Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Respect voor de mening van een ander ?

• Sfred+

Als je in God gelooft, dan geloof je wat er in de bijbel staat.

Stel voor : theo houd een preek, maar hij vertelt er gelijk bij dat er leugens/onwaarheden in de bijbel staan (want theodoor gelooft het niet).:S

Wat moeten die kerkgangers dan wel niet denken…? Theodoor maar geloven, en NIET meer in God?

Miranda

• Sfred+

Ik zet 3 tot 5 duizend mensen voor jouw neus, ga maar tellen…..een, twee, drie……tel maar

Het zullen er dan vast 4.000 geweest zijn.

Miranda

• theo

Ik hoef jouw respect ook niet Florin.

Ik ben 59 jaar en heb in mijn leventje wel vaker te maken gehad met harde opstellingen van harde christenen.

Natuurlijk duidelijk zichtbar op dit prikbord maar ook wel in het echte leven.

Als iemand wil geloven dat de eerste 11 hoofdstukken van Genesis historische waarheid is, prima, ik heb er geen enkel probleem mee.

Zo iemand is er voor mij niks minder om , niet als mens en niet als christen.

Die mens noem ik ook geen leugenaar, ook geen slecht christen, het is “”gewoon“” zijn haar geloofsovertuiging.

Ik ben wel van mening dat zo iemand de essentie ven de bijbel mist en dat vind ik wel jammer.

Dat je mij voor leugenaar uitmaakt is geheel voor je eigen rekening, natuurlijk is dat voor je eigen rekening en dat is ook niet erg.

Dat je mij een minderwaardig christen vindt is misschien wel erg, niet voor mij maar voor jou.

Verder alles goed met je ?

• Daan

Florin schreef : Theo heeft letterlijk gezegd de evangelisten op bepaalde punten niet te geloven, dus maakt hij ze indirect voor leugenaars uit, lekker gelofwaardig is Theo nog…

Dit is nu ook mijn punt Florin.

Van een predikant/voorganger zou men toch verwachten dat die persoon voor 100% geloof heeft in de Bijbel als het Woord van God.

Helaas geldt dit niet voor Theo en daarom vind ik het ook zo vreemd dat hij er zijn beroep van heeft gemaakt ( van zijn ongeloof ) en daar ook nog salaris voor vangt.

Van mij kant absoluut geen respect voor Theo en het beroep wat Theo uitoefent. Het zijn grove leugens wat hij gelovigen wijsmaakt.

Daarom krijg je ook van die kromme gedachtenkronkels die niet Bijbels zijn.

Zoals homoseksen

God is zowel mannelijk als vrouwelijk

Alverzoening

En-ga-zo-maar-door.

De mensen tegen wie Theo in zijn kerkgemeenschap zelfverzonnen verhaaltjes vertelt , nemen dit soort onbijbelse verhaaltjes als waarheid aan , want die denken met iemand te maken te hebben die het wel zal weten, daar hij er tenslotte voor gestudeerd heeft.

Daan

• Frederik D

Afgezien van demente bejaarden waarvoor Theo soms preekt, zijn zijn toehoorders mondiger dan jij denkt. De PKN is geen WTG. Vergis je niet hierin. En voor die dememterende bejaarden zal Theo heus geen moeilijke preken afsteken.

Leugens zijn opzettelijke onwaarheden. En opzettelijke onwaarheden vind je bij de voormannen van het creationisme. Maar Theo is oprecht. Wellicht verkondigt hij onwaarheden maar dat doet hij niet opzettelijk. En jij op jouwmanier verkondigt een hoop onzin maar ook jij liegt niet opzettelijk.

Probeer eens wat subtieler te argumenteren. Dat doet de waarheid meer recht maar ook jezelf.

• Frederik D

Moelijk, heh, om met één breincel te denken. Neem nog een slok.

• Florin

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik hoef jouw respect ook niet Florin.

De leugens waar jij voor staat krijgen mijn respect niet.

> Ik ben 59 jaar en heb in mijn leventje wel vaker

> te maken gehad met harde opstellingen van harde

> christenen.

> Natuurlijk duidelijk zichtbar op dit prikbord maar

> ook wel in het echte leven.

Je bedoeld zeker gelovigen die zeggen ‘Er staat geschreven’ ? Jammer dat dat soort gelovigen steeds minder worden.

