Theo Bert schreef:
>
> De argumenten die je aanreikt begrijp ik, maar je doet jezelf
> tekort wanneer je Jezus niet aanvaardt als Ièsous kurios =
> Jezus is Heer.
> Ik aanvaard Yeshua/Jezus als de uitdrukking van de Ene op
> menselijk verstaanbare maat.
Bs'd
Eén van de allereerste geboden die God geeft in de 10 geboden is het verbod op het maken van beelden van God: " 1 Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een jaloers God" Ex 20
Hij zegt: “15 Neemt u er dan terdege voor in acht – want gij hebt generlei gedaante gezien op de dag dat de HERE op Horeb tot u sprak uit het midden van het vuur – 16 dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen; 17 een afbeelding van een of ander dier op de aarde; een afbeelding van een of ander gevleugeld gevogelte, dat langs de hemel vliegt; 18 een afbeelding van een of ander gedierte, dat op de aardbodem kruipt; een afbeelding van een of andere vis, die in het water onder de aarde is; 19 en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen” Deut 4
Er mogen dus geen beelden van God gemaakt worden, niet in de vorm van een mannelijk of vrouwelijk wezen, niet in enig vorm dan ook.
We weten gewoon niet hoe God er uit ziet, en dat is hoe God het wil.
Het aanbidden van een dode jood is zinloze afgodendienst in zijn puurste vorm.
Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H
“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”
Deut 6:4
“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”
Micha 4:5