Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Respect voor de mening van een ander ?

• Stefan

Ik heb daar wel problemen mee en voor mij is het een leugen en omdat het een leugen is, krijgt zo'n gedachtengang en het feit dat iemand voor zoiets kiest mijn respect niet.

Dus het feit (..) dat het jouw gedachtegang niet is, maakt het tot een leugen.

En omdat het daarmee nu een feit (..) is, is het een leugen.

En omdat het nu een leugen is, maakt de ander tot een leugenaar en verdient jouw respect niet.

hmm..

• Allen

Jij begrijpt niets van wat Christus ons probeert duidelijk te maken, en heeft voor geleefd.

En waarom heb je het weer op theo voorzien?

typisch weer een topic uit de boaz kliek.

Allen.

• Richard II

Hoe zit het eigenlijk met het respect van anderen voor jouw opvattingen?

Worden anderen geacht daar respect voor te hebben?

Jij gaat ervan uit dat andersdenkenden “leugens” verkondigen en dus geen respect behoeven.

Veel andersdenkenden geloven echter net zo rotsvast in hun opvattingen als jij in de jouwe.

Als jij consequent bent, dan mag jij dus van anderen geen enkel respect voor jouw opvattingen verwachten.

Verder zou je eens kunnen overwegen dat zowel jij als Theo als het erop aan komt allebei helemaal niets weten over hoe het zit met het bestaan van goden, een eventueel hiernamaals, de reden van ons bestaan en nog zo het een en ander. Jij hebt een voorkeur voor een orthodoxe visie op het christelijk geloof, Theo geeft de voorkeur aan meer vrijzinnige ideeën en weer anderen hebben voorkeuren waar geen bijbel of christelijke geloofsbelijdenis aan te pas komt. Zo is iedereen op zijn eigen manier op zoek en heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Maar als het erop aan komt weet niemand van ons hoe het zit, hoe hard je ook roept dat anderen “leugens” verkondigen.

• Erik

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Moelijk, heh, om met één breincel te denken.

> Neem nog een slok.

Geraporteert.

• Daan

Geheel mee eens Florin.

En zie……….wie de aanhangers zijn van Theo , dan weet je weer genoeg.

En Theo maar poet vangen voor zijn ongeloof.

• Allen

Hoogmoed komt voor de val.

Dat is in ieder geval een waarheid zo groot als een koe.

Een waarheid die ten alle tijde zijn beslag zal krijgen.

Allen.

• LeSage

Uw vriendelijlheid zijalle mensen bekend……

De zachtmoedigen zullen de aarde beerven….

Jij staat erg ver van sommige bijbelgedeeltes af, Florin

• Daan

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Uw vriendelijlheid zijalle mensen bekend……

> De zachtmoedigen zullen de aarde beerven….

>

> Jij staat erg ver van sommige bijbelgedeeltes af,

> Florin

LeSage , weet jij toevallig ook wat de leugenaars staat te wachten ?

• Frederik D

Weet jij toevallig wat leugenaars zijn? Geloof jij dat mensen die oprecht een onwaarheid vertellen, per definitie leugenaars zijn?

Maar wat staat mensen die opzettelijk een onwaarheid vertellen, te wachten?

En vertel jij nooit opzettelijk een onwaarheid? Ik herinner mij iets over het WTG waar volgens jou bepaalde mensen lid van zouden geweest, al waren ze er nooit lid van.

Maar troost je, het scheppingsverhaal is onwaar. Dus Theo zit toch iets dichter bij de waarheid dan Florin en jij. En ach, ook Florin neemt de Bijbel niet letterlijk. Alle bijbelpassages die duidelijk suggereren dat de aarde plat is, legt hij naast zich neer. Dus ja, de balk en de splinter. Ken je die metafoor? Of moeten we die uitdrukking letterlijk nemen? Heb jij wel eens iemand met een balk in zijn ogen gezien? Eerlijk antwoord. Niet liegen.

http://www.youtube.com/watch?v=AtV2_TCL6wI

• theo

Je slaat het plankje een beetje mis Richard.

Er is een basis voor iedere christen, namelijk de bijbel, er is een vooronderstelling dat de bijbel ons laat zien wie God is.

Daar kan een christen en nietchristen niet omheen.

Een nietchristen heeft natuurlijk niets aan die basis , dat is een gegeven want immers God bestaat niet of men is moslim of boeddhist en dan kan de bijbel voor hun wel een goed of mooi of leerzaam of stompzinnig boek zijn, het dient niet als basis voor geloofsopvattingen of godsbeelden.

Voor christenen geldt de bijbel als basis, als waarheid.

En juist die waarheid is een strijdpunt voor christenen onderling.

Is het historische waarheid, moet het verplicht historische waarheid zijn om waardevol te zijn, is het MEER dan historische waarheid en eigenlijk heilswaarheid, of allebei?

Ik ben een minderwaardig christen volgens Florin omdat ik hem niet volg in ZIJN waarheid.

Florin is voor mij geen minderwaardig christen omdat hij mijn waarheid niet wil volgen.

Richard en Frederik en de andere miljarden anders/nietgelovigen zijn voor mij geen haar beter of slechter dan ikke omdat ze niet kunnen geloven.

Ander probleem: Daan heeft ook een onwrikbare Waarheid net als Florin- en Daan flirt nu wat met Florin omdat ze een gezamelijke “”vijand“” hebben maar hun beider absolute waarheid ligt onderling ook mijlenver uit elkaar.

Zo is dat met ALLE mensen die de absolute Waarheid hebben, pardon menen en zeggen te hebben, onderling verschillen die absolute waarheden weer hemelsbreed.

Dus waar hebben we het eigenlijk over, pardon , waar hebben ZE het eigenlijk over??