Roland H Schreef:
——————————————————-
> Steven,
>
> Volgens mij moet jij je niet zo vastbijten in je
> Bijbelse verhaal, maar inzien dat er ook delen van
> de wereld zijn die geen Bijbel ter beschikking
> hadden.
>
> Het gaat erom dat mensen tot God keren. Ongeacht
> welke geschriften ertoe leiden.
> Vanwege geschreven teksten zullen er altijd
> misvattingen ontstaan en er zelfs oorlogen om
> gevochten worden.
>
> Volgens mij is dat niet wat iemand die tot God is
> gekeerd aan zou moedigen, dus zolang dat nog wel
> het geval
> is overal in de wereld onder verschillende
> ‘geloofsovertuigingen’, is dat het resultaat van
> misvatting.
>
> Hoedanook. er is maar 1 God, De Schepper. En God
> kan ons laten zien wat het pad is die wij kunnen
> volgen.
God laat ons zien in Zijn Woord wat dat pad is waar je het over hebt. Jezus zei: ‘Ik ben de weg en de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij.’
Als ik moet kiezen tussen de Weg en de vele wegen waar jij het over hebt, dan leg je het af. Ik heb al voor Jezus gekozen en daar kan geen andere leer tegenop want er is geen andere leer. Wel mensen die Christus ontkennen. Het argument dat er mensen zijn die het evangelie nooit hebben gehoord is weerlegd in de Bijbel en is slechts een excuus om niet zelf te hoeven geloven in de Bijbelse waarheid. In werkelijkheid is het niet zo dat sommige mensen nog nooit van God gehoord hebben. Het probleem is veeleer dat ze hebben afgewezen wat ze gehoord hebben en wat ze overal om zich heen in de natuur kunnen waarnemen. Deuteronomium 4:29 verkondigt: “Maar ten slotte zult u de HEER, uw God, weer zoeken, en hem ook vinden, als u hem tenminste met hart en ziel zoekt”. Dit vers leert ons een belangrijk principe: eenieder die werkelijk op zoek gaat naar God zal Hem vinden. Als iemand er werkelijk naar verlangt om God te kennen, dan zal God Zichzelf kenbaar maken.
Het probleem is het volgende: “Er is geen mens verstandig, er is geen mens die God zoekt“ (Romeinen 3:11). Mensen wijzen de kennis over God af die zowel in de natuur als in hun eigen harten aanwezig is, en besluiten er in plaats daarvan toe om een “god” te vereren die zij zelf hebben geschapen. Het is dwaas om te betwisten of het eerlijk is dat God iemand naar de hel stuurt als hij of zij nooit de gelegenheid had gehad om het Evangelie van Christus te horen. Mensen zijn tegenover God verantwoordelijkheid voor datgene wat God reeds aan hen heeft onthuld. De Bijbel zegt dat mensen zijn kennis afwijzen, en dat het daarom gerechtvaardigd is dat God hen naar de hel stuurt.
zie dit artikel
Mvg,
Steven