Welterusten ventje…………
Gr. Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlcarl schreef:
>
> Dat maakt niet uit, Steven.
> Of iemand nu wel of niet voor God kiest doet niets af aan het
> feit dat hij door God geschapen is. En dat simpele feit
> alleen al maakt alle Menschen Brüder.
>
> je broer
> carl
Waaruit blijkt aan de hand van de Bijbel of uit de wereld dat alle mensen broeders zijn? Het lijkt er meer op dat jij een eigenwijze humanist bent die flirt met religies zolang het de Bijbelse christelijke leer maar niet is terwijl je die wel misbruikt. Als alle mensen broeders zijn hoef je ook geen bruggen te bouwen en het ziet er ook niet naar uit dat je dat doet met je valse leer want dat is dan niet meer nodig.
<><
Kwint schreef:
>
> Zou je carl van de aardbodem willen laten verdwijnen als je
> de kans had ?
Ja, maar niet zoals jij voor ogen hebt. Ik gun iedereen, ook Carl en ook jij, de hemel!
Maar mochten zelfs hemel en aarde vergaan bid ik nog dat jullie aan de goede kant staan door in te zien en te bekeren.
<><
Marjorie schreef:
>
> Is muziek verboden door God?
Zeker niet! Maar er word in de Bijbel wel een onderscheidt gemaakt tussen wereldse muziek (met slechte invloeden) en niet wereldse (voor God/door God).
Het is soms moeilijk om aan te geven wat wel of niet werelds is, maar om een idee te geven: Vandaag hoorde ik op de radio een bericht dat in een ziekenhuis abstracte kunst was weggehaald omdat patiënten die uit een narcose kwamen gingen hallucineren van die schilderijen met stippen en strepen.
In 1 Kronieken 13 kunnen we lezen hoe David en de Israelieten muziek maken voor God nadat ze Hem heel herkenbaar een tijd in de steek hebben gelaten, Ook dat David boos word op God en Hem probeert te ontvluchten en Hem toch bij zich wil hebben. Van David kunnen we veel leren over zijn relatie met God, maar ook over muziek.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&set=10&l=nl&pos=1&qall=1&idq=19&idp0=19&m=1%20Kron%2013&hl=1%20Kron%2013%2C8
zie ook de Psalmen (muziekstukken) van David!
<><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?