DAT is het natuurlijk.
Dat wij dat nou niet doorhebben zeg !!!!!!!!!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMaar wel drammen dat o.a. ik nooit met Bijbelse zaken aankom. Welnu, alle keren dat ik dat wel doe (en b.v. Marjorie) is hij angstig stil alsook zijn medestanders.
Om dan, na enige tijd, te zwammen over het weinige Bijbelse gehalte van voornoemden…………………..ja hoor, zo kan ik het ook.
Maar ja, een blind paard aan het strand is een baken in zee.
Douce
HET VERHAAL VAN DE ECHO
Een man en zijn zoon lopen in het bos, plotseling struikelt de jongen en omdat hij een scherpe pijn voelt roept hij: “Ahhhh”. Verrast hoort hij een stem vanuit de bergen die “Ahhhh” roept. Vol nieuwsgierigheid roept hij: “Wie ben jij?”, maar het enige antwoord dat hij terugkrijgt is: “Wie ben jij?”. Hij wordt kwaad en hij roept: “Je bent een lafaard!”, waarop de stem antwoordt: “Je bent een lafaard!”. Daarop kijkt de jongen naar zijn vader en vraagt: “Papa, wat gebeurt hier?”.
De man antwoordt: “Zoon, let op!” en hij roept vervolgens:“Ik bewonder jou!”. De stem antwoordt: “Ik bewonder jou!”. De vader roept: “Jij bent prachtig!” en de stem antwoordt: “Jij bent prachtig!”. De jongen is verbaasd, maar begrijpt nog steeds niet wat er aan de hand is.
Daarop legt de vader uit: "De mensen noemen dit ECHO, maar in feite is dit het LEVEN!
Het leven geeft je altijd terug wat jij erin binnen brengt. Het leven is een spiegel van jouw handelingen. Als je meer liefde wilt, geef dan meer liefde! Wil je meer vriendelijkheid, geef dan meer vriendelijkheid! Als je begrip en respect wenst, geef dan begrip en respect. Wil je dat mensen geduldig en respectvol met je omgaan, geef hen dan geduld en respect! Deze natuurwet gaat op voor elk aspect van ons leven.".
Het leven geeft je altijd terug wat jij erin brengt, het is geen toeval, maar een spiegel van jouw eigen handelingen.
Gevonden op:
http://www.heinpragt.com/wijsheden/verhalen.php
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Mijn bijdrages over het creationisme en de
> bijbelse platte aarde zijn zeer substantieel. Zo
> ook mijn bijdrages over de Septuagint versus de
> Masoretische tekst. Voorts ook mijn bijdrages over
> die twee Heren in die bewuste psalm. Ook herinner
> ik mij mijn theologische bijdrages over de vrije
> wil versus de predestinatie en over God de
> Alveroorzaker, dus ook de veroorzaker van het
> kwaad.
Afkrakende bijdragen!
Wat de twee Heren betreft, jij prefeerde E zijn stinkende achterlichtje boven de waarheid en dat nog wel zonder enige kennis van het Hebreeuws.
Jij bent een determinist, die ontkennen de vrije wil:S
Over welke bijdrage heb jij het dan?
Ik weet het wel, jij prikt om te prikken, deterministische verslaving::o
>
> Gij zult niet jokken.
Als deteminist jok jij alleen maar, noem het maar een prikverslaving::o
Boaz.
Ik vond hem zelf ook wel mooi.
Zo ook deze:
SPIEGELEN
Een Indisch sprookje vertelt over een hond die in een kamer rondrende, waarvan alle wanden van spiegels voorzien waren.
Plotseling zag hij veel honden, en hij werd woedend, liet zijn tanden zien en gromde.
Alle honden in de spiegel werden even woedend, lieten hun tanden zien en gromden.
De hond schrok en begon rondjes te lopen tot hij eindelijk in elkaar stortte.
Had hij maar eenmaal met zijn staart gekwispeld, dan hadden al zijn spiegelbeelden hetzelfde vriendelijke gebaar teruggegeven
Van dezelfde site. De rest heb ik daar nog niet gelezen.
Ik wens je een goede nacht Gonnie
Douce Schreef:
——————————————————-
> Punt 1 = het geen laag taalgebruik;
> Punt 2 = dat ik me niet anders voordoe dan ik ben,
> dat vind ik zonde van de tijd;
> Punt 3 = jouw projectiegedrag valt op;
> Punt 4 = het is me al heel lang duidelijk dat je
> probeert door mij de bodem in de boren zelf iets
> pretendeert te zijn;
> Punt 5 = nooit zal het jou lukken mijn vertrouwen
> op God weg te maaien, m'n vreugde te beperken of
> mijn zelfvertrouwen te ondermijnen.
>
> Genoeg aandacht? Als je wilt kan ik er (net zoals
> laatst, waar je niet op reageerde en jouw kompanen
> ook niet) nog wel wat Bijbelteksten bijzetten.
> Maar zoals ik al aangaf, als ik dat doe wordt er
> door jou niet gereageerd en dan kan er later weer
> gezegd worden dat ik het niet over de Bijbel heb.
> Erg doorzichtig! Als je mij een geestelijk oor aan
> wilt naaien, moet je iets bijdehanter te werk
> gaan.
Paulo Coelho naait jou wel een oor aan en dat gaat erin als zoete koek, die er ook weer bruin uitkomt:D
Pas een beetje op, Douce.
Boaz.
>
> Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?