Nu begin ik echt te geloven,je lijdt aan godsdienstwaan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlZegenen kan ook in stilte gebeuren Steven, en het lijkt me zelfs zo dat dit aan te raden is, net als bidden.
Het is onnodig en zelfs ongewenst om maar bij voorbaat naar iedereen dezelfde dingen te roepen. Dit worden dan in feite van die dooddoeners.
Ik weet dat dit in sommige stromingen een gewoonte is, net als het hardop bidden of halleluja en amen-geroep.
Jezus wees in dat verband ook op de farizeeers, die zo gezien wilden worden
voorts raadde Hij het bidden te doen in je ‘binnenkamer’
Baldu
Dan vergeet je erbij te schrijven dat diegeen die zegend wel aan het overige in de tekst moet voldoen.
En? Ben je zo hoogmoedig? Lees maar :
8 Tot slot vraag ik u: Wees allen eensgezind, leef met elkaar mee, heb elkaar lief als broeders en zusters, wees barmhartig en bereid de minste te zijn. 9 Vergeld geen kwaad met kwaad, en als u wordt uitgescholden, scheld dan niet terug; zegen juist, opdat u ook zelf zegen ontvangt, want daartoe bent u geroepen. 10 Immers: ‘Wie het leven liefheeft en gelukkig wil zijn, moet geen laster of leugens over zijn lippen laten komen, 11 hij moet het kwaad uit de weg gaan en het goede doen, en voortdurend vrede nastreven. 12 Want de Heer verliest de rechtvaardigen niet uit het oog en luistert naar hun gebeden, maar hij keert zich tegen wie kwaad doen.’
Met groet, CU.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?