Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Aanvaard jij Jezus of twijfel je?

• Theo Bert

Ieder kan zich die vraag stellen: Aanbidden of twijfelen?

16 En de elf discipelen vertrokken naar Galilea, naar de berg, waar Jezus hen bescheiden had. 17 En toen zij Hem zagen, aanbaden zij, maar sommigen twijfelden. Mat. 28

• Eliyahu

Bs'd

Ik aanvaard alleen de enig ware God J-H-W-H die één is, en niemand anders.

Al het andere is afgodendienst.

Voor de fijnere details, kijk hier: www.geocities.com/bergZion

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• CU.

Johannes de Doper twijfelde ook toen hij in de gevangenis zat, en even later, hup, koppie kleiner.

Dat is de straf voor twijfelen.

Dus moet je op aarde vurig geloven om het vurige voortzetten in de hel te ontlopen, volgens Jezus dan.

Met groet, CU.

• Theo Bert

De argumenten die je aanreikt begrijp ik, maar je doet jezelf tekort wanneer je Jezus niet aanvaardt als Ièsous kurios = Jezus is Heer.

Ik aanvaard Yeshua/Jezus als de uitdrukking van de Ene op menselijk verstaanbare maat. Ik weet dat de Ene zich laat ontmoeten door Yeshua.

Jezus maakt zijn naam waar. Van God is het heil, God redt.

18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde. 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

• Theo Bert

Johannes de Doper twijfelde ook toen hij in de gevangenis zat, en even later, hup, koppie kleiner.

………………………… Precies , en Jezus zelf moest een nog veel smartelijker dood sterven.

De volgelingen van Jezus krijgen niet automatisch een gemakkelijk leven.

Dat is de straf voor twijfelen.

………………………..De straf voor twijfelen is dat je de vreugde van het weten van Gods genade misloopt.

Dus moet je op aarde vurig geloven om het vurige voortzetten in de hel te ontlopen, volgens Jezus dan.

………………………..Wil je Gods reddende actie niet aanvaarden, dan is dat een vrije keus. Dat ligt niet aan God. Hij schenkt een vrije wil. Jezus biedt ieder die zijn onvermogen inziet en belijdt zijn vrijheid.

Gal 5,1

Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven

Met groet, CU.

>>>>>>>>>>>God is geest. Jezus Christus is Heer. De Heer kennen we naar de geest.

2 Kor 3,17

Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid.

met vriendelijke groet,

Theo Bert

www.gelooft.com

• Sytse Kees

Geloof niet in een persoon genaamd Jezus,

iemand die uit een maagd schijnt geboren te zijn is volksverlakkerij.

S.C

• perihelium

Sytse Kees schreef:

>

> Geloof niet in een persoon genaamd Jezus,

> iemand die uit een maagd schijnt geboren te zijn is

> volksverlakkerij.

> S.C

Verlakkerij is om je hele leven naar de kerk te gaan en dan zoiets te zeggen omdat je vrouw ziek is geworden. Wie heeft er baat bij je ongeloof?

<><

• CU.

Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.

Want, eerst verklaart Jezus in Joh. 14:19 dat alleen de gelovigen hem zullen zien en vervolgens openbaart Jezus aan Johannes, zie daarvoor Openbaring 1:7, dat ieder hem zou zien.

Mag ik me dan twijfel toe-eigenen? Het staat immers zwart op wit in jou en mijn bijbel. Net als de twijfel en onthoofding van Johannes de Doper.

Het lijkt me niets anders dan juist lezen. En daar doet jou reactie op mij niets aan af.

Met groet, CU.

• CU.

Zie vraag 10 aan Eliyahu in de topic Eliyahu in verlegenheid.

CU.

• thomas

Hahaha..als coach, maar vooral als medemens en helemaal als christen, zou je gewoon kunnen vragen aan Sytse:

Hoe zie jij Jezus dan?