Je slaat het plankje een beetje mis Richard.
Er is een basis voor iedere christen, namelijk de bijbel, er is een vooronderstelling dat de bijbel ons laat zien wie God is.
Daar kan een christen en nietchristen niet omheen.
Een nietchristen heeft natuurlijk niets aan die basis , dat is een gegeven want immers God bestaat niet of men is moslim of boeddhist en dan kan de bijbel voor hun wel een goed of mooi of leerzaam of stompzinnig boek zijn, het dient niet als basis voor geloofsopvattingen of godsbeelden.
Voor christenen geldt de bijbel als basis, als waarheid.
En juist die waarheid is een strijdpunt voor christenen onderling.
Is het historische waarheid, moet het verplicht historische waarheid zijn om waardevol te zijn, is het MEER dan historische waarheid en eigenlijk heilswaarheid, of allebei?
Ik ben een minderwaardig christen volgens Florin omdat ik hem niet volg in ZIJN waarheid.
Florin is voor mij geen minderwaardig christen omdat hij mijn waarheid niet wil volgen.
Richard en Frederik en de andere miljarden anders/nietgelovigen zijn voor mij geen haar beter of slechter dan ikke omdat ze niet kunnen geloven.
Ander probleem: Daan heeft ook een onwrikbare Waarheid net als Florin- en Daan flirt nu wat met Florin omdat ze een gezamelijke “”vijand“” hebben maar hun beider absolute waarheid ligt onderling ook mijlenver uit elkaar.
Zo is dat met ALLE mensen die de absolute Waarheid hebben, pardon menen en zeggen te hebben, onderling verschillen die absolute waarheden weer hemelsbreed.
Dus waar hebben we het eigenlijk over, pardon , waar hebben ZE het eigenlijk over??