Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

valse christussen

• perihelium

De bijbel spreekt vaak over mensen, die zich door de duivel laten gebruiken en oprechte

mensen verleiden van het ware geloof in Christus. Zij worden betiteld als valse christussen

(1 Joh. 2:18), valse profeten (2 Petr. 2:1; 1 Joh. 4:1), valse leraars (2 Petr. 2:1) en valse

apostelen (2 Cor. 11:13). Het zijn mensen waarvan Rom. 16:18 het volgende zegt: “Want

dezulken dienen onzen Heere Jezus Christus niet, maar hun buik; en verleiden door schoonspreken

(d.w.z. mooi praten) en prijzen (d.w.z. ophemelen) de harten der eenvoudigen.” Het

zijn mensen waarvan Hand. 20:29-30 zegt dat zij wolven zijn die de kudde van gelovigen niet

willen sparen en die door verkeerde dingen te spreken hen willen laten afvallen.

Broeders en zusters, de Antichrist zal een valse christus zijn en het ultieme eindprodukt van

een stroom van valse christussen die in de eindtijd worden geopenbaard. Het spreekt voor

zich, dat het belangrijk voor ons is om hen te kunnen onderscheiden.

Hoe kunnen valse christussen toch worden herkend?

De apostel Johannes spreekt in zijn zendbrieven over een heel belangrijk kenmerk van valse

christussen en waaraan wij hen kunnen herkennen. Deze valse christussen loochenen

namelijk de Zoon van God (én de Vader). Zij loochenen de openbaring, de geboorte, van

God in het vlees (de vleeswording). Zij ontkennen dus dat God mens werd, ook al zeggen zij

het misschien niet ronduit. Zij zullen proberen de Zoon van God, de Here Jezus, in Zijn

vleeswording en kruisdood te bagatelliseren. Zij ontkennen het wonder van Zijn Opstanding

uit de dood of plaatsen het in een zogenaamd “geestelijk” kader, d.w.z. zij proberen je wijs te

maken dat Jezus niet létterlijk maar geestelijk uit de dood zou zijn opgestaan.

Zij zullen ook proberen Jezus op één lijn te plaatsen met bijvoorbeeld Boeddha of Gandhi of

Krishna, namelijk allen zogenaamde geweldige geestelijke leiders in hun eigen tijd.

In de ogen van de valse christussen is Jezus slechts een symbool of mythe. Zij noemen Hem

het Christussymbool en de Christusmythe. Maar Hij is in hun ogen niet de Gezalfde van God,

d.w.z. de Christus, de Messias, de ware Zoon van God, de Heer der Heren of de Koning der

Koningen, Die komen zal.

Daarom zullen deze valse christussen ook de dialoog met andere (heidense) godsdiensten

zoeken en propageren. Zij zullen zoeken naar overeenkomsten tussen het christendom en

de andere godsdiensten, opdat er uiteindelijk op basis van die overeenkomsten één religie

tot stand kan worden gebracht.

Johannes zei in 1 Joh. 2:18-23 met betrekking tot de herkenning van valse christussen het

volgende: “Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist

komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.

Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren,

zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar

worden, dat zij niet allen uit ons zijn. Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet

alle dingen. Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die

weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is. Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat

Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een

iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet; wie den Zoon belijdt, heeft ook den

Vader. “

En in 1 Joh. 4:3 zei hij: “En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees

gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij

gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.”

uit: Satan, de imitator

• theo

Alle andersdnekenden, alle mensen die het niet met jou eens zijn dat zijn de valse christenen naar ik aanneem?

En jij bent geen vals christen naar ik maar weer opnieuw aanneem ?

theo

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Alle andersdnekenden, alle mensen die het niet met

> jou eens zijn dat zijn de valse christenen naar ik

> aanneem?

>

> En jij bent geen vals christen naar ik maar weer

> opnieuw aanneem ?

>

> theo

Blijkbaar werken die teksten alsof je een steen opligt, er komt van alles te voorschijn. Ga je ook op de teksten in? Het moment om je valse leer te ‘verdedigen’… Of ben je er al achter dat je een dwaalleer volgt met je alverzoening zonder bekering?

