Jij bent een werker der duisternis.
Boaz.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBoaz,
even eerder in deze thread stond;
>15 Zoals Ik de Waarheid ontvangen heb, zo heb Ik haar aan u
>gegeven. Laat een ieder haar ontvangen overeenkomstig zijn
>licht en vermogen tot begrijpen, en vervolgt hen niet, die haar
>volgens een andere verklaring ontvangen.
ik lees dit als volgt;
Volgens mij is ‘de waarheid’ niet ‘het Boek’, maar zoals ook baldu aangeeft is het je hart die de waarheid inziet (evt agv het Boek).
Niet iederen heeft dezelfde intelect, dus zullen zij mischien andere uitleg nodig hebben opdat ze dezelfde waarheid vinden.
En over ‘verklaring ontvangen’.. tja.. dat gaat volgens mij niet alleen over andere bijbel-vertalingen…
Verder,
> Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het verbond, zal hij door vleierijen tot afval bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal sterk zijn en daden doen.
Wat bedoelen ze eigenlijk met ‘zal sterk zijn en daden doen’ ?
De oplossing voor deze moeilijke vraag blijkbaar, (want is het new age voor je?) staat in vers 14 én16.oh ja en vers 10 en 11..en daarmee getuigt iemand Wie Het IS Die voor God arbeid; de Geest van God.
En het topic van Simon 1 Kor 15, die dit naar voren haalde, maar wat niet gezien wordt.
Waarom is hier nu niet over te praten, Booz?
De Geest der aanneming
Romeinen 8
1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor hen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
2
Want de wet van de Geest des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.
3
Want hetgeen voor de wet onmogelijk was, omdat zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid van het zondige vlees, en dat voor de zonde,
de zonde veroordeeld in het vlees,
4 Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
5
Want die naar het vlees zijn, bedenken wat van het vlees is; maar die naar de Geest zijn, bedenken, wat van de Geest is.
6 Want het bedenken van het vlees is de dood; maar het bedenken van de Geest is het leven en vrede;
7 Daarom dat het bedenken van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich aan de wet Gods niet; want het kan ook niet.
8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.
9 Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest, indien tenminste de Geest Gods
in u woont. Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.
10 En indien Christus in u is, zo is wel het lichaam dood om de zonden; maar de geest is leven om de gerechtigheid.
11 En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,
zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.
12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.
13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.
14
Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.
15
Want gij hebt niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid weer tot vreze,
maar gij hebt ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!
16
Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.
17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus;
indien wij althans met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.
De waarheid is een persoon.
De Here Jezus Christus.
Johannes 1:14 Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid.
Channeling is occult en esoterisch.
Oftewel; geest herkent geest daarom waren die spiriwiri gasten zoals baldu en thomas gelijk blij met jou:S
Boaz.
Waarom heb jij de tekst veranderdt?
Romeinen 8:11En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont.
Duivel!
Jij schreef:
Romeinen 8:11 En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,
zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.
Boaz.
Roland H Schreef:
——————————————————-
> Hoi Steven,
>
> Nou, ik kan niet citeren zoals een van jullie dat
> doet..
Iedereen kan citeren, maar zonder geloof heeft iedereen zijn eigen waarheid of lijkt de waarheid niet absoluut maar alle kanten op te gaan. Zonder geloof is de Bijbel een vreemd boek waar je allerlei schijnbare tegenstrijdigheden uit kan halen. Ik raad je aan de Bijbel te lezen en te vragen om Gods Geest en leiding om je daarin bij te staan. God antwoord gebeden van mensen die Hem oprecht zoeken en Zijn heilige Geest komt dan in je wonen en onderzoekt je hart.
Dan is het niet meer van ik denk dit of vind dat, maar gaat het om Gods wil voor je leven. Iedereen heeft een beeld van God, zelfs ongelovigen (een niet bestaande god), maar de heilige Geest laat zien wie God werkelijk is aan mensen die Hem gevonden hebben: Almachtig, eeuwig, goed, rechtvaardig, liefdevol, genadig, Heer over je leven en een hemelse Vader die het beste met je voor heeft. God heeft Zijn Woord gegeven, de Bijbel, en Jezus Christus is het levende Woord van God. Dat is voor de wereld niet te begrijpen maar wel door Gods Geest.
hier kan je de Bijbel in verschillende talen online te lezen
> Ik kwam hierlangs,
wees welkom en doe mee met het bestuderen van de Bijbel en het praten over het Bijbelse geloof.
