Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Je hoeft niet in schepping te geloven om gered te zijn, maar...

• thomas

Ik wil jou niet veranderen..hoe kom je er bij.

Het gedrag van jou deugt van geen kant, en dat ben ik zat, omdat je gedrag voortkomt uit je persoonlijkheid, welke zegt te getuigen van Jezus en God, maar dit zeker NIET uitdraagt naar de naaste..in tegendeel; onbeschoftheid en onwetendheid viert hoogtij in je reacties..en daarmee zet je jezelf elke keer voor schut..

Als je God Liefhebt, zal dit veranderen..Alleen de Geest van God kan dat.

Ik kan dat niet..alleen wil ik niet steeds als een hond behandeld worden door je, temeer er geen zinnig woord over het geloof en de bijbel met je valt te wisselen..NOOIT..en dat is zeer betreurenswaardig..voor mij voor jou en voor dit discussiebord, omdat er zulke mooie dingen in de bijbel staan waarover gepraat kan worden..maar je kunt dat niet omdat je eigenwijze persoonlijkheid hier tussen staat..die het beter denkt te weten dan wie of wat dan ook.

Maar hier zij we al jaren over aan het leuteren, en daarom stop ik er nu mee, hoewel dat mij moeilijk afgaat, omdat …tja..omdat..

dat weet ik eigenlijk niet.

• perihelium

Luc 6:37; Joh 3:17-18

<><

• thomas

Mooie teksten, lees ze maar goed door..of wilde je er over praten?

36 Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is.

37

En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden.

38

Geeft, en u zal gegeven worden; een goede, neergedrukte, en geschudde en overlopende maat zal men in uw schoot geven;

want met dezelfde maat, waarmee gij meet, zal u wedergemeten worden.

14

En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft,

alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;

15 Opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verderve,

maar het eeuwige leven hebbe.

16

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft,

opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

17

Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

18

Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alreeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.

• perihelium

Ik geef je een tekst en je zegt lees maar goed door. Bekijk het lekker mafkees, ik wat leukers doen.

<><

• thomas

Je geeft bijbelteksten, maar je wilt of kunt er niet over praten..ook goed.

Bedankt dan maar, voor deze mooie teksten.

• thomas

Hahaha, hij gaat weer fijn..:D

• Gonnie

Ik denk dat ik wel weet, jij kan niet tegen oneerlijkheid en het gedraai met de waarheid en dat Steven zich zelf op zijn borst klopt dat hij de bijbel als enige begrijpt, en daar door ook God begrijpt,en zich zelf bijna als de verlosser ziet.

Klopt dat Thomas of zie ik dat verkeerd.? :?

Gr,Gonnie.

• Cor

perihelium schreef:

>

> Ik geef je een tekst en je zegt lees maar goed door. Bekijk

> het lekker mafkees, ik wat leukers doen.

>

> <><

Graag dat je wat leukers gaat doen,steven

en doe dit dan maar heel lang!!

Uren dagen maanden jaren, je mag ze benutten maar dan ergens anders

Graag!

• perihelium

Ga je me in elk draadje zwart zitten maken? Ben je zo'n naar mens Gonnie?

<><

• thomas

Gedraai met de Waarheid..dat is onmogelijk en daar heb ik geen moeite mee als iemand dat probeert..want dat zal vanzelf aan het Licht komen..

Maar dat doorlopende gedraai van andermans woorden, plus gedraai van je eigen woorden maakt het onmogelijk een normaal gesprek te voeren. Dat ben ik nu zat.

Daarbij, steeds als ik de bijbel erbij haal, hierover probeer te praten met steven, vanuit interesse en het delen willen van inzichten, dan kan dat niet omdat steven dit ontvlucht.. niet begrijpen wil, of de ander uitmaakt voor ik weet niet wat voor moois omdat er onwetendheid en een tekort aan inzicht is bij hem.

Altijd hoop ik op een normale reactie, maar altijd is er dat venijn, die achterdocht en kritiek, en vaak op een verdraaide uitleg van een mening.

En daar kan ik niet meer tegen, nee.