Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

valse christussen

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Steven Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Ik vertrouw (op) God.

> > >

> > > theo

> >

> >

> > Als je op God vertrouwt, waarom verdraai je dan

> > Zijn Woord? Alverzoening (redding zonder

> bekering

> > en zonder geloof) is niet Bijbels:

> >

> > Johannes 3:18

> > Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel

> > uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is

> al

> > veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de

> > naam van Gods enige Zoon.

>

>

>

> Ja ja, ik weet nou wel dat jij alles in de bijbel

> niet serieus neemt.

wat staat in Johannes 3:18? Of in Johannes 3:36? Neem jij dat serieus? Ik geloof en weet dat en neem dat net als alle wedergeboren Christenen heel serieus. Waarom verdraai je die Bijbelse woorden naar redding zonder geloof en zonder bekering (alverzoening)?

Johannes 3:36

Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

>

> Hoe is het met de suikerpot van je oma?

pardon?

• Roland H

Hallo Baldu,

Kun je het nader uitleggen?

• Carl

Steven, er is geen enkele alverzoener (vermoed ik) die zal ontkennen dat er een bekering nodig is voor dat een mens zich met God verzoent. Volgens mij is dat hele verzoen-idee overigens iets waar we nog een stevige boom over moeten kraken, maar dat even terzijde.

Het gaat er echter wel om wat je onder bekering verstaat. Jij zult ongetwijfeld (uit mijn eigen fundi-tijd weet ik dat nog heel goed) zeggen: bekeren is geloven dat je een zondig mens bent, en dat alleen Jesus je met God kan verzoenen door het geloof in zijn verzoenend sterven.

Maar dat is geen bekering.

lees wat jesus zegt:

Matt 7:21

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is.

het gaat dus niet om zeggen, het gaat om doen.

Wat is dat dan, dat doen? nou de bijbel is vergeven van de hits daarover. Ik beperk me tot een min of meer onbekende, maar wel een hele mooie:

Ps 25:10

Liefde en trouw zijn de weg van de Heer voor wie de wetten van Zijn verbond onderhouden.

Nu ik dit citaat plaats realiseer ik me dat noch Jesus noch de apostelen ooit dit citaat hebben gebruikt - en dat terwijl het toch juist de kern van Jesus' boodschap was.

Matth 6:14

Want indien gij de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven; 15 maar indien gij de mensen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven.

• Roland H

Baldu,

>Channeling is niet zonder risico's. Maar misschien weet je dit al.

Een kennis van mij heeft er negatieve ervaring mee gehad (hij is intussen christen geworden.)

De informatie (law of one) is een exacte transcriptie van trance-sessies waarbij contact was met de entiteit ‘Ra’

Deze trance sessies zijn 19 jaar lang verfijnd, met redelijk wat succes gaandeweg, dus verschillende contacten.

Pas na die 19jaar, hebben ze contact gekregen met ‘Ra’. Alle vraag/antwoorden zijn na te lezen in documenten anno 1982

>Tjsa, 6de dimensie wezens?

>Wat heeft de mensheid hieraan? Er is best veel verknoeid, juist door ingrepen van bepaalde buitenaardsen

>in vroeg-menselijke tijdperken. Experimenten enzovoorts.

Dat is het interessante ook aan deze gechannelde informatie.. zij geven dit zelf ook aan.

>> ‘service to self’ is daarbij aangeduid als het ‘negatieve streven’

>Dat is oordelen, terwijl een ervaingsweg noodzakelijk is

De Ra material geeft aan dat ‘service to self’ ook past binnen de law of one.

'Service to self' is hier ook bedoeld als ervaringsweg.

>Klopt wel, maar heb je ooit gelezen: “wij zijn ons broeders hoeders?”

Nee niet als zodanig, maar wel als concept. ik bedoel, zij hebben al een langere leerweg achter de rug,

en erkennen dat wij deze leerweg ook aan het volgen zijn, waarbij zij hopen dat er velen zullen

zijn die deze huidige cyclis niet opnieuw hoeven mee te maken. Hierbij willen ze diegenen helpen die erom vragen/ ernaar zoeken.

>> - ieder individu zelf moet beslissen of de gechannelde informatie als waardevol aangenomen wordt.

>Te kort door de bocht, channelings hebben op bepaalde gebieden fikse gevolgen, en mensen hebben

>hierdoor karmische verstrikkingen opgedaan. Mediums staan bloot aan invloeden die zij niet eens kennen.

Was niet helemaal duidelijk. ik bedoelde niet het channelen zelf, maar de informatie die eruit voort komt.

De entiteit ‘Ra’ betrekt ook het onderwerp ‘Karma’ in zijn informatie.

>Ik ben bekend met de materie

Heb je dezelfde boeken gelezen, of is de informatie gelijksoortig?

Groeten

• perihelium

Bekering is je van oude wegen afkeren en de weg van God opgaan. Dat is eenmalig bij bekering als je tot geloof komt en Gods genade mag ontvangen en je leven van Hem is geworden, maar christenen bekeren zich dagelijks/behoren zich dagelijks te bekeren, van manieren en wegen die niet voor/van God zijn.

Doen is net als alles bij God een zaak van het hart. Waarom en waarvoor we iets doen is van veel groter belang dan dat we het wel of niet doen. Een vrucht die niet genuttigd word (als niet de eer aan God word gegeven), is verspilling en te verwerpen. Daar moeten we ons juist van bekeren, we moeten vrucht dragen voor God en voor niks of niemand anders. Alleen aan Hem de eer!

Die Bijbelteksten die je plaatst met daarbij je sceptische commentaar is echt iets waar je van moet bekeren wil je niet verloren gaan. Je zoekt naar eigen eer en waarheid, maar Jezus is liefde en trouw en dat ontken je tussen neus en lippen door. Als je je niet nederig maakt voor Gods Woord stelt al dat religieuze gepraat van je ook niks voor natuurlijk. Keer je in Jezus naam af van dat vage geklets en ga voor het ware Woord dat leven geeft!

• Roland H

Baldu,

Ik neem aan dat je bedoeld dat ‘verlichting’ een constante leerweg is, in

plaats van een soort van schakelaar die ineens bekrachtigd wordt, waarna je klaar zou zijn

• CU

Weet jij een bijbeltekst waar de Satan liegt, en zo ja, wat liegt ie dan?

Met groet, CU.

• perihelium

Door de leugen verleidde Satan Adam en Eva tot ongehoorzaamheid en daarom is de Satan de Vader der leugen omdat dit de eerste zonde was die op aarde plaatsvond.

• Jenny

Uhh Steven, ik weet niet beter dan dat een slang Eva verleide om de eerste zonde te doen, namelijk het eten van de verboden vrucht.

• Anna Lieze

Steven Schreef:

——————————————————-

> Door de leugen verleidde Satan Adam en Eva tot

> ongehoorzaamheid en daarom is de Satan de Vader

> der leugen omdat dit de eerste zonde was die op

> aarde plaatsvond.

Het lijkt het kinderbijbel prikbord wel