Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genade is ontvangen!

• perihelium

God gaf Zijn Zoon (Joh 3:16).

God geeft het eeuwige leven aan hen die vertrouwen in Zijn Zoon (Joh 10:28).

God geeft gelovigen alles wat ze nodig hebben door Zijn Zoon (Rom 8:32).

Christus kwam om ons offer te zijn, om ons te dienen en Zijn leven te geven als losgeld voor onze zonden (Marcus 10:45).

• Stefan

Ik haal het wel weg; het is te veel in ene..

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik haal het wel weg; het is te veel in ene..

Oh? In die tekst van Markus 10 die je had geplaatst voorspelt Jezus Zijn eigen lijden.

• Stefan

Mijn eigen lijden kan ik ook wel voorspellen, maar nog niet voorstellen.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Mijn eigen lijden kan ik ook wel voorspellen, maar

> nog niet voorstellen.

Gelukkig hoef jij niet te lijden en te sterven om ons te bevrijden van de vloek, dat heeft Jezus gedaan.

• Stefan

Aankondiging van het lijden? Een taak van het dienen om te dienen zal je bedoelen?

35 En tot Hem kwamen Jakobus en Johannes, de zonen van Zebedéüs, zeggende: Meester! wij wilden wel, dat Gij ons deedt, zo wat wij begeren zullen.

36 En Hij zeide tot hen: Wat wilt gij, dat Ik u doe?

37 En zij zeiden tot hem: Geef ons, dat wij mogen zitten, de een aan Uw rechter hand en de ander aan Uw linker hand in Uw heerlijkheid.

38 Maar Jezus zeide tot hen: Gij weet niet, wat gij begeert. Kunt gij de drinkbeker drinken, die Ik drink, en met de doop gedoopt worden, waar Ik mee gedoopt word?

39 En zij zeiden tot Hem: Wij kunnen. Doch Jezus zeide tot hen: De drinkbeker, die Ik drink, zult gij wel drinken, en met de doop gedoopt worden, waar Ik mee gedoopt word;

40 Maar het zitten tot Mijn rechter- en tot Mijn linker hand staat bij Mij niet te geven; maar het zal gegeven worden die het bereid is.

41 En toen de andere tien dit hoorden, begonnen zij het van Jakobus en Johannes zeer kwalijk te nemen.

42 Maar Jezus, hen tot Zich geroepen hebbende, zeide tot hen: Gij weet, dat zij, die geacht worden oversten te zijn der volken, heerschappij voeren over hen, en hun groten gebruiken macht over hen.

43 Doch alzo zal het onder u niet zijn; maar zo wie onder u groot zal willen worden, die zal uw dienaar zijn.

44 En zo wie van u de eerste zal willen worden, die zal aller dienstknecht zijn.

45 Want ook de Zoon des mensen is niet gekomen, om gediend te worden, maar om te dienen, en Zijn ziel te geven tot een losprijs voor velen.

• Stefan

Voorgedaan.

Rom.8

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid weer tot vreze, maar gij hebt ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!

16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; indien wij althans met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

• Ellen-Josee

perihelium Schreef:

——————————————————-

> God gaf Zijn Zoon (Joh 3:16).

> God geeft het eeuwige leven aan hen die vertrouwen

> in Zijn Zoon (Joh 10:28).

> God geeft gelovigen alles wat ze nodig hebben door

> Zijn Zoon (Rom 8:32).

Wij staan inderdaad volkomen ontvankelijk tegenover God.

Wij kunnen God niets geven wat Hij ons niet al eerder gaf.

>

> Christus kwam om ons offer te zijn, om ons te

> dienen en Zijn leven te geven als losgeld voor

> onze zonden (Marcus 10:45)

Als wij Christus willen volgen zullen wij ons ook dienstbaar moeten opstellen. In de eerste plaats als dienaar van God.

Dat is werkelijk de enige manier om iets terug te doen.

Het feit dat Jezus Christus zich volkomen heeft gegeven, is een heel grote aanleiding om Hem aan te nemen als Heer.

Ellen

• Stefan

Het feit dat Jezus Christus zich volkomen heeft gegeven, is een heel grote aanleiding om Hem aan te nemen als Heer.

Wat vreemd eigenlijk, dat Hem aannemen beschouwd wordt als een persoon, terwijl Jezus Zijn Ziel gegeven heeft, overgegeven aan Hem, om aan te tonen dat het kan; Gerechtigheid; Hij is terug bij de Vader.

Hij wel.

Wie volgt Hem?

Joh. 16

5 En nu ga Ik heen tot Hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij heen?

6 Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, zo heeft de droefheid uw hart vervuld.

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:

9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;

11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

12 Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.

13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.

15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Voorgedaan.

>

> Rom.8

>

> 13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult

> gij sterven; maar indien gij door de Geest de

> werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij

> leven.

> 14 Want zovelen als er door de Geest Gods geleid

> worden, die zijn kinderen Gods.

> 15 Want gij hebt niet ontvangen de Geest der

> dienstbaarheid weer tot vreze, maar gij hebt

> ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen,

> door Wie wij roepen: Abba, Vader!

> 16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij

> kinderen Gods zijn.

> 17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook

> erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen

> van Christus; indien wij althans met Hem lijden,

> opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

Hoe zie jij dat volgen van Jezus.