Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Aanvaard jij Jezus of twijfel je?

• perihelium

CU. schreef:

>

> Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch

> is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.

>

> Want, eerst verklaart Jezus in Joh. 14:19 dat alleen de

> gelovigen hem zullen zien en vervolgens openbaart Jezus aan

> Johannes, zie daarvoor Openbaring 1:7, dat ieder hem zou zien.

Misschien klopt je conclusie dat de wereld (Joh 14:19) en alle ogen/iedereen (Op 1:7) hetzelfde is niet. Waarom meteen van het ongelijk van de Bijbel uitgaan en niet je eigen ongelijk en ongeloof?

<><

• CU.

perihelium schreef:

>

> CU. schreef:

> >

> > Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch

> > is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.

> >

> > Want, eerst verklaart Jezus in Joh. 14:19 dat alleen de

> > gelovigen hem zullen zien en vervolgens openbaart Jezus aan

> > Johannes, zie daarvoor Openbaring 1:7, dat ieder hem zou

> zien.

>

>

> Misschien klopt je conclusie dat de wereld (Joh 14:19) en

> alle ogen/iedereen (Op 1:7) hetzelfde is niet. Waarom meteen

> van het ongelijk van de Bijbel uitgaan en niet je eigen

> ongelijk en ongeloof?

>

Hoe kom je nu bij “misschien”? Hoe kan jij nu ontkennen dat hetgeen ik hier aanlever niet zwart op wit in de bijbel staat?

Ik ga niet van het ongelijk van de bijbel uit maar van het ongelijk van Jezus woorden, woorden die twijfel veroorzaken.

Zo meen ik hierin gelijk te hebben en heb jij met je “misschien” het ongelijk en dus het ongeloof aan je zijde.

Met groet, CU.

• Douce

Mag ik je de volgende bijbelteksten nog eens onder de aandacht brengen, ze spreken voor zich:

Een dienstknecht des Heren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen (2 Timoteüs 2:24).

Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend" (Filippenzen 4:5).

Doet dan aan, als door God uitverkoren heiligen en geliefden, innerlijke ontferming, goedheid, nederigheid, zachtmoedigheid en geduld (Kolossenzen 3:12).

Douce

• perihelium

1 Kor 2:14

<><

• CU.

Die tekst gaat in ieder geval niet over jou, want wat zwart op wit staat is voor iemand die begrijpend kan lezen.

Zo kan je niet eens verklaren waarom je de woorden van Jezus, die nota bene zwart op wit staan, moet voorzien van “misschien”. Je bent echt een “kleingelovige” zonder diepgang die in de waan verkeert een geariveerd gelovige te zijn en meent door zelfverheffing geestelijk te kunnen lezen.

De afgelopen tijd zijn er maar bitter weinig opbouwende en van kennis gespeende reakties van jou op het bord hier te bespeuren waarin niets van je toegeëigende geestelijke inzicht te merken valt. Alleen je geestelijke armoede komt sterk naar voren.

CU.

• Kwint

Verlakkerij is om je hele leven naar de kerk te gaan en dan zoiets te zeggen omdat je vrouw ziek is geworden. Wie heeft er baat bij je ongeloof?

<><

Voel je je wel helemaal lekker !?

• Eliyahu

Theo Bert schreef:

>

> De argumenten die je aanreikt begrijp ik, maar je doet jezelf

> tekort wanneer je Jezus niet aanvaardt als Ièsous kurios =

> Jezus is Heer.

> Ik aanvaard Yeshua/Jezus als de uitdrukking van de Ene op

> menselijk verstaanbare maat.

Bs'd

Eén van de allereerste geboden die God geeft in de 10 geboden is het verbod op het maken van beelden van God: " 1 Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een jaloers God" Ex 20

Hij zegt: “15 Neemt u er dan terdege voor in acht – want gij hebt generlei gedaante gezien op de dag dat de HERE op Horeb tot u sprak uit het midden van het vuur – 16 dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen; 17 een afbeelding van een of ander dier op de aarde; een afbeelding van een of ander gevleugeld gevogelte, dat langs de hemel vliegt; 18 een afbeelding van een of ander gedierte, dat op de aardbodem kruipt; een afbeelding van een of andere vis, die in het water onder de aarde is; 19 en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen” Deut 4

Er mogen dus geen beelden van God gemaakt worden, niet in de vorm van een mannelijk of vrouwelijk wezen, niet in enig vorm dan ook.

We weten gewoon niet hoe God er uit ziet, en dat is hoe God het wil.

Het aanbidden van een dode jood is zinloze afgodendienst in zijn puurste vorm.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• Theo Bert

Terecht dat je dit naar voren brengt.

Zo veel opmerkingen zijn er die zo kwetsend zijn en zo onnodig de ander zeer doen omdat zij op de persoon gericht zijn.

mvg.

Theo Bert

• Sytse Kees

Ach manneke heb ik je op je teentjes getrapt

ik zie Jezus als een gewone profeet en geen zoon van God.

Heb ge daar iets op tegen knul, heb teveel van dat soort mensen

van jouw soort om me heen gehad {familie} dat deze persoon zijn eigen

weg is gegaan. Deze weg ging met vallen en opstaan en de persoon is staande gebleven, wonderlijk he hoe een mens toch begeleid kan worden in moeilijke perioden

zonder kerk, maar wel in zijn geloof. Wie oren heeft die horen/ en sommigen zijn ziende blind.

S.C

• Theo Bert

De maagdelijke geboorte is denk ik een ander item. Het accepteren van een wonder is vaak tegen de argumenten van het verstand. Wanneer je dan spreekt over volksverlakkerij, dan geeft dat dan aan dat je de ander respecteert in zijn/haar geloof?

Er zijn veel getuigenissen van dingen die tegen de normale regels van de natuur ingaan. Dan helpt de ratio je niet verder.

Op die berg waar Jezus tot zijn leerlingen heeft gesproken waren er die twijfelden. Waaraan twijfelden ze dan?

18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde.

Werd die macht betwijfeld?

19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’

Ook deze laatste woorden van Jezus kun je aanvaarden of betwijfelen.

Tomas zal er toen op die berg niet aan getwijfeld hebben. Zijn ongeloof hield geen stand toen de opgestane Heer kort na Pasen tot hem persoonlijk sprak.

mvg.

Theo Bert