> kunnen weten dat we het eeuwige leven hebben als
> we Christus eenmaal hebben aanvaard als onze
> Verlosser.
Gezien het gehele NT valt dat nog wel te bezien.
Het was wel weer eens leuk om Jakobus te citeren. Zo zie je maar, tegenover jouw versen en beweringen, kan je vele versen plaatsen die iets anders zeggen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?