> Als iemand wil geloven dat de eerste 11

> hoofdstukken van Genesis historische waarheid is,

> prima, ik heb er geen enkel probleem mee.

Ik heb daar wel problemen mee en voor mij is het een leugen en omdat het een leugen is, krijgt zo'n gedachtengang en het feit dat iemand voor zoiets kiest mijn respect niet.

> Zo iemand is er voor mij niks minder om , niet als

> mens en niet als christen.

> Die mens noem ik ook geen leugenaar, ook geen

> slecht christen, het is “”gewoon“” zijn haar

> geloofsovertuiging.

>

> Ik ben wel van mening dat zo iemand de essentie

> ven de bijbel mist en dat vind ik wel jammer.

Je weet niet wat je allemaal schrijft Theo. De essentie en de vreugde mis je pas als je niet gelooft en je niet houdt aan wat Jahweh in Zijn Woord zegt.

> Dat je mij voor leugenaar uitmaakt is geheel voor

> je eigen rekening, natuurlijk is dat voor je eigen

> rekening en dat is ook niet erg.

Ik heb geschreven dat jij onwaarheden en dus leugens gelooft en ja, jij beliegt het volk waar jij voor preekt.

> Dat je mij een minderwaardig christen vindt is

> misschien wel erg, niet voor mij maar voor jou.

Dat is niet wat ik vind, ik vind jou een atheist die zichzelf de kop gek maakt dat ie gelooft.

> Verder alles goed met je ?

Florin

• Florin

Daan Schreef:

——————————————————-

> Florin schreef : Theo heeft letterlijk gezegd de

> evangelisten op bepaalde punten niet te geloven,

> dus maakt hij ze indirect voor leugenaars uit,

> lekker gelofwaardig is Theo nog…

>

>

> Dit is nu ook mijn punt Florin.

>

> Van een predikant/voorganger zou men toch

> verwachten dat die persoon voor 100% geloof heeft

> in de Bijbel als het Woord van God.

> Helaas geldt dit niet voor Theo en daarom vind ik

> het ook zo vreemd dat hij er zijn beroep van heeft

> gemaakt ( van zijn ongeloof ) en daar ook nog

> salaris voor vangt.

> Van mij kant absoluut geen respect voor Theo en

> het beroep wat Theo uitoefent. Het zijn grove

> leugens wat hij gelovigen wijsmaakt.

>

> Daarom krijg je ook van die kromme

> gedachtenkronkels die niet Bijbels zijn.

> Zoals homoseksen

> God is zowel mannelijk als vrouwelijk

> Alverzoening

> En-ga-zo-maar-door.

>

> De mensen tegen wie Theo in zijn kerkgemeenschap

> zelfverzonnen verhaaltjes vertelt , nemen dit

> soort onbijbelse verhaaltjes als waarheid aan ,

> want die denken met iemand te maken te hebben die

> het wel zal weten, daar hij er tenslotte voor

> gestudeerd heeft.

Geheel mee eens Daan :).

> Daan

Gr, Forin

• Frederik D

Het is nog maar de vraag of de Bijbel het absolute woord van God is. Hoe kom jij op dat idee? Zijn er dan geen menselijke bijbelschrijvers geweest?

En hoe je het keert of wendt, het creationisme is quatsch en dikwijls een opzettelijke leugen. De bewijzen voor de evolutie zijn overweldigend. Wie de evolutie ontkent, is hetzij nogal dommig hetzij ter kwade trouw.

• theo

Je denkt maar wat je wilt denken.

Dat kan ook niet anders want ik kan niet voor jou denken.

Je schrijft ook:

> ik vind jou een atheist die zichzelf de kop gek maakt dat ie gelooft.

Ik maak me de kop niet gek hoor.

JIJ maakt jezelf de kop gek over MIJN geloof.

Mijn vertrouwen op God maakt me niet gek, jij maakt me niet gek, jij kunt mijn vertrouwen op God ook niet wegnemen.

Nu ga ik even andere dingen doen, vind je dat erg?

Wellicht zie ik later op de avond hier weer even, dan kan ik mij vast weer plezieren in meer berichten van je aan en over mijn persoontje.

Ik voel me eigenlijk ook best vereerd dat ik zo in de belangstelling sta.

Beatrix heeft er wel an.

Hoewel ik je ook wel wat triest vind eigenlijk.