http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14591286/14591347/re-meningen-overtuigingen-verkrampingen-en-loslaten#msg-14591347
Florin reageer hier ook eens op.!!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGonnie Schreef:
——————————————————-
> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14591286/145
> 91347/re-meningen-overtuigingen-verkrampingen-en-l
> oslaten#msg-14591347
>
> Florin reageer hier ook eens op.!!
Volgens mij weet een ieder zo'n beetje dat ik niet met Baldu, Thomas en Le Sage wil schrijven, soms een opmerking maken, ok, maar mee blijven schrijven, o God nee.
Florin
Douce Schreef:
——————————————————-
> Neem jij de ander zoals hij is en denkt?
> Overigens moet er niets, zelfs van God niet.
> Vrijwillige keuze, weet je wel?
Van God moet een hele boel dingen. ‘Gij zult’ betekent ‘Je moet’ en niet ‘je mag’ of ‘je mag het zelf weten’.
> Scheiding aanbrengen kan iedereen, maar verbinden
> blijkt toch wat lastiger.
Ik hoef en ik wil me niet verbinden met gasten die bijvoorbeeld als jou, Theo, Thomas ezv geloven.
> Het vervelende (d.w.z. voor jou dan) is dat alles
> in verbinding staat met God en dat ook jij daar
> niets aan kunt veranderen.
Hoe kom je daar nou bij dat alles in verbinding staat met God ??
> Douce
Florin
Jij maakt niet uit wat ik “moet” doen in Gods ogen, al zou je dat donders graag willen.
Wat jij “moet” van God, is een zaak tussen jou en Hem. Zo gaat dat nu eenmaal in liefdesrelaties, daar hebben derden geen fluit mee te maken.
'k Vind het jammer dat je steeds radicaler wordt.
God is in alles en allen, dus zelfs jij kunt mij niet scheiden van Hem. Alles is met Hem verbonden.
Het zou gezien je christelijkheid wellicht beter zijn je eens wat liefdevoller over je medemens uit te drukken.
Je hoeft je met mij niet te verbinden (dat zijn we sowieso, al ben jij je dat niet bewust), maar je kunt een normaal gangbare houding aannemen t.o.v. gesprekspartners, anders kun je beter een eigen prikbord openen met medestanders en hier niet proberen de medemens liefdeloos te schofferen.
Douce
Elia Schreef:
——————————————————-
> Respect hebben voor iemand is (volgens mij) iemand
> in zijn of haar waarde laten.
> Ongeacht of iemand andere geloofsopvattingen of
> een andere mening heeft.
>
> Het kan zelfs zijn dat je iemand nog in zijn
> waarde laat als hij / zij dronken in de bosjes
> ligt, want jij weet niet de reden hoe dat gekomen
> is.
>
> Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar, Ik
> zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze
> minsten niet gedaan hebt, hebt gij het ook aan Mij
> niet gedaan.
>
> Ellen
(tu)
> Als je goed leest is dat ook niet wat ik schrijf,
> maarrrrrr degenen die het niet met me eens zijn
> die hoeven geen respect te hebben voor waar ik
> voor sta wel moeten ze maar leren meeleven dat ik
> nou eenmaal zo denk.
Da's dan helder. Veel christenen vragen om respect en je hoort dat ook veel van moslims, maar ik begrijp dat jij daar dus geen enkele behoefte aan hebt. Behoudens dan van het handjevol mensen die precies zo denken als jij. Het is weer eens een ander geluid, maar wel consequent.
Zou het echt zo zijn, dat jij, van die immense veelheid aan godsdiensten, levensbeschouwingen, genootschappen, stromingen en sekten die de mensheid heeft voortgebracht, precies de enig ware aanhangt?
Gelukkig hoef ik die opvatting van jou niet te respecteren.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?