Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Je hoeft niet in schepping te geloven om gered te zijn, maar...

• perihelium

carl schreef:

>

> ik zou nog zo graag een antwoord van je hebben op mijn

> slotvraag bij 10:13, steven.

>

> je broer

> carl

Zet het er ajb bij ipv iemand te laten zoeken

carl schreef:

> God rust toch immers?

Het is een onzinnige vraag die blijk geeft van je valse godsbeeld. God is niet in ruste, Hij leeft.

<><

• Gonnie

Dank je voor zo veel liefs Douce,:D

Gonnie ;)

• Boris

Sneue kneus.

• Verbaasd

perihelium schreef:

> Het is een onzinnige vraag die blijk geeft van je valse

> godsbeeld. God is niet in ruste, Hij leeft.

Kleine correctie: IK vind het een onzinnige vraag en IK weet niet wat ik er mee aan moet. IK vind dat je blijk geeft van een een vals godsbeeld.

JIJ vindt dat allemaal Steven. Je kan er ook kompleet naast zitten.

• perihelium

Verbaasd schreef:

>

> perihelium schreef:

>

> > Het is een onzinnige vraag die blijk geeft van je valse

> > godsbeeld. God is niet in ruste, Hij leeft.

>

> Kleine correctie: IK vind het een onzinnige vraag en IK weet

> niet wat ik er mee aan moet. IK vind dat je blijk geeft van

> een een vals godsbeeld.

> JIJ vindt dat allemaal Steven. Je kan er ook kompleet naast

> zitten.

Ga jij voorschrijven wat iemand moet zeggen? Doe ff normaal! En bij mensen die in evolutie geloven zeg je er toch ook niet bij dat ze moeten zeggen dat ze vinden dat dat waar is? God bestaat en Hij heeft ons gemaakt. Dat is de waarheid of je daar in gelooft of niet. Daarbij zit je hier op een prikbord waar de Bijbel en het geloof centraal staan dus hoor je hier niet thuis, laat staan dat je de boel kan gaan voorschrijven met valse leer.

<><

• Boris

Sneue kneus.

• thomas

Het is een voorbeeld HOE iemand iets kan zeggen..

Gewoon, als mens tot mens in een normale omgang,

en niet van bovenaf blaffen als een hond..

• carl

Kleine correctie: JIJ vindt het een onzinnige vraag en JIJ weet niet wat je er mee aan moet. JIJ vindt dat je blijk geeft van een een vals godsbeeld.

JIJ vindt dat allemaal Steven. Je kan er ook kompleet naast zitten, want de bijbel zegt dat gewoon aan het einde van het scheppingsverhaal dat God rustte.

Het aardige is dat we het hier echter eens zijn, ik vind nl. ook dat de bijbel hier geen gelijk heeft want God rust helemaal niet “de Vader werkt altijd” zoals Jesus eens zei. Ik ben dat met Jesus eens. Maar dan moet Hij natuurlijk wel wat aan het doen zijn.

Voor mij is dat het doorgaan met de schepping door middel van het voortdurend instandhouden en faciliteren, en (met een knipoog naar de boeddhistische Shiva) vernietigen. Daardoor kan mutatie en evolutie in ruime mate plaats vinden.

Meen je echter dat God rust - zoals de bijbel zegt - dan gebeurt dat alles niet.

je broer

Carl

• Verbaasd

perihelium schreef:

> Ga jij voorschrijven wat iemand moet zeggen? Doe ff normaal!

Het kan niet anders dan dat je dit expres doet. Het zogenaamde niet begrijpen. Ik ga het niet meer uitleggen. Daar ben je blijkbaar nog niet aan toe.

> En bij mensen die in evolutie geloven zeg je er toch ook niet

> bij dat ze moeten zeggen dat ze vinden dat dat waar is?

Je hebt het totaal niet begrepen wat ik er mee bedoelde. Maar zoals ik al zei. Je zal je wel expres van de domme houden. Of je kan écht niet begrijpend lezen.

> God

> bestaat en Hij heeft ons gemaakt. Dat is de waarheid of je

> daar in gelooft of niet.

Daar heb ik helemaal niet over gesproken. Je kan dus echt niet begrijpend lezen.

> Daarbij zit je hier op een prikbord

> waar de Bijbel en het geloof centraal staan dus hoor je hier

> niet thuis, laat staan dat je de boel kan gaan voorschrijven

> met valse leer.

Zegt Steven, die dan zelf ook een valse leer volgt en het helemaal niet over de bijbel en het geloof heeft. Je z.eikt alleen maar mensen af.

Ik heb het weer even gehad met jou. Ik ga weer vrolijk verder.

Gr. Majorie

• Verbaasd

Gaat dit wel goed Carl? Je gebruikt mijn reaktie aan Steven in jouw antwoord aan Steven. Maar misschien is dat wel de bedoeling.

Gr. Majorie