Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Goede wensen??

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi Peri .

Ik wil er ook even op inspringen . Even geleden zei ik dat ook tegen jou van :: hou eens op Steven met die zegen te geven of zoiets in die aard . Ik vind namelijk ook zo van :. Jij kan die zegen niet geven . Staat raar vind ik . . Waaom vraag het me niet . . Ik vind wel net als Cor zegt , in de kerk een pastoor of dominee . Die dat wel kunnen doen om die redenen die dan een dienst doen . Doe jij een dienst kan je dat ook zeggen in de gemeenschap . Maar met prikken onderaan te zetten ,,Gods zegen ,, vind ik raar. Je zegt ook niet als je ergens weg gaat van :: nou,, Gods zegen ,, Dat doe je niet . toch?? of jij wel?? . Ik zeg gewoon doeggies ;) Nou tegen jou…. vooruit dan ,, mazzel,, ;)

• Cor

Hij is niet de enige

die gods zegen geeft “dat doet hij trouwens weinig”

maar het gebeurt hier meer en dat is te laken!

• ¥ Lotje ­­¥

oké tis me niet opgevallen dan . Maar van Peri wel effen geleden tegen mij nog . . .

.

• Gonnie

In een kerkdienst dan is het van een andere orde, dan is het de predikant en de priester die dan zijn zegen geeft bij het einde van de dienst.:)

• Cor

Zo is dat, Gonnie!!!

Men wil zich tot de kansel verheffen

maar daar hebben wij anderen voor!

• ¥ Lotje ­­¥

ja dat bedoel ik ook . En als Peri soms ,,preekt,, of wat opleest in een gemeenschap of zoldering of hoe dat heten mag. Vind ik het ook niet zo erg . dat mag . Maar net wat ik zei , onder aan een prik van Gods zegen ,, tja ik vind het zelf wat over komen van spotten. Kan het verkeerd hebben , maar zo komt het op mij af……..

• perihelium

¥ Lotje ­­¥ schreef:

>

> Hoi Peri .

>

> Ik wil er ook even op inspringen . Even geleden zei ik dat

> ook tegen jou van :: hou eens op Steven met die zegen te

> geven of zoiets in die aard . Ik vind namelijk ook zo van :.

> Jij kan die zegen niet geven . Staat raar vind ik . . Waaom

> vraag het me niet . . Ik vind wel net als Cor zegt , in de

> kerk een pastoor of dominee . Die dat wel kunnen doen om die

> redenen die dan een dienst doen . Doe jij een dienst kan je

> dat ook zeggen in de gemeenschap . Maar met prikken onderaan

> te zetten ,,Gods zegen ,, vind ik raar. Je zegt ook niet als

> je ergens weg gaat van :: nou,, Gods zegen ,, Dat doe je niet

> . toch?? of jij wel?? . Ik zeg gewoon doeggies ;) Nou tegen

> jou…. vooruit dan ,, mazzel,, ;)

Weet je nog welk antwoord ik gaf en op wat voor een prikbord je je bevindt en wat voor een geloof je zegt aan te hangen?

<><

• Gonnie

Dat komt wel heel anders over als de dominee of priester voor heel de gemeente zijn zegen geeft dan doet het meer dan zo elke keer na een berichtje wat niets met het geloof of wat ook te maken heeft.

Voor mij hoeven zij het niet te doen.;)

• Cor

Volkomen mee eens. Gonnie!!

• perihelium

Cor schreef:

>

> Zo is dat, Gonnie!!!

>

> Men wil zich tot de kansel verheffen

> maar daar hebben wij anderen voor!

Waarom ga je niet op de waarheid van het evangelie in? Ik geef je Bijbelteksten waarin staat (ook in de willebrord vertaling) dat we in Jezus een hogepriester in de hemel hebben en dan blijf je aardse priesters en (standbeelden van heiligen) verheffen? Daarmee zou je jezelf verheffen want in Christus ben jij ook een priester en een heilige. Hou eens op met dat schijnheilige religieuze gedoe en ga Jezus volgen.

<><