Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Alle Menschen werden Brüder', valse leer..

• Mar

Zoveel in een normale discussie waar ik op reageerde en een verduidelijking van je vroeg. Geen verduidelijking als in een aanval hoor, gewoon om zelf ook van te leren. Als je tenminste Steven bent, deze nick was toen ik hier kwam wel van jou, maar ik weet ook niet meer goed wie nu weer achter welke nick zit. Je moet bijna die post it's plakken om het bij te houden.

Ben jij wel Steven dan weet ik dat je toch niet antwoord op vragen.

• Boris

Het is Steven.

• perihelium

Mar schreef:

>

> Zoveel in een normale discussie waar ik op reageerde en een

> verduidelijking van je vroeg. Geen verduidelijking als in een

> aanval hoor, gewoon om zelf ook van te leren. Als je

> tenminste Steven bent, deze nick was toen ik hier kwam wel

> van jou, maar ik weet ook niet meer goed wie nu weer achter

> welke nick zit. Je moet bijna die post it's plakken om het

> bij te houden.

>

> Ben jij wel Steven dan weet ik dat je toch niet antwoord op

> vragen.

welke vragen?

gr en zg,

Steven

• Boris

Alle vragen.

• perihelium

Er zijn twee waarheden die telkens weer door de satan worden aangevallen en waartegen de strijd van het ongeloof zich richt. Dat zijn de Godheid van Christus en de Goddelijke ingeving van de Heilige Schrift. Aan de engel der gemeente te Filadelfia laat de Heer schrijven: “Gij hebt mijn woord bewaard en mijn Naam niet verloochend”. We leven in een tijd van verval en het ongeloof treedt steeds brutaler op. Laten wij temidden van die verwarring toch vasthouden aan het onfeilbare Woord van God. Laten we het lezen en onderzoeken en ons buigen voor het gezag van dat Woord. Van de Joden wordt in Romeinen 3 gezegd dat hun de woorden van God toevertrouwd waren. Ze zijn ook aan ons toevertrouwd. Niet alleen maar gegeven, maar toevertrouwd! Het betekent dat de ontvangers voor het gegevene verantwoordelijkheid gekregen hebben. We moeten het die plaats geven in ons hart en leven waarop het recht heeft.

http://www.bodedesheils.nl/jaargangen/j113/j113_034_De_bijbel_1.htm

<><

• Boris

Weer een valse leer.

• perihelium

Boris schreef:

>

> Weer een valse leer.

Wat niet Bijbels is, is een valse leer dus dat kan je beter bij jezelf zoeken als ongelovige (en vanaf komen als je de waarheid zoekt).

<><

• Mar

Dat is waar, ik maak me best wel zorgen om Steven omdat ik nu weet dat het om hem gaat.

Hij is ineens zo anders maar ik hoop toch niet ergens aan waar hij van beschuldigd werd, alchohol of drugs.

Nou, ik ga wel weer antwoorden als het overdag is.

• Boris

Baarlijke nonsens.

• perihelium

Een dwaalleraar, ook wel een valse leraar of een valse profeet genoemd, betreft een persoon die volgens het christendom een leer verkondigt die niet (helemaal) in overeenstemming is met de Bijbel en de officiële christelijke geloofsleer: hij/zij hangt dus een dwaalleer aan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaalleraar

<><