• theo

Ben je er al achter dat je een dwaal“”leraar“” bent dat je denkt dat jij God in je eigen broekzak hebt zitten en dat je God afspiegelt als een persoonlijke stammengod voor steven, een God die alleen maar goed is vor mensen die zichzelf zo goed vinden?

theo

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ben je er al achter dat je een dwaal“”leraar“”

> bent dat je denkt dat jij God in je eigen

> broekzak hebt zitten en dat je God afspiegelt als

> een persoonlijke stammengod voor steven, een God

> die alleen maar goed is vor mensen die zichzelf zo

> goed vinden?

>

> theo

Ik wijs niet naar mezelf en wijs niet naar christenen zoals jij steeds doet om zogenaamd te laten zien hoe slecht ze wel niet zijn. Ik wijs naar God en Zijn reddingsplan en God is een persoonlijke God, je kan een relatie met Hem hebben. Dat jij dat een persoonlijke stammengod noemt heb je goed begrepen, God is de God van de stam van Christus. Zielig dat je daar met je alverzoening buiten valt, maar dat kan je als zelfbenoemde christen weten als je naar broeders in het geloof luistert ipv ze afvalt. Dat is dus onmogelijk met een valse leer. Ik val jouw als mens niet af, maar met je valse leer ben je verloren en daarom ben je een koppige eikel die niet ver van de boom valt. Je valse leer laat zien van wie je komt, de tegenstander van God. Vaak valt dat schaapskleedje van verzoening weg en zien we je ware gezicht. Het gaat je niet om God maar om het afvallen van volgelingen van de Heer, die je maar al te graag een valse leer voorschotelt. Ben je wel zo eerlijk mensen in je gemeente te vertellen dat ze met jouw visie niet hoeven te bekeren. Sterker, dat is met jouw leer beter van niet want die christenen hebben het allemaal fout volgens jou.

Vroeger was ik ook een wolf, ik lustte die christenen wel rauw, maar ik had blijkbaar toch zoveel respect voor God dat het met mijn on Bijbelse ideeën me tegenstond om een kerk in te gaan. Om geen wolf in schaapskleren te zijn is er echt bekering nodig. Het feit dat jij hier nooit met een Bijbels getuigenis komt maar wel christenen afvalt laat wel zien wie je geestelijk vader is en dat er (hopelijk) nog een bekering in het verschiet ligt. Je mag ipv een getuigenis ook het evangelie in eigen woorden of een paar verzen plaatsen, en dan merk je wel dat er geen hout klopt van alverzoening zonder geloof en bekering.

• Roland H

Ik ben er van overtuigd dat wij mensen niet de capaciteit beschikken om alles te doorgronden.

Dus we zullen een systeem/model gebruiken die in ieder geval herkenbaar is voor ons, die werkbaar is.

Dit kan betekenen dat verschillende beschavingen andere ‘modellen’ gebruiken.

ieder model probeerd zo goed mogelijk te beschrijven wat/hoe de mens dient te leven (volgens de almachtige).

Wat mij fascineerd zijn de verschillende verhalen van

- de hopi indianen

- de summerians

- de afrikanen

- etc etc.

in 1982 heeft een groep informatie gechanneld gekregen waarin heel duidelijk de samenhang van het leven naar voren komt.

Het speciale aan deze informatie is dat

- het doet geen voorspellingen.. De entiteit geeft aan dat ‘directe sturing’ onze ‘vrije wil’ ondermijnt.

- het geeft hele basale regels waar AL het leven aan onderhevig is.

- geeft aan dat zij geen goden zijn, maar entiteiten die het pad van verlichting volgen.

- alles/iedereen 1 is, maar dat we als individuen een leerweg volgen.

- geeft aan dat ‘service to self’ en ‘service to other’ beide mogelijk zijn, waarbij ‘service to other’ de meeste mensen aan zal spreken.

‘service to self’ is daarbij aangeduid als het ‘negatieve streven’

- ieder individu verantwoordelijk is voor zijn eigen leerweg, dat het alle gebeurtenissen zelf dient te analyseren en ervan te leren.

- ieder individu zelf moet beslissen of de gechannelde informatie als waardevol aangenomen wordt.

Hierin wordt ook gesproken over entiteiten die het slechte in ons naar voren wil brengen voor hun eigen goed. i.e. de anti-christ

Mocht je geinteresseerd zijn in de gratis-pdf's of de gedrukt boeken:

een goede review van het materiaal is:

http://www.amazon.com/Ra-Material-Ancient-Astronaut-Speaks/product-reviews/089865260X/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8

De groep die de informatie vastgelegd heeft;

L/L research

http://www.llresearch.org/library/the_law_of_one_pdf/the_law_of_one_pdf.aspx

m.vr.gr.

