je hebt gelijk met je suggestie, Peri. Er zijn 2 kanten aan de liefde: je naaste en jezelf. daar moet een evenwicht in zijn.
je broer
Carl
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlbaldu schreef:
>
> Vertel eens; waaraan herkent Christus Zijn volgelingen?
>
>
> Baldu
SV.
Joh 14: 21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.
22 Judas, niet de Iskariot, zeide tot Hem: Heere, wat is het, dat Gij Uzelven aan ons zult openbaren, en niet aan de wereld?
23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zo iemand Mij liefheeft, die zal Mijn woord bewaren; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken.
24 Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet; en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft.
NBV
21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’
22 Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’
23 Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen.
24 Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben.
Waaraan herkent Christus Zijn volgelingen?
1. Hij openbaart Zich aan hen die Zijn geboden kennen en zich eraan houden.
2. Christus en de Vader zullen bij hen woning maken.
3. Zijn geboden zijn:
Mar 1 :14 En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk Gods.
15 En zeggende: De tijd is vervuld, en het Koninkrijk Gods nabij gekomen; bekeert u, en gelooft het Evangelie.
Evenzo Mat 22: 35 En een uit hen, zijnde een wetgeleerde, heeft gevraagd, Hem verzoekende, en zeggende:
36 Meester! welk is het grote gebod in de wet?
37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand
.
38 Dit is het eerste en het grote gebod.
39 En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven.
40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
Blijkens de volgende uitspraken van Jezus zijn de gelovigen door de Vader aan Hem gegeven.
Joh 17:
6 Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard,
7 en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt.
8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden.
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor de mensen die u mij hebt gegeven, omdat zij van u zijn.
20 Ik bid niet alleen voor hen, maar voor allen die door hun verkondiging in mij geloven.
24 Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben. Dan zullen zij de grootheid zien die u mij gegeven hebt omdat u mij al liefhad voordat de wereld gegrondvest werd.
Dit laatste ziet op de belofte van Jezus in Joh 6:40 En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Alsmede:Joh 5:24 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit den dood overgegaan in het leven.
Beste Baldu,
Ik ben blij dat je dat alles zei. Want ik herken in jouw woorden heel veel.
Het is een moeilijke tijd waarin we leven. Zeker een moeilijke tijd om christen te zijn. Maar ook wel een dankbare tijd. Want onze God is een God van liefde. Rechtvaardigheid en gerechtigheid zijn de principes die de toekomst van de mens zullen bepalen. Omdat de toekomst in handen ligt van God. En God wil gerechtigheid en rechtvaardigheid.
Ieder mens die zich verheft boven anderen en zich belangrijk voelt ten opzichte van anderen maakt zich volkomen belachelijk. Wij zijn allemaal niets anders dan arme mensen die de genade van God nodig hebben. Gelukkig is die genade grenzeloos. Omdat Jezus door God verheven is. En Jezus wil maaltijd houden met ieder mens.
En daarom zal ik als zondige mens die nog maar een korte tijd op deze aardkloot met al zijn gekten en problemen door zal brengen hopelijk tot mijn laatste ademtocht jubelen en juichen omdat God zelfs van iemand als mij kan houden. En omdat Hij mij de genade heeft verleend die liefde daadwerkelijk te voelen. En daarom zal nooit welke spot of afwijzing van wie dan ook , niet-christen of christen, mij echt kunnen deren. En blijf ik elke dag proberen Zijn heiligheid door te laten werken in mijn leven van alle dag. En dat gaat de ene dag me beter af dan de andere. In elke valkuil ben ik al gevallen en geen zonde is mij vreemd. En toch blijf ik God prijzen. Omdat ik niet anders kan.
Heilig heilig heilig
De God der hemelse machten
Vol zijn hemel en aarde van Uw heerlijkheid
Hosanna in den Hoge
Mogen de engelen in de hemel op elke seconde dat wij mensen God niet loven de lofprijzing van ons overnemen.
En dat we eens samen God de lof toebrengen die Hem toekomt.
Met een groet,
Michiel
I
Jos zei: Dus Jezus weet wie zijn schapen zijn.
Ik vind dat wel een mooie Jos, het is idd. zo dat Hij niet zo iets heeft als: “verrek, is dat een schaap van mij?” Hij kan alleen teleurgesteld worden door het handelen van dat schaap, en het is niet voor niks dat wij juist schapen genoemd worden: denken dat het gras bij de buren altijd groener is en stront eigenwijs…..
Aan de liefde onder elkaar.
Actieve navolgers van de Christus in het doen van zijn wil.
Wereldwijde eenheid in zuivere leer en werken.
Joh.13:35 Hieraan zullen allen weten dat GIJ mijn discipelen zijt, indien GIJ liefde onder elkaar hebt.
Joh 15:10 Als GIJ mijn geboden onderhoudt, zult GIJ in mijn liefde blijven, evenals ik de geboden van de Vader heb onderhouden en in zijn liefde blijf
Zef. 3:9 Want dan zal ik volken tot een zuivere taal doen overgaan, opdat zij allen de naam van Jehovah aanroepen, ten einde hem schouder aan schouder te dienen.’
Steven
Je zou ook gewoon een antwoord kunnen geven op mijn vraag
zonder te denken dat ik niet al wist wat jij weet over Jezus
Dit houdt de discussie wat opener oke?
Baldu
perihelium Schreef:
——————————————————-
> baldu schreef:
> >
> > perihelium schreef:
> > >
> > > Als je geen Bijbel hebt en geen mensen die
> over het evangelie
> > > vertellen dan heb je het over een fictieve
> wereld en niet
> > > deze. In deze wereld is God nodig en heeft Hij
> Zijn Woord
> > > gegeven.
> >
> > Zou God geen andere wegen gebruiken om de mens
> te naderen,
> > die Hem zoekt?
>
>
> Jezus zegt: ‘Ik ben de weg..’. Hij zei niet dat
> Hij een van de wegen was. Met je bewering maak je
> Jezus dus uit voor leugenaar en dat wil je toch
> niet?
>
>
> <><
ruud Schreef:
> 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt,
> heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde
> van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan
> hem bekendmaken.
Deze vind ik eigenlijk wel het meest sprekende, omdat het begrip geboden, plus het kennen en houden slaat op wat wij
zouden moeten doen om herkend te worden, Hem na te volgen
>
Baldu
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?