Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waar een Wil is, is een weg..

• thomas

Matthéüs 7,13-23

De smalle weg

13

Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door deze ingaan;

14

Want de poort is eng; en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die deze vinden.

15

Maar wacht u van de valse profeten, die in schaapskleren tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.

16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?

17

Alzo iedere goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.

18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.

19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.

20 Zo zult gij ze dan aan hun vruchten kennen.

21

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet de wil van Mijn Vader, Die in de hemelen is.

22

Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23

En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend;

gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

• ¥ Lotje ­­¥

Een smalle weg die naar het mooie leidt. Maar om op die smalle weg recht te blijven lopen is soms moeilijk . Een ieder kan dat niet . Sommige dwalen af..

Eenmaal daar aangekomen is het prachtig. Je kan vrienden verliezen . Maar als je trouw wil blijven aan God , zou je moeten kiezen.Een moeilijke weg die wel begaanbaar is . …….

• baldu

¥ Lotje ­­¥ schreef:

>

> Een smalle weg die naar het mooie leidt. Maar om op die

> smalle weg recht te blijven lopen is soms moeilijk.

Dit is zo Lotje, echter, de moeite is noodzakelijk omdat deze het is die loutert, en waardoor je ook overbodige ballast kwijtraakt.

Niet zomaar zei Jezus ook dat de poort nauw is, en dat een kameel gemakkelijker door het ‘oog van de naald’ gaat dan dat de rijke door de grote zal gaan. De laatste neemt immers vrachten materie en behoeften mee, de kameel aleen zichzelf.

> Een

> ieder kan dat niet . Sommige dwalen af..

Daarom is het nodig dat de mens zijn Doel duidelijk voor ogen heeft, en blijft houden, en ook wat dat voor hem betekent en kosten zal Dan nog, er is geen garantie dat een mens ook binnenkomt. Zou er slechts 1 leven zijn, dan betekent dit dat velen verloren zijn. Met name al diegenen die Christus Jezus niet kennen, nooit van Hem hebben gehoord. Welk een god zou dat zijn, die de ziel slechts 1 leven in het vlees geven wil, en dan ook nog zou spreken van Liefde voor zijn kinderen.

> Eenmaal daar aangekomen is het prachtig.

Hoe weet je dat :)?

> Je kan vrienden

> verliezen .

Nee, je verliest enkel diegenen die je als je vrienden zag, maar die het nooit zijn geweest. Dat wat je verliest is alles waaraan je je vasthoudt, wat tussen jou en God instaat, en dus het obstakel is wat losgelaten moet worden. Dat wat je verliest is de illusie dat ‘andere goden’ ook daadwerkelijk Goden zijn. En dat wat je verliest is dat wat ziekte, lijden en sterven veroorzaakt.

Dat wat je verwerft is dat wat IS, immers de Liefde van Christus, die in en door jou heenstraalt. Alleen dit, zal maken dat je ware vrienden zichtbaar worden. Je ziel zal weten: ‘ik heb ze altijd gekend’.

> Maar als je trouw wil blijven aan God , zou je

> moeten kiezen.Een moeilijke weg die wel begaanbaar is . …….

Leer God kennen, zoals Hij IS, in zowel de hele uiterlijke schepping, d.w.z. het geopenbaarde, als in het niet-geopenbaarde. Dit wil zeggen: óordeel nooit, of iets goed of slecht is, maar beschouw alles wat komt als gegeven en er het juiste mee te doen, overeenkomstig je geloof.

Baldu

• ¥ Lotje ­­¥

je kan het zo mooi uitleggen Baldu :)

Hoe weet je dat ??/

Dat is het gevoel denk ik………..

Leer God kennen, zoals Hij IS, in zowel de hele uiterlijke schepping, d.w.z. het geopenbaarde, als in het niet-geopenbaarde. Dit wil zeggen: óordeel nooit, of iets goed of slecht is, maar beschouw alles wat komt als gegeven en er het juiste mee te doen, overeenkomstig je geloof

Het aanvaarden…….

• Eliyahu

thomas schreef:

>

> Matthéüs 7,13-23

>

> De smalle weg

> 13

> Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed

> is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die

> door deze ingaan;

> 14

> Want de poort is eng; en de weg is nauw, die tot het leven

> leidt, en weinigen zijn er, die deze vinden.

Bs'd

En wat gebeurt er met de velen die de wijde poort nemen?

Die worden voor altijd en alle eeuwigheden gemarteld in de hel door het liefdevolle lam:

“10 die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is toebereid in de beker van zijn toorn; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en van het Lam. 11 En de rook van hun pijniging stijgt op in alle eeuwigheden, en zij hebben geen rust, dag en nacht, die het beest en zijn beeld aanbidden, en al wie het merkteken van zijn naam ontvangt.” Op 14

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• thomas

Jij verkondigt niet anders:

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van de Heere onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

En zo dus ook deze topictekst, waarin het wandelen met God oftewel doen wat de Vader wil, iets heel anders is dan alleen maar het schrijven over de Heere.;

21

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet de wil van Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Nu is de hamvraag natuurlijk: wie doet de Wil van de Vader?

• Carl

Een verademing, deze draad.

Er zijn christenen die menen dat in ons niets goeds woont, gebonden als we zijn onder de macht van satan. Ons eigen ik (soms ‘ego’ benoemd) doden, dát moeten we.

Schijnvrome lariekoek in 9 van de tien gevallen. Jammer genoeg duikt het steeds weer op. Jesus was een jood. Kern van het joodse geloof (is het toeval dat dit nu internationaal zo universeel opduikt?) is “Yes, we cán.”

Als we willen, dan kunnen we ook. In Deuteronomium 30 heeft Moses dat nog eens nadrukkelijk vast laten leggen. Jesus herhaalt het nog eens op zijn manier in Matth. vanaf vers 33 zo ongeveer.

je broer

Carl

• thomas

hmm, volgens de tekst blijkt juist het tegendeel van wat je nu beweert:

´´21

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet de wil van Mijn Vader, Die in de hemelen is.´´

Dus eigenlijk hebben we niets te willen, niets te ´Yes we can´ , dan alleen de Wil van de Vader te willen..

En dan is toch de wil van het ego niet datgene wat je wilt, door dit juist wel te willen..:D

• Carl

Beste Thomas,

er is GEEN verschil tussen onze wil end e Wil van de Vader.

(denk nog even terug aan het citaat van jesus waarin hij allen goden noemt, tot wie het Woord van God gekomen is)

je broer

carl

• thomas

En wat is jouw wil dan, carl?