Roland

• perihelium

gechanneld gekregen? pffffffff……….. Als je niet eens een poging doet om dat Bijbels te onderbouwen op een Bijbelprikbord waarom zouden we deze onzin dan serieus nemen?

• theo

Steven Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ben je er al achter dat je een dwaal“”leraar“”

> > bent dat je denkt dat jij God in je eigen

> > broekzak hebt zitten en dat je God afspiegelt

> als

> > een persoonlijke stammengod voor steven, een

> God

> > die alleen maar goed is vor mensen die zichzelf

> zo

> > goed vinden?

> >

> > theo

>

> Ik wijs niet naar mezelf

Dat doe je doorlopend jongen.

en wijs niet naar

> christenen zoals jij steeds doet om zogenaamd te

> laten zien hoe slecht ze wel niet zijn.

Jij wijst doorlopend naar andersdenkenden hoe slecht ze zijn.

Lijkt me moeilijk te ontkennen, hoe bijziend of dislectisch iemand ook mag zijn.

theo

Ik wijs

> naar God en Zijn reddingsplan en God is een

> persoonlijke God, je kan een relatie met Hem

> hebben. Dat jij dat een persoonlijke stammengod

> noemt heb je goed begrepen, God is de God van de

> stam van Christus. Zielig dat je daar met je

> alverzoening buiten valt, maar dat kan je als

> zelfbenoemde christen weten als je naar broeders

> in het geloof luistert ipv ze afvalt. Dat is dus

> onmogelijk met een valse leer. Ik val jouw als

> mens niet af, maar met je valse leer ben je

> verloren en daarom ben je een koppige eikel die

> niet ver van de boom valt. Je valse leer laat

> zien van wie je komt, de tegenstander van God.

> Vaak valt dat schaapskleedje van verzoening weg en

> zien we je ware gezicht. Het gaat je niet om God

> maar om het afvallen van volgelingen van de Heer,

> die je maar al te graag een valse leer

> voorschotelt. Ben je wel zo eerlijk mensen in je

> gemeente te vertellen dat ze met jouw visie niet

> hoeven te bekeren. Sterker, dat is met jouw leer

> beter van niet want die christenen hebben het

> allemaal fout volgens jou.

> Vroeger was ik ook een wolf, ik lustte die

> christenen wel rauw, maar ik had blijkbaar toch

> zoveel respect voor God dat het met mijn on

> Bijbelse ideeën me tegenstond om een kerk in te

> gaan. Om geen wolf in schaapskleren te zijn is er

> echt bekering nodig. Het feit dat jij hier nooit

> met een Bijbels getuigenis komt maar wel

> christenen afvalt laat wel zien wie je geestelijk

> vader is en dat er (hopelijk) nog een bekering in

> het verschiet ligt. Je mag ipv een getuigenis ook

> het evangelie in eigen woorden of een paar verzen

> plaatsen, en dan merk je wel dat er geen hout

> klopt van alverzoening zonder geloof en bekering.

• Roland H

Steven,

Volgens mij moet jij je niet zo vastbijten in je Bijbelse verhaal, maar inzien dat er ook delen van de wereld zijn die geen Bijbel ter beschikking hadden.

Het gaat erom dat mensen tot God keren. Ongeacht welke geschriften ertoe leiden.

Vanwege geschreven teksten zullen er altijd misvattingen ontstaan en er zelfs oorlogen om gevochten worden.

Volgens mij is dat niet wat iemand die tot God is gekeerd aan zou moedigen, dus zolang dat nog wel het geval

is overal in de wereld onder verschillende ‘geloofsovertuigingen’, is dat het resultaat van misvatting.

Hoedanook. er is maar 1 God, De Schepper. En God kan ons laten zien wat het pad is die wij kunnen volgen.

• Daan

Zielenpiet,Steven plaatst gewoon een onderwerp en daar kom JIJ weer met je gezeur over andersdenkenden,ouwe zeur !!!! Blijf jij eens bij het onderwerp !!!!!!

JANKPOT !

HUILEBALK !