Wikipedia is een onbetrouwbare bron. Een ieder die internet heeft kan daar iets opzetten, waarheden of leugens. Vertrouw er maar niet op.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMar schreef:
>
> Ik hou niet zo van die spelletjes van jou: vraag en
> wedervraagje. Of als het geen vraag is iemand belerend
> toespreken alsof je iemand van de zondagsschool bent die het
> tegen een kind van vijf heeft.
Lijkt me ook moeilijk te zeggen dat je op niemand kan vertrouwen als je geen vertrouwen hebt in God.
Maar ik vroeg je op welke vragen ik niet op antwoordde maar kreeg geen antwoord. Dat komt over als een spelletje.
>
> Ik ga nog even werken en daarna slapen. Ik wens jou ook een
> goede nacht.
Dank je! Werk ze en slaap ze voor straks.
Och Steven, leest terug, als dat hier kan. Ik heb je zo vaak een respons gegeven en ik kreeg niets terug.
En voor als je het wilt weten, ik heb genoeg meegemaakt om nog zin te hebben om spelletjes te spelen. Ik vertrouw in het goede verstand van een mens en de inzichten die je mag krijgen van God om te leren dit leven wat je hebt waardevol te maken.
Ik vertrouw in God, maar dat wil niet zeggen dat ik achterover leun en denk dat alles maar goed komt. Dat betekent voor mij gewoon elke dag weer leren.
Ik zal voor je bidden.
perihelium schreef:
>
> Waaruit blijkt aan de hand van de Bijbel of uit de wereld dat
> alle mensen broeders zijn? Het lijkt er meer op dat jij een
> eigenwijze humanist bent die flirt met religies zolang het de
> Bijbelse christelijke leer maar niet is terwijl je die wel
> misbruikt. Als alle mensen broeders zijn hoef je ook geen
> bruggen te bouwen en het ziet er ook niet naar uit dat je dat
> doet met je valse leer want dat is dan niet meer nodig.
>
> <><
Dat bruggen bouwen vind ik wel een mooie.
Waarom zouden we een brug bouwen over een rivier?
Waarom willen we de oevers verbinden?
En ALS jij een brug zou willen/moeten bouwen dan komt de onvermijdelijke vraag:
HOE doe je dat?
Je maakt een ontwerp met deskundig personeel en je blaft iedereen af en je ontslaat mensen die een afwijkende visie hebben die kritiek durven te hebben op (een onderdeel van) jouw plannen.
Ga je naar de opdrachtgever en toon je aan dat de bruggen van de concurrenten allemaal onbetrouwbaar zijn, dat ze ondegelijke materialen gebruiken, dat die slecht personeel hebben .
OF toon je aan dat JOUW ontwerp mooier en beter en betrouwbaarder is?
Dan is het zover dat je die brug mag bouwen en je gaat met personeel en onderaannemers om de tafel.
Je verbiedt samenwerking en overleg wanneer er tijdens de bouw complicaties blijken te zijn, je zegt dat JIJ de baas bent en dat ze moeten doen wat JIJ zegt
Voorbeeldje voor jou, jij bent klant.
Jij wilt een nieuwe auto en gaat naar een gagrage en de verkoper doet niet anders dan al de andere merken afkeuren en de grond in te boren en praat nauwelijks over de kwaliteiten van zijn eigen merk.
Zou je een auto bij hem kopen?
Oftewel: Hoe bouw jij bruggen?
Oftewel: Hoe breng JIJ mensen zover dat ze als broeders en zusters samen kunnen/willen leven?
Ja ja, die ene gezamelijke vijand is een peproefd middel om eenheid te krijgen maar dat bedoel ik nu niet.
theo
perihelium schreef:
>
> Er zijn twee waarheden die telkens weer door de satan worden
> aangevallen en waartegen de strijd van het ongeloof zich
> richt. Dat zijn de Godheid van Christus en de Goddelijke
> ingeving van de Heilige Schrift. Aan de engel der gemeente te
> Filadelfia laat de Heer schrijven: "Gij hebt mijn woord
> bewaard en mijn Naam niet verloochend". We leven in een tijd
> van verval en het ongeloof treedt steeds brutaler op. Laten
> wij temidden van die verwarring toch vasthouden aan het
> onfeilbare Woord van God. Laten we het lezen ..
Dit onfeilbare Woord komt door de Goddelijke ingeving van de heilige Schrift…maar zijn dus niet de letters..steven, maar is de Geest die spreekt; de Goddelijke Ingeving..
Het is de Geest van God, die IS en getoond wordt door Hen die gekend worden door God..en is dus geen interpretatie van het zelf……zoals jij nu doet om te schrijven ´het te lezen´..want het Woord ´´komt tot je.´´.
De bijbel heeft het Woord in zich doordat Het zichtbaar kan worden uit de teksten door de Goddelijke Ingeving, maar is niet het Woord op zich, maar zijn gewoon letters..
en onderzoeken
> en ons buigen voor het gezag van dat Woord.
Dat buigen is nederigheid voor de Geest Die in het hart bewaard wordt, dus…bij Hen die buigen voor het gezag van het Woord..welke Geest is..
Van de Joden
> wordt in Romeinen 3 gezegd dat hun de woorden van God
> toevertrouwd waren. Ze zijn ook aan ons toevertrouwd. Niet
> alleen maar gegeven, maar toevertrouwd! Het betekent dat de
> ontvangers voor het gegevene verantwoordelijkheid gekregen
> hebben. We moeten het die plaats geven in ons hart en leven
> waarop het recht heeft.
Exact…en zie eens wat nu een Jood voor betekenis krijgt in deze..het zijn diegenen die zich laten leiden door de Geest.
>
> http://www.bodedesheils.nl/jaargangen/j113/j113_034_De_bijbel_1.htm
>
> <><
Als er een brug is tussen ´hemel en aarde´ dan is er maar eentje of één iets dat de brug kan zijn.
Het grappige is, dat velen denken dat de ´we´ die brug als mensen met elkaar moeten maken.
Daar geloof ik niet in, en is dit prikbord wel een voorbeeld in, en is die uitspraak waar steven over valt in zijn topic-aanhef ook te verklaren, echter hijzelf zit nog in datzelfde schuitje van dit niet kunnen zien bij zichzelf zoals je al aangeeft, dat hij zelf nog de grootste belemmering is voor het werk van de grote Bruggenbouwer, gelet op zijn manier van reageren.
Je kunt als mensen geen brug bouwen naar de hemel, de hemel dan bedoelt als Koninkrijk van God.
Daar is de Genade voor in de plaats gekomen..
perihelium schreef:
>
> carl schreef:
> >
> > Dat maakt niet uit, Steven.
> > Of iemand nu wel of niet voor God kiest doet niets af aan het
> > feit dat hij door God geschapen is. En dat simpele feit
> > alleen al maakt alle Menschen Brüder.
> >
> > je broer
> > carl
>
>
>
> Waaruit blijkt aan de hand van de Bijbel of uit de wereld dat
> alle mensen broeders zijn? Het lijkt er meer op dat jij een
> eigenwijze humanist bent die flirt met religies zolang het de
> Bijbelse christelijke leer maar niet is terwijl je die wel
> misbruikt. Als alle mensen broeders zijn hoef je ook geen
> bruggen te bouwen
Je zegt het wel, maar je ziet het niet in.
Als alle mensen inderdaad broeders zijn, wat belet je dan om (geestelijk) vrede met ieder te sluiten en (materieel zowel als geestelijk) te délen in plaats van de ander te verketteren?
Overigens heeft Theo hier ook een hele mooie reactie op gegeven.
je broer
Carl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?