Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Goede wensen??

• Cor

Pardon???

• Ria

watte

• Cor

Watte haal je bij de apotheek, Ria:D

Maar ik had jou echt niets gevraagt

• Karel

Is idd vaak gewoonte van “goede wensen” of “alle goeds” of “Gods zegen” of “wat erg zeg” of “hoop dat het beter met je gaat” , helpt je allemaal niets kom je niets verder mee.

• Ria

tja, jou bericht hangt onder mij naam en

ik heb geleerd dat vraagtekens een vraag betekend. maar oké, wel te rusten

• David

Een wees die nog niet de volwassen leeftijd heeft bereikt het huis uit te zetten,zomaar op straat lijkt me niet liefdevol.

Maar ik oordeel liever eerst mijzelf voordat ik over anderen een veroordeling uitspreek. Christen of niet.

Er wordt soms graag geoordeeld of geroddeld zonder dat men de achtergrond kent.

Misschien komt het wel omdat men zichzelf beter gaat voelen als men een ander naar beneden haalt.

David ;)

• Gonnie

Ach David je begrijpt er niets van,en waarschijnlijk ben jij ook niet zo goed in lezen. Geloof me ik kan er over oordelen want ik weet van de hoed en de rand.;)

• David

Gonnie schreef:

>

> Ach David je begrijpt er niets van,en waarschijnlijk ben jij

> ook niet zo goed in lezen. Geloof me ik kan er over oordelen

> want ik weet van de hoed en de rand.;)

Ik denk juist dat het probleem is dat mensen worden veroordeeld op grond wat deze mensen op het prikbord schrijven.

Zo heb ik de gelegenheid gehad mensen te ontmoeten die hier keihard veroordeeld worden om wat ze schreven maar die in werkelijkheid een heel ander liefdevol mens blijken te zijn.

Maar ook anders om. Dus oordeel niet te snel mensen over wat ze schrijven.

En wat die wees betreft kan ik natuurlijk niet over oordelen.Ik ga ervan uit dat dat in alle oprechtheid jouw ervaring is.

David ;)

• Sofie

Hallo Gonnie,

Ik denk/geloof dat iemand die Christen is of zich Christelijk voordoet net als een niet-Christen fouten maakt en lelijke missers.

En in mijn optiek (oordeel) weegt dat zwaarder.

Want mijn verwachting van een Christelijk iemand ligt hoger dan mijn verwachting van een niet Christelijk iemand.

Eigenlijk vind ik dat een beetje vergelijkbaar met mijn drie kinderen.

Van de jongen van 14 verwacht ik meer dan van de jongen van 7 en van de baby verwacht ik helemaal niets. (in begrip opbrengen voor elkaar, rekening houden met elkaar ect.)

Natuurlijk is het heel gemakkelijk om te zeggen: Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt.

En zo probeer ik ook te leven…maar zucht…dat is me een partij moeilijk, ik faal dagelijks.

Gby Sofie

ps ik vind het engels toch lekkerder klinken ;)