> en ik zag een bericht over de
> anti-christ.
> Daar wil ik wel meer over weten, want er zijn de
> wereld aan informatiebronnen /
> DESinformatiebronnen er op na te lezen.
Alle wereldse bronnen zijn desinformatie. Als je de Bijbel leest weet je wie de macht heeft over deze wereld en weet je ook dat die in Christus is overwonnen.
> Heb er al verschillende langs zien komen. Onlangs
> ben ik op ‘the ra material / the law of one’
> gestuit.
> Dit is de eerste keer dat ik een boekwerk tegenkom
> waar ik geen vragen overhoud, niet dat ze me
> allerlei
> historische/toekomst vragen beantwoorden, maar
> meer in de zin van ‘de zin van het leven’.
Lees de Bijbel en vergeet al die andere bronnen. Plaats ze ook niet hier aub.
> Zelf denk ik dat meerdere(niet alle) geloven een
> beetje de waarheid zullen spreken, ik zoek de rode
> draad zeg maar..
zoek niet naar de rode draad maar naar God. Als je je hand uitsteekt voor de rode draad zal je achter komen te liggen. (zie Genesis 39:27-30)
>
> Dat de anti-christ zal komen geloof ik.
De antichrist is de tegenstander van Jezus Christus.Als je meer over beiden wilt weten en een keuze gaat maken is alleen de Bijbel de juiste bron. Bij geen keuze is die volgens de Bijbel al gemaakt.
> Er zijn al genoeg machtspelletjes aan de gang,
> waarbij de gemiddelde burger denkt te kunnen
> kiezen,
> maar heeft niet in de gaten dat alle opties zullen
> leiden tot hetzelfde lot.
Hoe kom je daarbij? Er is keuze al is het alleen al waar je waarde aan hecht. Waar komt informatie vandaan, wat is de bron? Het is onze verantwoordelijkheid om voor het goede (God) te kiezen en ons daar aan te onderwerpen en je te bekeren van het kwade. Dat doe je als je tot geloof komt en je leven aan de Heer geeft, maar is iets dat een gelovige dagelijks wil doen voor God.
> De enigen die het verschil kunnen maken, zijn
> diegenen die het probleem in zichzelf oplossen,
Het innerlijke pad van verlossing is een van de vele wegen van de antichrist. Waarlijke verlossing komt door Gods genade en Zijn vergeving van zonden door het geloof in (het leven en werk, dood aan het kruis en opstanding) van Jezus Christus.
> en
> dat zijn
> ook diegenen die de anti-christ kunnen benoemen.
> volgens mij..
Niet iedereen in dat kamp weet wie zijn geestelijke vader is, maar die zijn er zeker.
Ontdoe u dus van alles wat slecht is, van alle bedrog en huichelarij, alle afgunst en kwaadsprekerij, 2 en verlang als pasgeboren zuigelingen naar de zuivere melk van het woord, opdat u daardoor groeit en uw redding bereikt. U hebt toch ondervonden hoe goed de Heer is? Voeg u bij hem, bij de levende steen die door de mensen werd afgekeurd maar door God werd uitgekozen om zijn kostbaarheid, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. Vorm een heilige priesterschap om geestelijke offers te brengen die God, dankzij Jezus Christus, welgevallig zijn. In de Schrift staat immers: ‘In Sion leg ik een hoeksteen die ik heb uitgekozen om zijn kostbaarheid; wie daarop vertrouwt, komt niet bedrogen uit.’ Kostbaar is hij voor u, die erop vertrouwen. Voor wie er niet op vertrouwen, geldt echter: ‘De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden.’ En: ‘Het is een steen waarover men struikelt, een rotsblok waaraan men zich stoot.’ Zij struikelen omdat ze Gods woord niet gehoorzamen, daartoe zijn ze bestemd. Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht. Eens was u geen volk, nu bent u Gods volk; eens viel Gods ontferming u niet ten deel, nu wordt zijn ontferming u geschonken.
We hebben nepchristen gehad, hond, rat, satanskind en waarschijnlijk nog wel meer en nu noemt de ene gelovige de andere gelovige duivel.
Uw vriendelijkheid zij overal bekend en zalig de zachtmoedigen en een ander hoger achten dan jezelf, en elkaar de vrede en de vreugde toewensen, allemaal teksten die in sommige bijbels gescharapt blijken/schijnen te zijn bij een moderne farizeeers .
theo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?